Paarden omgekomen bij brand Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mmouse

Paarden omgekomen bij brand Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 06:32

Paarden omgekomen bij brand in Barendrecht

Uitgegeven: 10 mei 2005 07:04

BARENDRECHT - Door een grote brand in Barendrecht zijn in de nacht van maandag op dinsdag veertien paarden en enkele schapen om het leven gekomen. De monumentale boerderij en stallen aan de Middeldijk werden volgens een woordvoerster van de brandweer in korte tijd volledig verwoest.

Slechts een paard is uit de vuurzee gered. Brandweermannen hielden de rieten daken van drie omliggende panden nat, zodat het vuur zich niet kon uitbreiden. In een klein gebied rondom de woning is asbest vrijgekomen. De oorzaak van de brand, die omstreeks half een uitbrak, is nog onbekend.

Bron: nu.nl

DiantaM

Re: Paarden omgekomen bij brand Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:00

Ik hoorde het net dus al, het is heel dichtbij. Ik weet niet precies of het nou een pensionstal of iets dergelijks was?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:09

Vreselijk Boos!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:14

het was inderdaad een pension stal..

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:41

wat erg zeg voor die mensen,sterkte voor iedereen is er trouwens al wat bekent over de oorzaak van deze brand.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:59

Wat verschrikkelijk!!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:30

het is indd verschrikkelijk, en zo ziet het er ook uit!! reed er vanmorge langs naar sgool, egt onwijs raar gewoon ineens is dat er niet meer.. 2 vriendinnen van mij zijn hun paarden kwijt Boos!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:06

ja idd dat is echt erg. ik hoorde net van Charlotte dat een paard van haar vriendin ook is overleden door die brand.
iedereen die zijn/haar paard kwijt is en omstanders: heel erg veel sterkte Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:45

Jeetje wat erg zeg Scheve mond

Heel veel sterkte aan alle mensen die er dieren hadden die omgekomen zijn Scheve mond

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:52

echt zo verschikkelijk!
heel veel sterkte aan iedereen die daar een dier had staan!

RftExHCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:59

Iedereen heel veel sterkte..... echt verschrikkelijk....
Ik herkende op het nieuws veel mensen die bij filip dros en hcb hebben gereden....een aantal van jullie ken ik nog
Ik leef met jullie mee Huilen

Happy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:53

weet iemand de OORZAAK al???

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:15

pjotter12 schreef:
weet iemand de OORZAAK al???

nog niet bekend maar ze vermoeden kortsluiting

Happy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:09

owkeey;)

MaartjeSho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:52

Na wat zoeken kwam ik hier terecht. Ik hoorde dat er ook een Haflinger genaamd Stanley is omgekomen in deze brand.... ik heb ook een haf gehad, genaamd Stanley. Weet iemand meer van dit paardje???

MaartjeSho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:44

Zit hier de oude eigenaaresse van Stanley? Sorry dat ik dit oprakel, maar wil even zeker weten of het wel of niet mijn ex paardje is geweest...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:49

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:56

Ik denk dat je Percy even moet PM'en. Zij kende Stanley.

Percy schreef:
Ik hoorde het vanmorgen op stal. Vandaag zou het vriendje van mijn paard daar naartoe verhuizen maar ze hadden hem gisteren al opgehaald. Ook hij is nu dood.

Mijn stalgenoot had heel veel moeite gehad om hem te verkopen en was zo blij dat hij bij leuke mensen terecht kwam. Ze was vanmorgen uiteraard volledig overstuur. Ik vind het vreselijk voor haar en voor de mensen die
Stanley
net gisteren hadden gekocht en opgehaald.
En ik vind het zelf verschrikkelijk dat Stanley er niet meer is. Het paard wat vorig jaar meteen vriendschap sloot met mijn paard, die zich achter hem verstopte als hij bang was voor een ander paard. Vorige week liep ik nog met hem door de wei en nu is hij zo plotseling dood en door zo'n stom toeval.

Percy schreef:
Dan ken jij waarschijnlijk Anja wel. Het was haar Haflinger
Stanley
die net gisteren naar die stal verhuisd was met zijn nieuwe eigenaren. Ook voor haar is dit verschrikkelijk. Hij zou nog wel vandaag weggaan bij ons maar ze hadden hem een dagje eerder gehaald.
Ik hoop van harte dat ze gestikt zijn maar dat klinkt nu niet erg aannemelijk

Percy schreef:
Quellian schreef:
Was Stanley van een bokker?

Stanley was niet van een bokker maar wel het weidegenootje en maatje van mijn paard. Ik kende hem heel goed en heb hem zondag nog gedag gezegd omdat hij naar een andere stal ging met nieuwe eigenaren. Ik vind het uiteraard voor alle paarden even verschrikkelijk maar hem zie ik steeds voor me en dat doet, ondanks het feit dat het niet eens mijn paard was, behoorlijk pijn. Voor zijn vorige en nieuwe eigenaren moet dit nog veel en veel verschrikkelijker zijn.

MaartjeSho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:11

Heette zij Anja Molenaar???? Ik zit hier echt te janken, want dan was het mijn Stanley...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:24

MaartjeSho schreef:
Heette zij Anja Molenaar???? Ik zit hier echt te janken, want dan was het mijn Stanley...

Ik hoop voor je dat het niet dezelfde is, maar heel veel sterkte in ieder geval

MaartjeSho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:27

Dank je wel, en dank je wel trouwens Vonnie voor je hulp. Heb haar ge pbt. Ik had het nummer van Anjja Molenaar nog in mijn telefoon. Ik ga haar een sms sturen en hoop snel wat meer te horen van Percy.
Ik had al zo'n spijt dat ik Stanley ooit verkocht had. Anja belde me op een gegeven moment op en vertelde dat zij al de 5e eigenaaresse na mij was van Stanley. Zij was heel lief en ik had een heel goed gevoel bij haar. Ben zelfs nog na een jaar bij Stanley wezen kijken en heb hem toen gereden. Toen stond hij in Chaam.

Sorry dat ik me nog nergens fatsoenlijk heb voorgesteld, wil dit gewoon heel erg graag weten. Ik heb helaas geen digitale foto's van Stanley, misschien wel een filmpje....
Dit is een analoog filmpje wat ik op de pc heb gezet. Dat was Stanley toen hij nog van mij was, zo'n 5 jaar geleden... http://members.home.nl/spinnekop/analoog.wmv

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:50

Veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik kan Anja's achternaam nergens vinden. En graag gedaan hoor.
Nogmaals veel sterkte. Ik zit hier echt met kippenvel..

MaartjeSho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:39

Ja.... echt heel raar. Op dat filmpje waren Stanley's manen net getrokken, hij heeft altijd lange manen gehad. Ik ben nu op mijn werk, zal morgen eens kijken of ik een foto van foto kan maken, van foto's die ik in mijn album heb zitten...

MaartjeSho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:40

Moet ook steeds denken aan de leuke tijd die ik met hem had... Ik kon alles met hem doen. Ik hoop zo dat ik snel duidelijkheid heb...

MaartjeSho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:07

Toevallig dat ik dit filmpje ooit heb opgenomen op de pc. Ik heb een eigen bedrijfje en kan ook oude video's opnemen op de pc en op dvd zetten. Dit filmpje heb ik als soort van 'reclame' gepakt voor mijn bedrijfje, om te laten zien wat de kwaliteit is na overzetten op pc... En misschien is dat dus mijn mannetje die niet meer leeft. Dan krijgen zulke dingen echt grote betekenis....