Polansky verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Polansky verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 16:49

Geen link.
Barbara_M

De zwarte goedgekeurde dekhengst Polansky is verkocht. De hengst die eerder werd eerder uitgebracht door Gerdine Maree werd eerder dit jaar naar de stallen van Arjen Teeuwissen gebracht om in de sport te worden uitgebracht.
De combinatie Teeuwissen-Polansky zal voorlopig niet verschijnen, de hengst vertrekt namelijk naar de stallen van dressuuramazone Leida Collins-Streik die een ware comeback maakt in Nederland. Na de aankoop van topper On Top heeft de amazone nu wederom een paard in aanloop naar de Olympische Spelen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:24

ik hoop dat Leida er een goed GP paard van kan maken...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:13

Polansky en de olympische spelen. Hmm. Hard hoofd heb ik daar in.

pleasurelove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:25

haha als polansky wil lope
tis een eigenwijsje .. hoop dat t gaat lukken .. het paard zelf is een toppertje hoor..heb polansky veel verzorgt toen k bij maree stage liep

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:50

Leuk voor Leida!

Patricia123

Re: Polansky verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:17

Polansky lijkt me geen olympiade paard..

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:32

Waarom niet? En waarom weten jullie dat allemaal zo goed?
Leida gaat heus niet beginnen aan een paard waar ze niks mee kan uiteindelijk denk ik dan.
Hebben jullie allemaal Polansky gereden ofzo?! En zijn jullie allemaal GP-ruiters?!

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:35

Anky zag Salinero ook niet staan in het begin, Sjef heeft haar er bijna op moeten"timmeren" want ze vond er niks aan. En zie daar, een Olympiadepaard. Als zij het al niet altijd gelijk kan zien......

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:50

Jemig...waar heb je dat vandaan? Had er nog niks over gelezen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:54

ik wens haar veel plezier met het paard ze zal der wel toekomst in zien anders zal ze het risico niet nemen om met hem te gaan rijden het lijkt mij namelijk niet dat je zo`n kans gaat verspillen

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:41

ik heb zelf een ruin van polansky en ik zou niet weten waarom ze hem niet hoog kan krijgen mijn ruin is een fijn paard met zeer mooie gangen (zweven) ik denk dat ze polansky wel zover krijgt hoor het zijn eerlijke paarden met een eigen wil mits je consequent bent kun je ver komen met ze

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 00:36

Gail schreef:

Tja, bronnen, maar hou nog even geheim van wie .
(Leida wilde het graag stil houden geloof ik ).

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:37

Dan zullen we van de week maar afscheid gaan nemen, hij staat hemelsbreed honderd meter van mijn Polansky vandaan. Heb ze wel gezien maar wist niet waarvoor ze kwam. En dat ie het maar goed mag doen bij Leida!! Polansky zet hem op!!!

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:46

Ik hoop dat zij er een beter paard van kan maken. Tot nu ben ik niet echt van Polansky gecharmeerd?!

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:51

Top! Ik hoop dat het Leida gaat lukken, en wens ze veel succes.
Ik denk zeker wel dat het een GP paard kan worden!!!
Leida en Polansky

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:52

Ik hoop dat zij er meer kan uit halen. Ze heeft ook een jong van onze Goodtimes merrie gekocht een Krack C een ruin, loopt nu volgens mij z2 en is 6 jaar. Ze heeft ook met hem meegedaan aan de pavo en zat in de finale, maar jah hij kon Florencio niet aan.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:21

Lancet vond ik ook maar heel gewoon, totdat hij in de Grand Prix verscheen met Imke. Bleek een talent voor het zware werk. Had iemand dat ooit verwacht? Ik denk de familie Bartels zelf ook niet.

Misschien Polansky hetzelfde. Wie het weet mag het zeggen.

