'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 16:23

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=8964&PCatID=1000
www.knhs.nl

De KNHS start in mei de campagne "Weet wat je doet als je een paard ontmoet". De campagne is gericht op jonge automobilisten die niet weten hoe een paard in het verkeer kan reageren als het schrikt.

De landelijke pers heeft vorige week ruim aandacht besteed aan deze campagne. Zo werd het thema belicht tijdens de televisie uitzendingen van het Jeugdjournaal, Editie NL op RTL 4 en TV Gelderland. Ook op diverse radiostations, waaronder 3FM, Radio Noord Holland en Radio Gelderland werd de campagne onder de aandacht van het publiek gebracht.

Maandag 9 mei vindt de officiële start plaats van de campagne, waarna de doelgroep met posters en flyercards in diverse uitgaansgelegenheden bewust worden gemaakt van het thema. Vanaf deze datum is de website www.watjedoet.nl actief, waar meer informatie te vinden is omtrent de verkeerscampagne, die ondersteund wordt door Verkeersschool Blom uit Etten Leur.

Zie ook Planet.nl en Kidsplanet.nl voor meer info.

bloemkooltje

Re: 'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:38

Helemaal top deze campagne! Dat zal hopelijk vervelende situaties schelen Bloos Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:54

Ik hoop ook dat het helpt. Als je ziet met wat voor snelheid ze op landweggetjes langs je heen scheuren Hamer En dan met name de jeugd idd.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:03

geweldige campanje, ik hoop dat het wat invloed heeft.
Is namelijk levensgevaarlijk dat mensen gas geven zodra ze het paard voorbij zijn, ze schrikken zig dood.

Geweldig, ik hoop dat het werkt, en dat er minder aso gedrag vertoont word zo.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:38

misschien word het juist nu erger!!
brengt het mensen op ideen.
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad, als er eens goed aandacht aan gegeven word. Er zijn al zat ongelukken gebeurt, door roekeloos rijgedrag.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:07

hehe zo'n campange had eerder moeten komen. maarja, beter laat dan nooit. misschien leren sommige mensen dan nog eens rustig een paard te passeren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:17

super campagne,maar ze hadden het beter kunnen richten op álle automobilisten,nu trekt het idd meer de aandacht van de jongeren,en minder van de oudere mensen die het ook doen

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:38

Ik vind het wel goed zo'n campagne Haha! . Misschien wordt er dan toch nog eens wat op ons gelet en toeteren, racen enz. ze niet zo veel meer. Nu hopen dat het ook nog werk!!! Pling

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:43

heel goed die campagne deden ze dat in Belgie ook maar eens!! Want ik moet altijd een stuk langs de weg stappen als ik naar de piste ga, maar denk je dat er iemand vertraagt of een beetje uitwijkt voor mij. Nee hoor gewoon volle snelheid en kort langs mij af!!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:49

Jammer dat ze het zo op de jonge automobilist profileren, terwijl het voor iedere automobilist nuttig is om er op attent gemaakt te worden. Maar wel super dat er een campagne van start gaat!

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:51

Hallo,

Ook hier rond onze pensionstalling is het altijd weer levensgevaarlijk om met je paard over de weg te gaan.
Ik zou het een echt goed plan vinden als men zich richt op ALLE automobilisten. Behalve de roekelozere jongeren, zijn het heel vaak ook de volwassenen (nou ja.....) en de ouderen waarbij problemen optreden. De volwassen automobilisten rijden je gewoon van je paard af, terwijl de ouderen 't liefst je stijgbeugels schuren met inhalen........

Op de smallere dijkjes blijf ik uit veiligheidsoverwegingen fijn in het midden rijden, tot ik vind dat we veilig kunnen uitwijken!

Ik wens het KNHS veel succes met de campagne.

Donjaja.

PS Waarom dit item in het Jeugdjournaal geweest is begrijp ik niet helemaal, gaat men de leeftijd voor het rijbewijs drastisch verlagen? Haha!

