Toch wedstrijden in Stal de Lindeboom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Toch wedstrijden in Stal de Lindeboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 14:45

http://www.ad.nl/groenehart/woerden/article74609.ece
ad.nl

MONTFOORT - De dressuurwedstrijden van in Stal de Lindeboom in Montfoort kunnen komend weekeinde toch doorgaan. De gemeente heeft het verbod dat ze eerder uitsprak ingetrokken, omdat gesprekken met de beheerders van de stal uitwezen dat er minder dan vijftig bezoekers worden verwacht. In dat geval is geen gemeentelijke vergunning nodig, omdat het dan om een bijeenkomst op eigen terrein gaat.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:09

Goede zaak!

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:16

ik had het al in het topic van de vorige gelezen. Wel netjes dat jullie het er nog even apart opzetten

PieterBel

Re: Toch wedstrijden in Stal de Lindeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:01

Wat een toestand allemaal zeg. Het probleem is gewoon dat een vereniging die al jaren, west stichtse ruiters, bestaat en wedstrijden organiseert geen vergunning krijgt voor een binnenbak 20x60m. En een pensionstal met een binnenbak (die is aangevraagd alsopslagloods voor werktuigen) wordt gehuurd door iemand en die er vervolgens een wedstrijdstal van wil maken. Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van een illegaal verkregen binnenbak, nooit gebruikt als opslag maar direct als binnenbak. Ik snap best dat de buren, de west stichtste ruiters, hier niet blij mee zijn. De huurders willen er wel zeker een wedstrijdstal en vereging van maken. Is denk ik niet zo netjes als de gemeente dit toestaat terwijl een reeds bestaande vereniging geen toestemming e.d. krijgt om hun accomodatie aan te passen voor een doeleinde wat ze al uitvoeren.
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 01-12-05 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:16

... En toen kwamen er zo'n 250 toeschouwers
Wat moet je dan als Stal zijnde? alles ter plekke afblazen?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:23

nee : D:D een extra mannetje in de kantine zetten

bernadet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:44

Zoekie: Wat een toestand allemaal zeg. Het probleem is gewoon dat een vereniging die al jaren, west stichtse ruiters, bestaat en wedstrijden organiseert geen vergunning krijgt voor een binnenbak 20x60m. En een pensionstal met een binnenbak (die is aangevraagd alsopslagloods voor werktuigen) wordt gehuurd door iemand en die er vervolgens een wedstrijdstal van wil maken. Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van een illegaal verkregen binnenbak, nooit gebruikt als opslag maar direct als binnenbak. Ik snap best dat de buren, de west stichtste ruiters, hier niet blij mee zijn. De huurders willen er wel zeker een wedstrijdstal en vereging van maken. Is denk ik niet zo netjes als de gemeente dit toestaat terwijl een reeds bestaande vereniging geen toestemming e.d. krijgt om hun accomodatie aan te passen voor een doeleinde wat ze al uitvoeren.

en zo zit het in elkaar, ik sta zelf op de WSR en het is indd zuur dat als je zelf geen vergunning kan krijgen..en de ander krijgt dat wel voor opslagplaats en die maakt daar een bak van.

en het is heus niet dat wij lindeboom niks gunnen, want in het andere topic over dit onderwerp word gezegd dat wij maar triest zijn, maar de leden hadden over dit besluit niks te zeggen en die vinden het ook niet allemaal leuk dat het zo is gegaan.. en ik ben ook van mening dat we lindeboom beter gewoon te vriend kunnen houden..dat is ook wel beter voor de wedstrijd sfeer.

Timmie2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:47

Wat een drukte om een wedstrijd ik denk dat de gemeente het maar eens moet uit zoeken. Maar voorlopig vindt ik het wel best een wedstrijd in de buurt. Dus een hele fijne dag toegewenst.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:16

Op een reactie uit het andere forum:

KiWiKo zegt: wat een trieste bedoening daar bij die Weststichtse ruiters Montfoort.............. als ik lid zou zijn van die vereniging had ik gelijk mijn lidmaatschap opgezecht........ kinderachtig getrut

Jij woont in Schipluiden, ooit een paar maanden meegedraaid op onze club? Nee zeker, dan heb je er in mijn ogen niks over te zeggen, kom op zeg ik vind de reactie eerder zelf kinderachtig en triest.