Er is een groot verschil tussen goed bewegende paarden en (echte) Grand Prix paarden. Er zijn zat hengsten die goed kunnen lopen en dit ook vererven, als voorbeeld Krack C, Jazz en Gibraldi. Echter deze hengsten zijn geen Grand Prix paarden. Het KWPN (en de meeste fokkers) denken van wel omdat ze in staat zijn om 70% te halen in de Grand Prix. Maar voor het echt zware werk: passage en piaffe missen ze de aanleg. Overigens geen schande hoor want er zijn maar heel weinig hele echte Grand Prix paarden.

Het omgekeerde voorbeeld is er ook: Ferro. Geen bewegingstopper zelf maar wel een verschrikkelijk goed Grand Prix paard.

En dan hebben we Lingh, goed lopen en een goed Grand Prix paard. Nu nog afwachten wat hij vererft.

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:50

Barbara_m schreef:
Gail schreef:

Sorry maar dat is mij te vaag...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:58

Mijn eerste gedachte was ook 'Polansky en OS??????'

Ik heb een aantal paarden uit zijn moederlijn van dichtbij meegemaakt en weleens op gereden maar het waren 'mijn' paarden niet. Ik ben ook nog geen fan van Polansky zelf. Maar hij is nog jong genoeg, wie weet wat Leida er van kan maken.

Lancet vond ik trouwens wel vanaf het begin geweldig, alleen was ik niet kapot van (en dit is zacht uitgedrukt) de amazone die hem in het begin reed. Laat dat nou dezelfde amazone zijn die Polansky reed. Dus er is zeker hoop.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:55

@Gail, tja dat kan...

Insider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:47

Polansky geeft fijne nakomelingen die ik liever op stal heb dan ik hem zelf zou hebben. Ja oke om de merries mee te laten dekken zou ik hem wel willen. Ik zie niet in waarom hij nu ineens wel op hoog niveau zou kunnen lopen. Waar was hij al die tijd????
Doet niks af aan de hengst als vaderpaard die moeten er tenslotte ook goede zijn.

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:58

Barbara_m schreef:

Das een lekkere naaistreek dan, als je weet dat Leida het stil wil houden en je gaat het dan op de voorpagina van bokt.nl zetten. Echt kinderachtig.

Ik weet het ook al een poosje maar als iemand je dat in vertrouwen verteld moet je daar ook zo mee omgaan, vind ik.

Verder hoop ik dat Leida er een fijn paard aan heeft en dat ie aan haar verwachtingen voldoet.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 18:04

Odie schreef:
Barbara_m schreef:

Das een lekkere naaistreek dan, als je weet dat Leida het stil wil houden en je gaat het dan op de voorpagina van bokt.nl zetten. Echt kinderachtig.

Ik weet het ook al een poosje maar als iemand je dat in vertrouwen verteld moet je daar ook zo mee omgaan, vind ik.

Verder hoop ik dat Leida er een fijn paard aan heeft en dat ie aan haar verwachtingen voldoet.

Tja, dat is jouw mening.

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:12

Jezus waar maak je een probleem van Odie ... Er komt een dag dat iedereen het weet.. En vind het wel wat hebben zo uit de hand geschreven stukje. Teminste niet zo;n standaard stukje

Maar on-topic.. Toch denk ik wel dat Polansky er komt met de juiste ruiter .... Maar eerst zien dan geloven he!!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:48

onley schreef:
ik heb zelf een ruin van polansky en ik zou niet weten waarom ze hem niet hoog kan krijgen mijn ruin is een fijn paard met zeer mooie gangen (zweven) ik denk dat ze polansky wel zover krijgt hoor het zijn eerlijke paarden met een eigen wil mits je consequent bent kun je ver komen met ze

Dat zweven is nu net wat ik liever niet zie in een paard{betekent een hoop ruimte,traag achterbeen,moeilijk{er} te verzamelen} Maar het kan met training allemaal opgelost worden.Ik hoop voor Leida dat ze een goede combi worden.