Dressuurhoed uit ponysport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Dressuurhoed uit ponysport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 09:52

http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws ... temid=2187
dehoefslag.nl

Per 1 april is de dressuurhoed niet meer toegestaan in de ponydressuur, ongeacht het niveau. De dressuurhoed verdwijnt vooralsnog niet helemaal uit de breedtesport. De ledenraad van de KNHS is akkoord gegaan met de reglementswijzigingen. Het dressuurhoedje blijft gehandhaafd vanaf de klasse Z1 voor paarden. Daaronder is de veiligheidshelm verplicht.Bij de tuigpaarden blijven oordoppen toegestaan. Eerder werd de tongriem verboden als hulpmiddel in de tuigpaardensport.

Felinde

Re: Dressuurhoed uit ponysport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:36

nu ga ik niet meer z worden met mijn pony

wel jammer....t staat wel erg mooi, maar ok. geef ze ook wel weer gelijk...veiligheid voorop!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:45

Sjoert schreef:
Het dressuurhoedje blijft gehandhaafd vanaf de klasse Z1 voor paarden. Daaronder is de veiligheidshelm verplicht.

Dat ziet er toch niet uit? Een hoedje over een cap?!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 10:52

Neehee, alles onder de Z1 voor paarden meot een veiligheidshelm op.

Meraki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:57

hmm.. dat vond ik er juist zo mooi aan uitzien!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:58

Juco schreef:
Sjoert schreef:
Het dressuurhoedje blijft gehandhaafd vanaf de klasse Z1 voor paarden. Daaronder is de veiligheidshelm verplicht.

Dat ziet er toch niet uit? Een hoedje over een cap?!

Lijkt me inderdaad echt geen gezicht!

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:04

mja dat bedoelen ze niet he Het heeft altijd iets zo'n hoedeje maar ik sluit me aan bij kroetietjuh, veiligheid voorop~!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:50

Wel jammer dat nog niet alle kunst en hulpmiddelen uit de tuigpaardensport zijn verbannen. Wordt toch hoog tijd!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:36

Sjoert schreef:
Neehee, alles onder de Z1 voor paarden meot een veiligheidshelm op.

ow we snapte het al niet

Ik vind het wel kut hoor kan ik nooit met een hoedje op Pride rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:15

manie schreef:
Wel jammer dat nog niet alle kunst en hulpmiddelen uit de tuigpaardensport zijn verbannen. Wordt toch hoog tijd!

Probeer jij maar eens met je dressuurpaardje in zo'n ring te rijden zonder oordoppen! En sinds wanneer is het tongriempje verboden? Heb er niks over gehoord en de mutaties van het disciplinereglement zijn ook te oud. Voor zover ik weet zou het misschien alleen verboden worden voor de nieuwelingen, paarden die altijd met tongriem gereden zijn mochten hiermee blijven rijden. Anders hebben wij een groot probleem, worden we iedere wedstrijd gediskwalificeerd wegens bloed uit de mond, omdat de sukkeltjes weer op hun tong hebben gebeten.

Tja, en van het hoedje, erg jammer vind ik het. Oke, veiligheid voor alles, maar hoeveel ongelukken met hoofdletsel met dragen van een dressuurhoedje zijn er bij de pony's in het verleden gebeurd? Denk dat het wel meevalt.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:54

kijk ik ken snappen dat ze veiligheid voor alles willen maar tis wel jammer geen hoedje vind dat juist mooi..

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:59

waarom paarden nog wel en pony's niet meer? Dat vind ik pas onzin

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:01

Ik vind hoed ook veel mooier. Ik vind nog steeds dat ze het vrije keus moeten laten. En dan dus gewoon met cap inrijden... Dat hoedje maakt het net af.

Dus die actie is mislukt?

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:03

Pannie schreef:
waarom paarden nog wel en pony's niet meer? Dat vind ik pas onzin

Hmm ja, dat vroeg ik me ook al af.
Ponyruiters die Z rijden kunnen ook wel rijden Sommige ponyruiters rijden netter dan sommige tussen de paarden...

En je mag toch verwachten dat iemand die Z rijdt z'n paard wel enigzins onder controle heeft. Ja oke, er kan altijd wat gebeuren, maar als je er thuis een keer zonder cap op klimt kan je ook vallen. Blijft een moeilijke kwestie.