En ook van Roel vind ik het een beetje raar om zoiets neer te zetten bij ons is het juist 1 voor allen en allen voor 1, we gunnen elkaar zoveel maar ik weet heus wel waarom jij er zo negatief over reageert...

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:33

de wedstrijd wordt georganiseerd door een KNHS vereniging nl. PV Nedereind, die zelf alleen een buiten accommodatie hebben en voor de winterperiode een nieuwe locatie hebben gezocht. Ze hebben deze locatie gevonden in stal de Lindeboom, die in handen van de nieuwe beheerders in een snel tempo aan het ontwikkelen is. Er worden oefenwedstrijden georganiseerd (waar nooit iemand zich druk over heeft gemaakt!) en nu dan de eerste (en zeer waarschijnlijk ook niet de laatste!) officiele wedstrijd. Een vereniging in de omgeving, die graag hun accommodatie willen uitbreiden(wellicht met subsidies?), zien deze ontwikkeling zo te lezen in al hun reacties, niet zitten en hebben actie ondernomen. Waarschijnlijk was het beter geweest als ze met de andere partijen om de tafel waren gaan zitten. Laten wij met z'n allen BLIJ zijn met een nieuwe (indoor) startmogelijkheid en - locatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:48

rhijnauwen schreef:
Laten wij met z'n allen BLIJ zijn met een nieuwe (indoor) startmogelijkheid en - locatie!

Precies!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:51

CCCCorine schreef:
rhijnauwen schreef:
Laten wij met z'n allen BLIJ zijn met een nieuwe (indoor) startmogelijkheid en - locatie!

Precies!

Mensen die wedstrijd rijden is het natuurlijk heel lekker voor, maarja het is natuurlijk allemaal wel een beetje raar gelopen met vergunningen e.d. maargoed, als mensen maar niet gaan zeggen dat de WSR zielig is ofso, en dat 'wij' het licht in een ander ze ogen niet gunnen, want dat vind ik nou pure onzin en kinderachtig, vooral omdat die mensen amper onze vereniging kennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:02

LadyLuna schreef:
Mensen die wedstrijd rijden is het natuurlijk heel lekker voor, maarja het is natuurlijk allemaal wel een beetje raar gelopen met vergunningen e.d. maargoed, als mensen maar niet gaan zeggen dat de WSR zielig is ofso, en dat 'wij' het licht in een ander ze ogen niet gunnen, want dat vind ik nou pure onzin en kinderachtig, vooral omdat die mensen amper onze vereniging kennen..

Ik kan me ook wel voorstellen dat zoiets even zuur is, maar in wezen gaat het om twee los staande zaken als ik het goed begrijp.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:26

Maar toch liggen ze niet helemaal los, het ligt natuurlijk met elkaar in verband..

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:51

zoekie schreef:
Wat een toestand allemaal zeg. Het probleem is gewoon dat een vereniging die al jaren, west stichtse ruiters, bestaat en wedstrijden organiseert geen vergunning krijgt voor een binnenbak 20x60m. En een pensionstal met een binnenbak (die is aangevraagd alsopslagloods voor werktuigen) wordt gehuurd door iemand en die er vervolgens een wedstrijdstal van wil maken. Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van een illegaal verkregen binnenbak, nooit gebruikt als opslag maar direct als binnenbak. Ik snap best dat de buren, de west stichtste ruiters, hier niet blij mee zijn. De huurders willen er wel zeker een wedstrijdstal en vereging van maken. Is denk ik niet zo netjes als de gemeente dit toestaat terwijl een reeds bestaande vereniging geen toestemming e.d. krijgt om hun accomodatie aan te passen voor een doeleinde wat ze al uitvoeren.

eindelijk iemand die het snapt en het nog eens kan uitleggen *o/*
En van die Roel snap ik niks

Rhona17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:19

Ik ook niet!!!

bernadet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:29

aahh joh die roel denkt dat ie alles weet van onze manege..en omdat hij zich onfatsoenlijk heeft gedragen bij ons hebben wij ehm eraf gekickt.

maarja dat hij zo over ons denkt prima.. maar dan moet ie zich niet gaan bemoeien met dingen die hem niet aangaan.

jorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:43

ja die Roel is helemaal geen lid geweest maar zijn vriendin was wel lid en was van de manege weggestuurd, maar de rede zegge we niet want hij zal daar denke we niet zo blij mee zijn

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:10

unice_lover schreef:
ja die Roel is helemaal geen lid geweest maar zijn vriendin was wel lid en was van de manege weggestuurd, maar de rede zegge we niet want hij zal daar denke we niet zo blij mee zijn

*o/* GO joOrtje whaha helemaal mee eens

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:13

LadyLuna schreef:
Op een reactie uit het andere forum:

Citaat:
KiWiKo zegt: wat een trieste bedoening daar bij die Weststichtse ruiters Montfoort.............. als ik lid zou zijn van die vereniging had ik gelijk mijn lidmaatschap opgezecht........ kinderachtig getrut

Jij woont in Schipluiden, ooit een paar maanden meegedraaid op onze club? Nee zeker, dan heb je er in mijn ogen niks over te zeggen, kom op zeg ik vind de reactie eerder zelf kinderachtig en triest.

Ik vind het getrut! Omdat het om pure afgunst gaan...... zij zijn groot en ik ben klein.

Hun hebben een illigaal aangelegde binnenbak en wordt gedoogd, ik krijg mijn vergunning niet....... dus mogen mijn ruiters daar niet starten, Ik zal ze leren...... nanananananananaaahhaaaa Ik ga lekker naar de gemeente toe en mijn beklag doen nanananahaaanaaa. Zal ze leren, wat denken ze wel

sorrie hoor, kinderachtig getrut vind ik het

wesleyz2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:27

Dit probleem kan dus snel opgelost worden als de gemeente ook voor de WSR ruiters de vergunning voor de binnenbak afgeeft en het gedoogbeleid van de andere hal omzet in een vergunning.
Dan is iedereen blij en tevreden en gaat het leven weer gewoon met veel plezier verder.

bernadet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:12

Zeg KiWiKo wil je nu ff dimmen jij weet geen ene f*ck van onze manege dus hou je er dan lekker buiten, jij weet ook helemaal niet wat zich bij ons afspeelt dus alsjeblieft als je niks zinnigs hebt te zeggen doe het dan ook niet!

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:04

KiWiKo schreef:
Ik vind het getrut! Omdat het om pure afgunst gaan...... zij zijn groot en ik ben klein.

Hun hebben een illigaal aangelegde binnenbak en wordt gedoogd, ik krijg mijn vergunning niet....... dus mogen mijn ruiters daar niet starten, Ik zal ze leren...... nanananananananaaahhaaaa Ik ga lekker naar de gemeente toe en mijn beklag doen nanananahaaanaaa. Zal ze leren, wat denken ze wel

sorrie hoor, kinderachtig getrut vind ik het

Nee KiWiKo dit draait om eerlijkheid, gelijkheid, want ook maneges moeten gelijk behandeld worden, en dus niet dat de ene manege legaal bezig is en een vergunning aanvraagd en daar al tijden mee bezig is, terwijl de ander dan illegaal z'n zooitje neerzet in een bestemmingsplan als 'caravanschuurtje'. Maar volgens mij ben jij er niet van te overtuigen, maar dat geeft niets aangezien jij verder niks ermee te maken hebt en er nog nooit bent geweest volgens mij..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:40

Dat moet de manege dan met de gemeente uitvechten, niet met de andere stal........ das kinderachtig, en zeker als ze dan de andere stal een hak proberen te zetten....... flauw, flauw, flauw......

ga naar de gemeente toe, die doet het verkeerd! de stal in kwestie niet, die maakt alleen maar gebruik van de mogelijkheden die de gemeente biedt

Ook welkom Bernadette :D ben je altijd zo vriendelijk???

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:53

KiWiKo schreef:
Dat moet de manege dan met de gemeente uitvechten, niet met de andere stal........ das kinderachtig, en zeker als ze dan de andere stal een hak proberen te zetten....... flauw, flauw, flauw......

Dat hebben ze ook gedaan.. Maargoed, ik zal als ik jullie was niet meer over de WSR in het algemeen spreken maar 'het bestuur v/d WSR'.
Aan gezien de leden er niet voor hebben gekozen niet te mogen starten maar het bestuur .