Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onyx schreef:Hoe willen ze een paard klonen vraag ik me af...
Ik bedoel, hebben ze dezelfde combinatie dan weer gefokt ofzo?
Sorry ben ik nou zo blond of...
griebels schreef:Het moet niet gekker worden.. Dadelijk gaan ze hitler nog kloonen
Citaat:...gekloonde dieren hebben vaak gezondheidsproblemen, zoals hart-, nier- en longafwijkingen. Ook krijgen de dieren al op jonge leeftijd ouderdomskwaaltjes. Deze gezondheidsproblemen zijn het directe gevolg van de kloontechniek waarmee ze worden 'gemaakt'. Bij klonen van dieren (of mensen) wordt het DNA van een volwassen dier overgebracht naar een eicel. Uit die eicel ontstaat de jonge kloon.
Toch is klonen zeker geen recept voor het eeuwige leven. Want de pasgeboren kloon is uiterlijk een jong dier, maar het erfelijk materiaal van het dier is vaak al jaren oud (want afkomstig van een volwassen dier). Oude wijn in een jonge zak. Tijdens het leven van ieder mens en dier raakt het erfelijk materiaal beschadigd door bijvoorbeeld zonnestraling of voeding. Het erfelijk materiaal van een pasgeboren kloon heeft al een heel leven achter zich en de kans is groot dat het DNA van de jonge kloon veel beschadigingen bevat. Bovendien kunnen 'oude' cellen zich minder vaak kunnen delen dan 'jonge' cellen. En omdat celdeling aan de basis staat van groei en onderhoud van mens en dier, beginnen klonen ook op dit punt dus al met een fikse achterstand. Door het 'tweedehands' DNA zal een gekloond dier al op jonge leeftijd ouderdomsverschijnselen krijgen.
Sugarmiss schreef:Overigens houdt klonen niet in dat je een 100% zelfde exemplaar als eindresultaat krijgt. Opvoeding en training doen ook een hoop
Sugarmiss schreef:Klonen is een wetenschap in ontwikkeling. De eerste klonen zijn idd gestorven aan ouderdomskwaaltjes, maar het genetisch materiaal wat hiervoor gebruikt is was van een andere 'plek' als waar het tegenwoordig vandaan komt. Dus dit probleem is opgelost.
Hedwig18 schreef:griebels schreef:Het moet niet gekker worden.. Dadelijk gaan ze hitler nog kloonen
ehm neem aan dat je onze duitse snorremans bedoeld? zo ja , die is al dood dus dat klonen gaat beetje moeilijk worden
Sammie schreef:Dat ze daar aangestorven zijn is omdat het materiaal dat ze gebruikt hebben die leeftijd al hadden van het origineel. De kopie is dus bij geboorte/ontwikkeling al zo oud (qua materiaal) als het origineel.
Hoe willen ze dit probleem oplossen?
Hedwig18 schreef:griebels schreef:Het moet niet gekker worden.. Dadelijk gaan ze hitler nog kloonen
ehm neem aan dat je onze duitse snorremans bedoeld? zo ja , die is al dood dus dat klonen gaat beetje moeilijk worden