vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jemmie

vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 19:30

Ik wil jullie vragen wie weet waar onze paarden zijn. Verdrietig
Vanmorgen vroeg zijn twee van onze paarden uit stal gestolen.
Het gaat om Fury een ruin fjord donker gekleurd, en Mickey een ruin welsh kop zwart met twee witte sokken achter en een bles.Mickey is bang voor foto's maken en Fury heeft wat voernijd.Verder zijn ze super lief en braaf.
Ik had graag een foto bij gedaan maar weet even niet hoe het moet.
Kan iemand ons alsjeblieft vertellen of ze gezien zijn omgeving goeree-overflakee.
We missen ze heel erg Huilen
En de politie, nou vergeet het maar!

heel veel groetjes van Antoinette

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:57

wat erg !! ik zou egt helemaal 100 % flippe als mij gebeurde.. sorry dat ik je niet kan helpen.. ik zal mn best doen om ze te vinden! ( waar woon je ergens ?)

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:58

ooh mellisant .. waar licht dat ?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:04

oo vreselijk!
heb je echt geen foto's?
kan ik (ik denk ook meerdere hoor!) beter beeld krijgen over hoe ze er uit zien..
xxiezzz

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:10

Jeejte hee! kun je niet iemand een foto mailen of zo dan? Dat die em dr op zet? Verder aftekeningen en hoogte etc?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:25

Hebben jullie al wat gehoord?

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:03

halo allemaal

We hebben nog steeds niets gehoord Huilen
En we missen ze heel erg, Verdrietig
De stallen tussen de andere paarden zijn eng leeg,en telkens als je langs loopt met voeren of enkel een aai kan je ze niet geven hun buurtjes missen ze ook.
Heel onze stal is van slag.
We wonen op goeree overflakee dat is op de zuidhollandse eilanden.
Ik heb foto's maar weet niet hoe ik ze hierop moet krijgen.kan wel een berichtje type maar weet niet hoe de foto's moeten.
Iemand een idee.

Liefs van Antoinette

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:42

Nee he niet ook bij ons op het eiland!
Mail de foto's maar naar denisekoole@hotmail.com, dan zet ik ze wel in dit topic.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:09

Hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:13

Dit is echt 1 van de ergste dingen die je kan overkomen.
Ik zou echt helemaal gek worden als ik niet wist waar mijn paard was!
Ik wens je echt heel, heel veel sterkte en zal voor je duimen dat ze snel weer terug komen.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 09:39

Bedankt allemaal voor de lieve woorden en steun. Knipoog
En heel erg bedankt dat je de foto's hebt geplaatst Denise.
hopelijk herkennen mensen ze zo beter.Fury is de fjord en Mickey is die welsh cop. Huilen

We weten bijna zeker dat het bekende zijn geweest, Bloos! ze wisten echt alles zo goed te vinden en de andere 15 paarden waren niet overstuur toen het gebeurde, anders hadden we het wel gehoord

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 20:55

Hoi Lieve allemaal

We weten waar ze zijn Scheve mond
En ook wie ze hebben weggehaald.
Ik zal het in het kort proberen uit te leggen
De oude eigennaar van 2 jaar geleden, vond dat ze recht had de paarden zomaar terug te kunnen halen, en dat heeft ze gedaan zonder onze medeweten die benoemde zaterdag ochtend vroeg.
Ze staan op een weilandje vol met bagger, zonder gras en water in de regen en bibberend van de kou.
We zijn gaan kijken en de tranen echt rolde over onze wangen.
Bij ons stonden ze s'nachts binnen en je zal het raar vinden maar onder een deken.En nu buiten in de kou en nattigheid. Verdrietig
We hebben een procesverbaal die zaterdag laten maken en hebben hem thuis. Maar nu weten waarom de politie zo raar deed, ze heeft de politie op de hoogte gebracht dat ze dit ging doen.
Dus het was vernieling van de schuur en het toe eigenen van haar paarden.We hebben zwart op wit dat ze van ons zijn.ze heeft nu ook ineens Fury de fjord laten chippen, leek wel of er een slager is bezig geweest. Bloos!
Maar onze advocaat gaat stappen ondernemen en we hebben de burgermeester benadeerd om een aanklacht in te dienen tegen de politie voor hun partijdigheid en niet correct handelen, naar ons toe.
En we zijn bezig met de dieren bescherming.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:12

Oeh wat een rot streek van die oude eigenaar.
Hoop dat je je paardjes weer veilig terugkrijgt..

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:44

Wat een super vraag verhaal
Hoop maar dat alles snel goed komt

charene

Re: vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:15

Jeemig wat een verhaal zeg.........
Staan ze inmiddels weer in hun warme stalletje.........

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:54

Huilen nee onze twee schaten zijn nog steeds niet bij ons.
Omdat ze volgens de overeenkomst die we hadden afgesloten met de vorige eigenaar, nog steeds op haar naam staan. Bloos
We hadden ze al 18 maanden in bruikleen. En we dachten en beschouwde ze als een van ons, maar nu kan ze ze op eens zomaar terug halen. Maar gelukkig is onze advocaat nog druk bezig. Dus wie weet. Knipoog

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:33

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:10

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal zeg!
Dit is echt een van de ergste dingen die je kan overkomen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:46

Als je ze in bruikleen had zijn ze dus niet van jou!

En het lijkt me sterk dat je niet direct aan de eigenaar hebt gedacht voordat je de politie en bokt inschakelt.

Dit lijkt mij een privé-ruzie die je dus ook privé zal moeten uit vechten.

