Dressuurevenement verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Dressuurevenement verboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 14:09

Arnyek

Re: Dressuurevenement verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:32

Citaat:
update 29-11

Er is hedenmorgen contact geweest met de gemeente Montfoort over het verschijnen van het artikel in het AD van vandaag 29-11-2005.

De gemeente is niet juist voorgelicht over het aantal deelnemers van deze dressuurwedstrijd. Onder de 50 deelnemers is de evenementen-vergunning niet van toepassing. Wij hebben 30 deelnemers !

De KNHS heeft toestemming gegeven voor deze wedstrijden, je kunt dus gewoon je wedstrijd komen rijden.

de Lindeboom

bron: www.staldelindeboom.nl

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:47

Wat een trieste toestand, zoals ik het lees lijkt het erop dat die andere vereniging deze stal het licht in de ogen niet gunt, dat zou bijzonder triest zijn zeg! Het is nog altijd zo dat er in de regio ontzettend veel vraag is naar startplekken. Alles zit altijd vol, dan zou er geen ruimte zijn voor nog een stal om bij te starten?? Onzin!

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:08

Hé, ik start daar a.s. zaterdag! Gelukkig gaat de wedstrijd wel gewoon door. Inderdaad flauw van die andere vereniging...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:28

Daar bij de gemeente hebben ze werkelijk toch helemaal niets te doen he. Waar bemoeien ze zich toch mee?!>?!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:30

belachelijk , hebben ze niks beters te doen?

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:34

daffodil schreef:
Wat een trieste toestand, zoals ik het lees lijkt het erop dat die andere vereniging deze stal het licht in de ogen niet gunt, dat zou bijzonder triest zijn zeg! !

Zo is het helemaal niet. Het gaat gewoon over het punt vergunning, als de een het moet, moet de ander het ook, simpel.

Judith29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:22

Inderdaad triest, wat mij betreft kunnen er niet genoeg wedstrijden georganiseerd worden in onze regio, want inderdaad alles zit altijd zo snel vol, met name in het indoor seizoen.

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:50

jullie snappen er gewoon niks van ik sta op die andere manege en het is niet dat we het niet gunnen!! absoluut niet maar het gaat om de gemeente en vergunnings dus dat is absoluut niet waar dat die vereniging het niet gunt!!!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:53

En wat heeft de manege dan te maken met de vergunning van De Lindeboom?
Het is wel vreemd als ze echt hun leden hebben afgeraden om daar te starten, want degene die starten komen daar voor de wedstrijd, en of de vergunning nou wel of niet in orde zou zijn, daar merk je niks van op je protocol

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:07

jaah maar dat is omdat de gemeente had gezegt dat het geen legale wedstrijd was

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:10

dit komt van de site van de Weststichtse ruiters Montfoort;

Belangrijk nieuws!!

Na aanleiding van opmerkingen tijdens de laatste ledenvergadering heeft het bestuur bij de gemeente geïnformeerd betreffend de wedstrijd van PV Nedereind gepland op 3 en 4 december op de Lindeboomseweg (genaamd Stal Lindeboom) in Montfoort.

Betreffend deze wedstrijd is bij de gemeente geen vergunning aangevraagd
en indien deze wel zal worden aangevraagd zal deze niet worden verleend.

Als de wedstrijd door gaat als gepland
zal dit dus illegaal zijn!!

In dit kader heeft het bestuur besloten haar leden geen toestemming te geven om op deze wedstrijden te starten.

Het Bestuur, 17 november 2005

de KNHS geeft toch toestemming aan een vereniging om een wedstrijd te organiseren? Nedereind, de vereniging die deze wedstrijd organiseert is een KNHS vereniging die toestemming heeft een wedstrijd te organiseren in Montfoort.