Tamara_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:31

echt wel een goed idee zo'n actie....hopelijk gaan mensen nou beter opletten...!!!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:50

Heel goed dat die campagne er nu (eindelijk) komt! Ik denk dat de ouderen het ook wel zullen zien, de meeste kijken tenslotte ook tv etc...
Ik hoop dat er nu minder gevaarlijke situaties zullen zijn met paarden!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:54

echt super dat er eindelijk iets aan gedaan wordt! en niet alleen tegen automobilisten maar ook scooters en brommers die in volle vaart langs je racen, of zelfs fietsers die niet uitkijken zijn hier een doodgewone zaak......

hoop dat het effect zal hebben!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:22

Betere campagne! ik heb al een keer in het mais gelegen omdat mn paardje flipte van een auto Bloos.. die veeel te hard scheurde.. maar meestal als die auto's je zien negeren je het gebaar om snelheid te minderen.. dus is wel nodig zon campagne! *steun*! -xx-

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:32

ja, dat is een slimme actie. mensen attenderen op de paarden op de weg. Hele gevaarlijke verkeerssituaties kunnen er ontstaan, en hoewel vele zulke dingen expres zullen doen zijn er ook vele die gewoonweg niet weten hoe een paard daarop kan reageren. Goede zet van de KNHS !

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:35

De campagne is op zich natuurlijk niet verkeerd, alhoewel het beter zou zijn, als dit bij iedereen onder de aandacht gebracht zou worden!

Hier op bokt hebben we een aantal jaren terug toch een topic gehad, onder de naam "een paard is geen fiets". Er zijn toen heel wat concrete voorstellen gedaan.
Als ik me niet vergis, coördineerde dit Laui! toendertijd. Misschien een idee om de KNHS dat topic door te spelen?!

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:10

ik vind dit echt een supergoede campange. Er zijn veel mensen die expres hard gaan rijden om jou en/of je paard te laten schrikken(gelukkig trekt die van mij zich daar niet veel van aan) maar er zijn ook veel mensen die gewoon niet weten wat ze moeten doen, en die doen het daarom juist fout! mijn moeder bijvoorbeeld blijft met de auto rustig achter het paard rijden, maar ik vind dat alleen maari iritanter. zij bedoeld het goed maar snapt het gewoon niet. ik denkdat door deze campange een stuk minder van zulke situaties komen.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:14

het is een goede campange.
hopelijk helpt het

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:37

Heel goed initiatief!!! OK dan!
Vaak heb ik het idee dat automoblisten niet goed weten dat een paard een levend dier is en dus soms onverwacht kan reageren op bepaalde situaties.
Maar we mogen ook nooit vergeten dat wij als ruiters goed moeten weten waar we mee bezig zijn voor we ons in het verkeer begeven!!! Enige ervaring met paarden en kennis van de verkeersregels is toch wel een vereiste naar mijn mening.
Ik zal de campagne met interesse volgen! Lachen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:03

Zoals Tessake al zei, hier zou België wel eens een voorbeeld aan mogen nemen. Het is ongelooflijk hoeveel automobilisten graag eens een paard door hun voorruit zouden hebben, als je ziet hoe ze zich gedragen Boos!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:20

Heel goed zo'n campagne.
Er zijn al genoeg mensen die met een gangetje van 80 voorbij komen scheuren alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dat echt niet alleen jongeren en mensen die geen paarden hebben. Zat mensen die ook op een stal komen omdat hun kinderen daar rijden of zelf eigenaar zijn van een paard die ook met een veel te hoge snelheid voor bij crossen.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:33

Esmeralda schreef:
misschien word het juist nu erger!!
brengt het mensen op ideen.
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad, als er eens goed aandacht aan gegeven word. Er zijn al zat ongelukken gebeurt, door roekeloos rijgedrag.

Ja idd, maar dat moet je toch wel gestoord zijn Vork
Dus laten we hopen dat de campagne goede invloed heeft!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:50

Haha, leuk! De sponsor is m'n overbuurman!

Denk eerlijk gezegt dat veel jongeren automobilisten zich er weinig van aantrekken, je hebt er vaak bij die juist expres gaat toeteren, harder rijden etc..
Nouja, in elk geval goed dat er aandacht aan besteed wordt, maar ze zouden zich op alle automobilisten moeten richten.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:15

Echt goed deze aktie van de KNHS! Er zijn bijzonder veel mensen die niet weten hoe om te gaan met een paard in het verkeer. Ik hoop dat de aktie aanslaat! Mijn zegen hebben ze in elk geval!