help, afzetters uit buitenland die paard willen kopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vanini

help, afzetters uit buitenland die paard willen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:49

hoi,
wie kan mij helpen.
Ik meen mij te herinneren dat ik een tijd geleden een topic heb gelezen over mensen die je in het engels benaderen om je paard te kopen. Mijn paard staat te koop en ik kreeg dus zo een mail. Nu weet ik dat het foute mensen zijn,die je geld proberen af te troggelen,maar ik meen me te herinneren dat een verkoopster die mensen toen zelf een loer heeft gedraaid. Nu wil ik dat dolgraag ook doen,want ik vind zo een soort mensen gewoon te erg voor woorden. Ik heb hem een mail teruggestuurd en kreeg vandaag een tweede mail van hem

Let me make it clear.
I said that i have an asoociate in the state that is owing me with the sum of €14,000 for a bisnuess we did together and he has agreed to pay me in euros banker's draft . so i will instruct him to make the cheque payable to as soon as i have received your contact details .
Then after you have received the cheque you will have to get it cashed at a cashing point or your bank and confirm how long and how much it will cost for the cheque to cashed.
Then you deduct your payment fee and the extra 30€ i promise to give you for yourself.
Then the rest of the funds will be sent to my shipper via western union money trasnfer in order for him to locate you and proceed with the shippment. ok.
Hope you understand.
So kindly mail me back with the details i need to send the cheque to you for the payment.
Have a nice day.
I await the details for the payment .
For your information the horse will be living with my family and i in my house here in Ireland were we live. Besides that i also have a large place were he can play with the other horses i have covered with green grasses.
Thanks as i await your mail soon.
CONTACT DETAILS NEEDED FOR PAYMENT.

wie helpt?

Alane

Re: help, afzetters uit buitenland die paard willen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:49

Niets mee doen... de clue zit hem in transportbedrijf dat niet bestaat en een ongedekte cheque...
Dit heeft al eerder op bokt gestaan...

Je kunt hem/haar aan het llijntje houden en er een leuk tijdverdrijf aan hebben Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:29

en misschien een cursus engels geven Knipoog mijn hemel, wat een spelfouten zitten erin zeg!
en wat een sukkel..
"mijn weides zijn bedekt met gras en daar kan hij fijn spelen met andere paarden" Clown
weet wel precies hoe je het gaat doen, de truc is juist om zo iemand zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. dus wees blond, stel steeds veel vragen, maak je paard "ziek" wees zelf ziek, je vriend gaat dood etc etc.. dan blijft het veilig.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:43

Die zelfde kloot heeft mij ook aan het lijntje willen houden. Bij mij gingen de paarden naar zijn tante in Canada. En inderdaad het is een figuur (niet te beschrijven in nette woorden) die in nederland woond en veel mensen benaderd voor de koop van een paard. Als je er in tuint en je bent met die verkoop bezig en iemand die wel in je paard is geinteresseerd, val je naast de boot en daar is het volgens mij het bij hem om te doen. Niets voor vasthouden en direct zijn mail terugkaatsen. Als hij echt je paard wil, komt hij wel met een afspraak om ze te komen bekijken. Hij koopt ze n.l. allemaal zonder ze gezien te hebben, dat doe je toch niet!!!Sterkte, volgende slachtoffers,
groetjes Marij

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:56

Ik heb ook een mail van zo'n klojo gekregen. Afpoeieren !!! Niets mee doen. Er stond zelfs een stukje over in de Paard & Sport van deze week.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:56

Ik heb ook een mail van zo'n klojo gekregen. Afpoeieren !!! Niets mee doen. Er stond zelfs een stukje over in de Paard & Sport van deze week.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:37

Ik heb ook al een aantal van die mails gehad...maar ben er niet op in gegaan

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:40

Hier een voorbeeld van zo'n e-mail:
(heb er zat, ook in het engels en duits)

Verzonden: maandag 13 juni 2005 12:58:21
Onderwerp: YOUR PONY'S HORSE FOR SALE

Hallo Verkoper,
is Het mooie zien uw plaatsende advertentie van (Pony's Horse) geweest en bijgevolg ik gretig interesseer me in koop dat het van u, bijgevolg mij verhuur weet dat de huidige voorwaarde van het en de eigenlijke prijs die u gewillig bent om hem voor mij te verkopen.. okay.en bevestigde de afbeelding en stuur hem naar mij.. okay. Hopend om van uw spoedig te lezen! Achting
Mr Smith........