Waar is al die ophef dan voor nodig? is de vereniging bang leden te verliezen? dan kunnen ze misschien beter hun leden niets verbieden, maar adviseren, misschien beter een gesprek aangaan met de wedstrijdorganiserende vereniging om misschien samen te werken, we hebben toch allemaal dezelfde hobby? ik denk dat iedereen blij zal zijn dat er meer startmogelijkheden komen en zeker op een dergelijke mooie locatie als stal de Lindeboom!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:27

dit staat op www.paardensportutrecht.nl de regiosite, bij de KNHS zit het dus wel goed, bij de gemeente vast ook wel!

KNHS Regio Utrecht, wedstrijdkalender van december 2005.

Datum Plaats Paarden Pony's Discipline Vereniging Bijzonderheden
2-3 Woudenberg x D Valleiruiters
3-4 Utrecht x x S Midland
3-4 Weesp x D Weespervechtruiters
3-4 Montfoort x x D Nedereind
4 Bunschoten x D Stichtse
4 Leusden x D Nieuw Hagenauwe
10 Montfoort x D West Stichtse Ruiters
10 Elst x D Plantage
10-11 Utrecht x x D Midland

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:32

wat een trieste bedoening daar bij die Weststichtse ruiters Montfoort.............. als ik lid zou zijn van die vereniging had ik gelijk mijn lidmaatschap opgezecht........ kinderachtig getrut

wesleyz2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:38

Dat is tenminste duidelijkheid!!!!
Zou er nog enige belangenverstrengeling zijn tussen "De Stichtse Ruiters" en ambtenaren van de Gemeente Montfoort??
Als de Gemeente Montfoort niet weet hoe een evenementen vergunning in elkaar steekt, is het dan niet beter dat de ambtenaren, of op cursus gaan of, gewoon hun conclusies trekken en opstappen want als hier gemeenschapsgeld aan besteed wordt zijn we toch echt verkeerd bezig.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:39

justicelover schreef:
jullie snappen er gewoon niks van ik sta op die andere manege en het is niet dat we het niet gunnen!! absoluut niet maar het gaat om de gemeente en vergunnings dus dat is absoluut niet waar dat die vereniging het niet gunt!!!

En de Gemeente heeft helemaal zelf uit eigen beweging verzonnen of bedacht dat er een enorm evenement ging plaatsvinden in de vorm van een simpele KNHS wedstrijd???? De gemiddelde gemeente ambtenaar heeft er denk ik nog nooit van gehoord. Ik denk dat hier een smerig spelletje gespeeld wordt, om de Lindenboom ervan te weerhouden KNHS wedstrijden te organiseren.

Als je bedenkt dat de gemiddelde wedstrijd binnen vijf dagen na het openen van de inschrijving al vol zit, zou iedereen met twee handen in de lucht moeten juichen voor méér mogelijkheden om te starten in plaats van zulke grapjes uit te halen!

Wishful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:33

http://www.weststichtseruiters.nl/beslu ... eboom.html :
Citaat:
Belangrijk nieuws!!

Na aanleiding van opmerkingen tijdens de laatste ledenvergadering heeft het bestuur bij de gemeente geïnformeerd betreffend de wedstrijd van PV Nedereind gepland op 3 en 4 december op de Lindeboomseweg (genaamd Stal Lindeboom) in Montfoort.

Betreffend deze wedstrijd is bij de gemeente geen vergunning aangevraagd
en indien deze wel zal worden aangevraagd zal deze niet worden verleend.

Als de wedstrijd door gaat als gepland
zal dit dus illegaal zijn!!

In dit kader heeft het bestuur besloten haar leden geen toestemming te geven om op deze wedstrijden te starten.

Het Bestuur, 17 november 2005

www.staldelindeboom.nl :
Citaat:
Op zaterdag 3 en zondag 4 december a.s. zijn er landelijke (KNHS dressuur)wedstrijden van PV Nedereind op Stal de Lindeboom te Montfoort.