Rhona17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:04

Ik vind het echt de grootste onzin..het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid! Ik rijd met me pony en paard nu allebei Z1 en dan mag ik zeker met de een niet met hoedje rijden en met de ander wel... Ik weet zeker dat ik van me paard nog eerder af zal vallen dan van me pony!!!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:06

[quote="Neonlight]Probeer jij maar eens met je dressuurpaardje in zo'n ring te rijden zonder oordoppen![/quote]

Dat gaat prima aangezien mijn paarden ook voor de menwagen lopen en marathons gewend zijn. Wij hebben echt geen oordoppen en andere fratsen nodig. En ze "bijten"?! zich ook nooit op hun tong. Ik vind het raar dat paarden in de tuigsport dit wel doen en spring, dressuur en menpaarden niet. Is er misschien een verklaring voor?

Ik vind het wel jammer voor pony ruiters dat ze geen hoedje meer op mogen, maar internationaal mocht dat ook al niet. Het is nu wel overal gelijk getrokken.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:14

V*D*RIE!

Jakkes, ben het er echt niet mee eens!
Ook al kom ik waarschijnlijk toch nooit in de Z. Vind het er veel mooier uit zien

Helaas..

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:14

Waarom bij de pony's niet meer, en bij de paarden wel?
Vind het maar onzin eigenlijk.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:47

He bah!
Daar baal ik echt enorm van. Helemaal als ze dat ook in de paardensport doorvoeren!! Dit is toch veeeel netter?

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:02

ik ben geloof ik de enige die het een goede stap vind . Als het hoedje nou bescherming gaf maar dat doet het niet.

Kunnen ze niet een hoedje met ingebouwde cap maken?

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:29

ooh wat ben ik blij dat ik naar de paarden ga met mijn Z pony kan ik daar mooi mijn hoedje op en ach heb sinds kort ook een hele mooie pikeur cap gekocht dus het maakt mij niet veel uit. maar wat ik niet snap is waarom het niet mag oke veiligheid voor alles, maar je kunt toch verwachten van een Z ruiter dat die zijn paard/pony onder controle heeft? ach en wat denk je nou dat wanneer jij je paard boven op je krijgt een cap helpt?? dan moeten ze ook bodyprotectors omdoen tja veiligheid voor alles he ik vind gewoon dat mensen dat zelf in de hand moeten hebben of ze nu een cap dragen ofniet. Ik ken veel Z ruiters die met een cap rijden maar dat is toch ook hun eigen keus. maar ja als het niet mag dan mag het niet en tja wat doen wij eraan. Wij hebben gedaan wat we konden doen om dit tegen te houden maar nu houdt het dus op jammer voor de ponyruiters

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:42

Marja1988 schreef:
ik ben geloof ik de enige die het een goede stap vind . Als het hoedje nou bescherming gaf maar dat doet het niet.

Ja maar als het echt om veiligheid gaat, moet het hoedje er bij de paarden er ook uit.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:53

Ik vind het maar dom dat het bij de paarden wel mag, en bij de pony's niet.
Ik vind een hoedje altijd wel heel erg mooi staan, en als je er af valt, hoeft een cap owk niet altijd te helpen. (Heb er zelf ervaring in) Dus jah.... maar goed, wat doe je er aan.

(had ik eindelijk een deal met mijn ouders, dat als ik met deze pony de Z zou halen, zou ik van hun een hoedje krijgen) Nou dat gaat dan dus nu niet door

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:10

*baaalt*
heb net dit weekend m'n laatste punt voor 't Z gehaald, wel erg jammer dat het hoedje er af gaat voor de pony's. (kan gelukkig nog wel tot april met hoedje rijden )
't staat toch wel erg mooi in de Z! maar goed, het is natuurlijk wel een stuk veiliger met cap.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:39

Sassieja schreef:
Marja1988 schreef:

Ja maar als het echt om veiligheid gaat, moet het hoedje er bij de paarden er ook uit.

Van mij mag het Opzich vind ik het eigen keuze net als met/zonder cap rijden maar het is gewoon net wat je gewend bent. Als anky met cap zou gaan rijden en ze doet dat een paar keer is het ook de normaalste zaak