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:31

Weet iemand wie deze persoon is?

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:48

Ik heb ook zo'n mail gehad, precies hetzelfde, ik zou 12000 euro krijgen en dan moest ik een deel naar de contactpersoon sturen ofzoiets, was echt heel vaag, niet op in gaan en niks meer sturen zou ik zeggen!

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:51

Ze willen je gegevens hebben,om daar misbruik van te maken, nooit geven dus!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:59

Asmila schreef:
Ze willen je gegevens hebben,om daar misbruik van te maken, nooit geven dus!

Inderdaad!!
Nicole, heb je trouwens nog kopers gehad voor Asmila of niet?

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:39

Nee heb geen kopers meer gehad, wel geinteresseerden, maar volgens mij niet echt serieus, willen foto's enzo...

Jumper01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:18

Wij hebben dit ook gehad. Bij ons heette die man Mr. Williams
NIET OP INGAAN!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:59

Heb ook een mail gehad voor mijn veulen. Er zouden mensen zijn uit de VS die mijn veulen willen kopen.
dit zijn zijn mailberichtjes die hij stuurde.

Citaat:
Hello, Hoe u vandaag bent en uw mooie familiehoop fijn is, kwam ik over uw advertentie die u op Internet postte en ik ben geinteresseerd in uw kopen (Paard) voor verkoop en van u naar me met de verkoopprijs zal houden terug te gaan en ook te zien de beelden, zal ik u ook de huidige nu dichtbije voorwaarde willen verklaren en zal ook van houden te weten of het nog beschikbaar voor hoop sale.i is om van u te horen zodra u deze post krijgt en Dank van een wanderffulldag hebt en achter me post,
Mr Johnson...

dit was de eerste

en de onderstaande op mijn eerste antwoord.

Citaat:
Goodday,
Thanks for your mail towards my offer,I'm well pleased with the Negotiable price..ok.
Consecutively,for the means of payment am using Banker's Draft,co's it will turn out to real cash,so the Banker's Draft will be Delivered to you Packagely by Courier service...at your Door-step,and for the ( Horse ),i will handle it,co's i have a Well organised Shipper's that will come for the pick up of the ( Horse ), from your Destination and i do promise you that you will definitely enjoy doing business with me.
Furthermore,my Client is Residing in STATE, he is owing me a Sum of money of 9,500Euro and,so he will be Issuing a Banker's Draft 9,500Euro you will be deducting your own money from it which is 5000Euro and you will be sending the remaining balance to my Shipper's through Western Union Money transfer,so that i can instruct them to come for the Pick up of the ( Horse ) from you at your own convinient time....
Moreso,let me have your Full name which the Draft will be made payable to your mailing address where it will be sent to, including your Cell Phone Number or any Number that i will be able to reach you at given time.I hope this is stated to you Clearly and understanding Stay Bless...
Mr Mark.......

zou dit dus ook die oplichter zijn?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:21

ja dat is net zo'n smiecht als die we al eerder genoemd hebben. NIet op ingaan. Als je vraagt of hij niet persoonlijk naar je paard komt kijken en dat je dat raar vindt, hoor je niks meer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:23

cinny1 schreef:
ja dat is net zo'n smiecht als die we al eerder genoemd hebben. NIet op ingaan. Als je vraagt of hij niet persoonlijk naar je paard komt kijken en dat je dat raar vindt, hoor je niks meer.

heb ik dus vanmorgen gedaan. Of hij of zijn client echt niet het veulen in het echt willen zien. Dus als ik nog van hem hoor kan ik het bijna vertrouwen?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:42

Nee ook niet. Deze mensen werken zogenaamd met checks. Die sturen ze naar je op. Op het moment dat jij de check binnen hebt belt de zogenaamde vervoerder je al op of je zo vriendelijk wilt zijn alvast een bedrag over te maken voor transportkosten. Jij denkt: kan wel, want ik heb een check in handen. Helaas !!!!als je de check gaat inleveren bij de bank dan blijkt deze ongedekt en kun je fluiten naar je geld en je paard is niet verkocht.
Niet mee in zee gaan tenzij je erg graag van je geld af wilt.