Wij willen het bericht bestrijden dat leden van de Weststichtse Ruiters niet zouden mogen deelnemen. Wij betreuren het te constateren dat het bestuur van de Weststichtse Ruiters onwaarheden aan haar leden verteld omtrent de zogeheten 'legaliteit' van deze KNHS wedstrijden.

Aan de oorsprong van deze negatieve berichten geven we verder geen ruchtbaarheid. De wedstrijden zijn officieel en worden gastvrij en professioneel georganiseerd.

Het bestuur
Lr & Pc "de Lindeboom"

DE INSCHRIJVING IS INMIDDELS GESLOTEN !

Citaat:
update 29-11

Er is hedenmorgen contact geweest met de gemeente Montfoort over het verschijnen van het artikel in het AD van vandaag 29-11-2005.

De gemeente is niet juist voorgelicht over het aantal deelnemers van deze dressuurwedstrijd. Onder de 50 deelnemers is de evenementen-vergunning niet van toepassing. Wij hebben 30 deelnemers
!

De KNHS heeft toestemming gegeven voor deze wedstrijden, je kunt dus gewoon je wedstrijd komen rijden.

de Lindeboom

Zoals ik het begrijp is een evenementenvergunning van de gemeente dus alleen nodig als er meer dan 50 deelnemers zijn. Die zijn er niet, het zijn er 30. Dus is er bij de gemeente ook geen vergunning aangevraagd door Stal de Lindeboom, terecht.

Waar de conclusie van de gemeente vandaan komt, dat áls de Lindeboom voor deze wedstrijd een vergunning zou aanvragen, die vergunning er niet zou komen (illegaal evenement dus), dat begrijp ik niet. Het lijkt me dat ze dan eerst moeten weten om welk evenement het gaat en hoeveel deelnemers er zullen komen. Of zou er iemand verkeerde informatie verstrekt hebben?

En kún je uberhaupt wel je leden verbieden om deel te nemen aan een wedstrijd die door de KNHS gewoon is goedgekeurd (en verder ook volkomen netjes en legaal georganiseerd is)? Goed bestuur dat mij tegen zou houden...

Rhona17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:19

Ik denk eerder dat de Lindeboom gewoon een smerig spelletje speelt!!! Met die vergunning voor een landbouwmachine schuur en er vervolgens 1 machine in zetten en de rest binnenbakbodem maken..dat is pas smerig. Maar de mensen die nu het hele spul huren kunnen hier natuurlijk niets aan doen en daarom is het sneu dat de West Stichtse Ruiters hier niet mogen starten!

Maar de WSR is nu dus boos dat zij geen vergunning krijgen voor een 20x60 binnenbak terwijl de Lindeboom er gewoon eentje neer zet zonder de vergunning..wat in mijn ogen volkomen terecht is!!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:31

Tuurlijk moet iedereen blij zijn dat er op een mooie locatie wedstrijden georganiseerd gaan worden. Maar als je als lid van de West Stichtse Ruiters er vervolgens niet tussen komt bij de inschrijving (omdat je van de wsr bent : dit gaat dus van nedereind/lindeboom uit!) dan loop je de boel als Lindeboom zelf ook op te jutten.

Eigenlijk is het gewoon triest dat het zo gaat.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:34

Maar het gaat hier toch niet om een vergunning voor de binnenbak? Voorzover ik het begrijp, gaat het om een evenementenvergunning.....

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:16

tja daffodil dat zou je denken maar helaas zit het een beetje scheef in elkaar.

