Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mierschen schreef:is wel erg zo'n ziekte.
even voor de duidelijkheid peer ligt in belgie en de ziekte was in meersen (limburg)
Tallie1979 schreef:Ik snap niet dat ze roepen dat er preventief moet worden geent terwijl ze niet eens weten wat het is!
Maar goed, ik zorg ervoor dat het besmettingsrisico zo klein mogelijk is, niet naar vreemde stallen, niet buitenrijden e.d. Tot ik weet wat het is!
Javayo schreef:Ik heb jaren geleden eens over deze ziekte gelezen in een frans paardenblad (Cheval Magazine). Daar zijn tot dusver namelijk de meeste gevallen gesignaleerd.
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar aangezien ze al tientallen jaren niet weten wat ze met deze ziekte aanmoeten, vrees ik dat er niet op korte termijn een geneesmiddel gevonden zal worden.
Maar in het artikel las ik dat het alleen paarden zijn die dag en nacht op de wei lopen én zich alleen voeden met hetgeen de wei hun biedt de ziekte op lopen?... er werd volgens mij de tip gegeven om goed kwaliteitsvoer bij te voeren?
shettilover schreef:ja ze zeggen die in gelderland wonen die de paarden moeten inenten