Er hebben hier genoeg mensen gereageerd om je te laten zien dat dit oplichters zijn. Als je er dan toch in wilt trappen, ga je gang, maar dan niet zeuren als je straks een hoop geld kwijt bent en geen geld terug ziet.

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:39

@ petraaken: heb precies zo'n mail gehad als jij, echt letterlijk. Ben er niet verder op ingegaan, zou ik ook zeker niet doen als ik jou was. Hoe kan je nu een paard kopen zonder gezien te hebben. Ben heel benieuwd of deze mr. Johnson nog terug gaat reageren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:43

albertnap schreef:
@ petraaken: heb precies zo'n mail gehad als jij, echt letterlijk. Ben er niet verder op ingegaan, zou ik ook zeker niet doen als ik jou was. Hoe kan je nu een paard kopen zonder gezien te hebben. Ben heel benieuwd of deze mr. Johnson nog terug gaat reageren.

heb dus een reactie teruggehad vanmorgen. Hij meldde dat de vervoerder wel zou kijken voor hem. Denk dat ik maar niet meer reageer. Het is nu ook niet dat mijn veulen ze snel mogelijk weg moet. Dan liever wat langer bij mij maar naar een deftig iemand.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:47

Mijn vriend kreeg ook zo'n mailtje toen zijn auto te koop stond. Ze zouden de auto voor 16.000 euro kopen maar konden alleen een cheque van 20.000 euro uitschrijven. Of Bart ze alvast 4000 euro terug kon geven. De auto zou met een supervage maatschappij naar Amerika gaan.... lekker vaag!! Volgens mij dezelfde man, aan het gebrekkige engels te zien...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:54

Dat iemand dat serieus neemt, het valt niet eens enigzins fatsoenlijk door te lezen.. Belachelijk gewoon

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:01

Dit soort mails valt onder de noemer van Nigerian scam letters.

Deze worden ook naar paardeeigenaren gestuurd om geld af te troggelen.
Er is een vrouw in de US die er wel op ingaat, alleen om de mensen geld te laten spenderen aan postzegels, en moneyorders.

Kijk maar even naar de volgende website, en geniet!

http://www.bustedupcowgirl.com/scampage.html

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:22

haha ik heb ook zo'n mail gehad, maar was niet van plan mijn paard van het erf af te laten gaan zonder dat het geld op mijn rekening staat, of iemand te gaan betalen/ voorschieten met mijn eigen geld.

Dit zijn de twee mails die ik heb gehad, lekker vaag dus

Everything sounds well,I must commend that the chestnut HORSE is in good condition and am okay with it want you to keep other buyer's off.Concerning Payment will be made via a cashier check of E17.000 by a client of mine in the state an amount oweing, so she said it can only be issued on a check and it can be cashed at any local outlets in your area.All i need from you is your full name and addres s including phone number so i can fax it to my client. Pickup arrangement will be made by my shipper, so as soon as you recieve payment you will deduct your actual amount and extra E120 for wiring the rest of the funds to my shipper via WESTERN UNION MONEY TRASFER who will be at your location for the pick up.and E100 for your runing around confirm this and get back to me with neccessary details I await your response.
REGARDS.
TOTAL FUND TO DEDUCT
YOUR FUND====E12,000
EXTRA FUND===E100
WIRE FUND===E120
TOTAL======E12,220
THE REMA INING FUND TO WIRE TO MY SHIPPER WILL BE E4,780.
i await your information so my client can issue the check with your name.
full name
poster address
zip code
phone number.

--------------------------------------------------------------------------------
Van: emma philip [mailto:emma_phil_20005@yahoo.com]
Verzonden: donderdag 8 september 2005 21:09
Onderwerp: Paarden te koop € 10.000

Hello,
I saw your advert and it fits what i have been searching for,I'm highly interested in buying it,what is the current condition and your last offering price,please get back to me asap In term of shipping don't bother yourself, I have an international shipping agent that take good care of the horse he'll be coming to your location for the pickup.
Regard..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:43

heb nu weer precies zo'n zelfde mail gehad als die ik laatst een keer had, alleen dan nu wel onder een adnere naam maar ik reageer er maar gewoon niet op,,,onzin