Ik begrijp de WSR wel maar zo als eerder al is geschreven er zijn al zo weinig startplaatsen.
Maar als je eerlijk aan je vergunning probeert te komen kan de ambtelijk molen wel eens heeeeeeel langzaam draaien. en als je dangraag een mooie binnenbak wil en je krijgt geen vergunning terwijl er een hoop leden mee geholpen kunnen worden en de vereniging de mogelijkheid heeft om te groeien. tja dan is het zuur dat een boer vroeger een vergunning voor een machineschuur heeft gekregen en nu jaren later een pensionstal er een binnenbak in heeft gerealiseerd. Ook niet kwaad bedacht. Vervolgens geeft Nedereind er de wedstrijd en niet lindeboom zelf. Zo ver mijn info is zijn hun ook niet van plan om zelf een vereniging op te zetten. en al zou dat wel er zijn zat mensen met paarden hier in de buurt dus een meer of minder maakt ook niet uit. denk dat je als vereniging je best moet doen om je leden te behouden en je energie daar in te steken en niet in fluteliteiten.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:21

Ja ik denk inderdaad misschien wat simpel......op zich denk ik dat twee pensionstallen eerder in elkaars vaarwater zitten dan twee organiserende verenigingen. Starters zat, maar misschien is er wel strijd ontstaan toen de Lindenboom begon als pensionstal......ben het wel met je eens dat voor een pensionstal wel de juiste vergunningen benodigd zijn, want dat heeft iedereen nodig.
Hier in de buurt is het toch al een drama om een binnenbak neer te zetten, daar doen ze echt ontzettend moeilijk over!

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:23

Manon schreef:
Tuurlijk moet iedereen blij zijn dat er op een mooie locatie wedstrijden georganiseerd gaan worden. Maar als je als lid van de West Stichtse Ruiters er vervolgens niet tussen komt bij de inschrijving (omdat je van de wsr bent : dit gaat dus van nedereind/lindeboom uit!) dan loop je de boel als Lindeboom zelf ook op te jutten.

Volgens mij hadden ze zich wel ingeschreven maar moesten ze weer afbellen doordat ze van het bestuur niet mochten starten....

lindeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:04

Manon schreef:

Beste Manon,

Per omgaande de mail van jou bestuur:Van: h.walderveen [mailto:***************]
Verzonden: woensdag 16 november 2005 21:34
Aan: Monique
Onderwerp: Wedstrijd 3 en 4 december 2005

Geachte mevrouw,

Wilt u door omstandigheden de ponyruiters van de Weststichtseruiters te Montfoort Allemaal afmelden voor de wedstrijd van 3 en 4 dec 2005.

Volgens mij zijn dat de volgende combinatie's

(uit privacy overwegingen hebben wij de namen van de deelnemers uit deze mail verwijderd.de lindeboom)

Ook mij zelf weil ik afmelden voor de Wedstrijd

Bedankt

En hier de reden van afmelding:

Van: h.walderveen
Verzonden: donderdag 17 november 2005 22:26
Aan: info@ockhuizen.com
Onderwerp: Re: Wedstrijd 3 en 4 december 2005

Geachte heer Ockhuizen,

Ik heb opdracht gekregen van het bestuur om dit te doen. Ik ben zelf alleen

ruiter en pony wedsec. en ik kan je alleen vertellen dat wij als ruiters en als

wedsec. van de pony hier absoluut niet blij mee zijn, maar voor vedere informatie

kan ik je alleen het telefoonnummer van onze voorzitter Dhr H. van Dijk geven ************.

Ik hoop dat u begrip hebt voor mij situatie. Ik ben hier persoonlijke niet voor verantwoordelijk.

Met vriendelijke groeten

Wendy van Walderveen-einde bericht

Fryskhynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:49

Manon schreef:

Manon, je zit er helemaal naast. Jullie hele eigenste bestuur is tot dat besluit gekomen. Dat heb je nu zelf toch ook wel kunnen zien? Een bestuur mag helemaal geen wedstrijdverbod aan haar leden opleggen, dat mag alleen de KNHS.... Toen het wedstrijdverbod niet genoeg leek, is jouw bestuur naar het AD gestapt. Maar goed, zoals je zult merken het 'recht zal zege vieren' al deze negativiteit in het leven geroepen door de West Stichtse Ruiters keert zich vanzelf tegen hen.