Erg vaag verhaal.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 14:19

sorry hoor dat ik jullie er mee lastig heb gevallen. Koe
En we hebben inderdaad aan de vorige eigennaar gedacht zijn er ook gaan kijken maar ze had wijs de paarden ergens in een andere stal...Verstopt!!!
En je kan iemand niet zomaar beschuldigen zonder dat je bewijzen hebt en dat hebben we ook niet gedaan.Maar ik zal jullie verder niet lastig vallen met een vaag en ook voor ons moeilijk te begrijpen gebeurtenis. Maar we hoopte hier wat steun te vinden Ach gut bij mensen die ook van paarden houden.Maar Huilen
SORRY!!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:26

Volgens mij heb ik maar 2 reacties gelezen die je geen hart on der riem staken, waaronder die van mij. Alle anderen zijn juist zeer symphatiek ten opzichte van je verhaal.

Maar helaas verkies je er dus voor om de 2 negatieve reacties eruit te pikken en te zeggen dat IEDEREEN tegen je is.

Als je deze fout inziet zul je de rest van mijn post ook wel begrijpen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:51

Amondi; jouw reactie had imo best wat tactvoller gekund en gemogen... ik vind jouw reactie onnodig bot. ook als iemand een paard in bruikleen heeft (en al 18 maanden voor alle kosten heeft opgedraaid!) heeft deze persoon denk ik de nodige rechten... tevens zie ik Jemmie nergens zeggen dat iedereen tegen haar is, dat maak jij er van. Jou bericht komt dan ook op mij erg onsympatiek over maar misschien heb je het zo niet bedoeld.

@ Jemmie; een hele vervelende gebeurtenis... ook als je paarden in bruikleen hebt (zoals ik hier boven al zei) lijkt mij dat je de nodige rechten hebt. ik hoop dan ook dat jullie advocaat tot een bevredigende oplossing kan komen waarbij het belang van de paarden voorop staat. Ongeacht de reden/situatie; ik vind dat niemand het kan maken om paarden op een dergelijke achterbakse wijze weg te halen, daarmee heeft de vorige eigenaresse / eigenaresse op papier imo zeer onbeschoft gehandeld en jullie onnodig schrik aangejaagd. Dat vind ik asociaal en niet door de beugel kunnen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:04

Daar heb je helemaal gelijk in, het is ook bot.

De reden daarvan is dat TS niet het hele verhaal verteld maar schrijft dat haar paarden gestolen zijn en dat ze helemaal in paniek is.

Ze verteld niet het hele verhaal, er blijkt een eigenaar te zijn waar mot mee is. Dat is heel vervelend voor de TS en waarschijnlijk ook(igg in haar ogen) niet eerlijk, maar gestolen waren ze dus niet. Ook de politie vindt dat in eerste instantie want die treden niet op tegen de eigenaar die ze terug heeft gehaald.

En nu is er een advocaat die een bevrdigende oplossing in dit geschil moet vinden.

En daarom was ik bot, vertel geen halve waarheden op een openbaar forum, iedereen leeft mee en dan blijkt achteraf dat de zaak heel anders in elkaar zit. Daar heb ik dus echt een hekel aan en het gebeurt helaas veel te vaak.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:19

Tsja... mensen maken fouten... de TS had misschien beter wat duidelijker kunnen zijn...maar (ja ja, een maar Tong uitsteken ) maar wij kunnen ook om details vragen ipv tussen de regels door dingen te interpreteren... want net als jou vermoed ik ook wel dat er iets moet spelen tussen de ts en de persoon waar de paarden nu staan... maar dat is enkel en alleen gebaseerd op interpretatie van mijn kant, of dat ook het geval is is een tweede... Blijft overigens nog steeds het feit dat ik wel vind dat de persoon die de paarden weg heeft gehaald (wat haar reden ook mag zijn, daar heb ik gelukkig niks mee te maken) het fatsoen had kunnen hebben om te melden dat zij (hij?) de paarden weg gehaald heeft... verder weet ik niet hoe oud de TS is, ik vergeef haar de gebrekkige informatie dus maar even en blijf hopen op een bevredigende oplossing waarbij het welzijn van de paarden voorop staat.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 13:14

lieve mensen
Ik heb duidelijk niet gezegd dat iedereen niet zo leuk heeft gereageerd. Ach gut
Ik voelde me rot toen ik het berichtje las van amondi Verdrietig en heb alleen op haar berichtje gereageerd,omdat ik het idee had dat ze het vervelend vond dat ik dit geschrevne had. ik heb dit onderwerp geschreven omdat het gebeurd is bij ons op stal waar mijn paarden ook als pensionpaarden staan.
Het gaat dus niet om mij persoonlijk.Ik heb dit bericht geplaatst toen de paarden net weg waren,oke we hadden een vermoeden maar geen bewijs. Er waren ook sporen van inbraak dus wisten we NIET of de oude eigennaares dit gedaan kon hebben.Dus ik heb niet opzettelijk info achter gehouden.Het had net zo goed een ander geweest kunnen zijn.Ook was ik bang dat de gene waar de paarden stonden problemen zou krijgen als ik te veel zou vertellen,Misschien als je meer had willen weten had me dan persoonlijk gemaild. En inmiddels heeft de politie wel een procesverbaal opgemaakt en toe gegeven dat ze fout hebben gehandeld die dag.
En mij leeftijd is boven de 30 tig
Hopelijk heb ik jullie nu wel de nodige info gegeven en de lucht wat opgeklaard want boze gezichten wil ik niet Bloos