Van Grunsven medio februari terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Van Grunsven medio februari terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 18:16

www.planet.nl
www.planet.nl

MAASTRICHT (ANP) - Anky van Grunsven verwacht medio februari de training te hervatten. Als alles volgens planning verloopt, hoopt de olympisch kampioene dressuur in april deel te kunnen nemen aan de finale van de wereldbeker in Las Vegas.

De Brabantse amazone, vorig jaar in Düsseldorf winnares van de World Cup, hoeft zich als titelverdediger in principe niet te kwalificeren voor de eindstrijd. Wel moet ze zich in de kwalificatiewedstrijden een keer ,,laten zien''. Van Grunsven neemt daarom in maart waarschijnlijk deel aan wereldbekerwedstrijden in Brabant en Düsseldorf.

Sinds de Olympische Spelen van Athene, waar ze haar in Sydney veroverde titel prolongeerde, kwam Van Grunsven niet meer in actie. Recentelijk beviel ze van een zoon, Yannick Janssen. Ze nam zondag niet deel aan Jumping Indoor Maastricht, waar een wereldbekerwedstrijd dressuur op het programma stond. Wel gaf ze zondag op het evenement een clinic.

De topamazone is zeker van plan door te gaan tot de volgende Olympische Spelen, die van Peking in 2008. Ze heeft inmiddels overeenstemming bereikt met een sponsor (opvolger van het bedrijf Gestion, dat haar jarenlang ondersteunde) voor die periode. De naam van het bedrijf wordt later bekendgemaakt.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:29

Yeah Haha! Hopelijk gaat het goed met trainen straks

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:59

Sport is haar leven...maar ik vind het wel heeeeeeeel erg snel.
Ik zou zeggen Anky...kom op, laat eens een jaartje de boel de boel. Er is zoveel gebeurd, prive vooral. Neem eens echt de tijd voor jezelf en je gezin. Die sport, dat komt wel weer.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:16

Pff echt knap hoor, zo snel weer beginnen!
Ze kan ook echt niet stilzitten volgens mij Tong uitsteken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:33

jee.. na een paar weken NA je keizersnee al weer zo werken..
Denk eens aan je kindje die je hard nodig heeft zal ik zeggen..

Maar goed haar keuze.. niet de mijne.. ik was na mijn KS zeker 3 maanden uit de rolatie

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:50

Ja, ook Anky moet weer aan de slag, net als zovele werkende moeders.
En dan heeft ze ook nog een baan die tevens haar passie is. Dus zelf zal ze het wel niet zo erg vinden als haar zwangerschapsverlof voorbij is.
Wens haar in ieder geval heel veel succes met haar carriere ( als moeder en sportvrouw)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:42

dan zal ze ook niet op Jumping rijden denk ik. Jammer maar wel logisch en te begrijpen natuurlijk

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:28

nee ze rijdt niet op Jumping helaas

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:37

Dat is inderdaad vlug.. Maar als ze het lichamelijk weer aan kan en er echt zin in heeft moet ze dat natuurlijk zelf weten.
Maar het lijkt me lichamelijk ook niet niks zo'n keizersnee en je kindje zo vroeg geboren...

In ieder geval veel succes gewenst voor haar, zowel met de sport als prive!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:45

Wat vlug zeg. dat doet ze snel. hopelijk gaat het weer goed dan Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:46

Nou ja plannen is natuurlijk nooit slecht en het is nog langer niet Februari.
Zon keizersnede lijkt me niet niks, en dan een twee en halve maand te voeg geboren baby, alle ellende en drukte erom heen. Hij ligt ook nog in het ziekenhuis. Mijn neefje kwam twaalf weken te vroeg en die mogt na dik twee maanden naar huis. Toen kwam de klap wel, want in het ziekenhuis is toch anders dan thuis.

Ik had voordat mijn dochter geboren werd ook super plannen hoor. Werken, paardrijden, lesgeven, huis picobello aan de kant, administratie van de zaak super op orde. Als ik nu anderhalf jaar na de gebooorte erop terug kijk.
Ahum ik werk niet meer, mijn huis ziet er niet uit overal speelgoed wat ik voor op ruim ligt achter me alweer op de grond, de admninistratie moet nodig gedaan worden.
Mischien dat ze als Yannick thuis komt wel zegt. Zo en eerst eens even niets maar lekker genieten.
Aan de andere kant is dat pardrijden, die merkkleding het lesgeven wel haar werk en haar inkomsten dus enorm veel keus blijft er ook niet over.

Anky en Sjef geniet eens eerst rustig met die kleine, zorg dat je met de kleine thuis alles op orde hebt en kijk dan naar wedstrijden rijden en dagenlang van huis en van je oogappeltje weg.
Niets is zo mooi als een baby, ik kijk naar mijn kleine Chantall die kan ik soms wel achter het behang plakken maar missen kan ik haar niet, paar uur voor lessen red ik nog net Bloos

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:04

Ik hoop dat het snel weer goed gaat en dat ze weer snel kan rijden op de wereldbeker wedstrijden.

Nique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:57

Cayusejuhh schreef:
Maar goed haar keuze.. niet de mijne.. ik was na mijn KS zeker 3 maanden uit de rolatie

Na mijn keizersnede zat ik na drie weken alweer op mijn paard... Tong uitsteken Had het rijden zo vreselijk gemist en was nu niet meer verantwoordelijk voor een "ander"....

Alhoewel ik natuurlijk never het niveau heb van Anky! Haha!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:27

weet iemand trouwens hoe het nu met haar zoontje gaat? want hij kwam wel heel erg vroeg!

Quasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:31

Ongelofelijk! Na mijn eerste KS zat ik na 5 weken weer op m'n paard (ze hadden me gezegd 6 weken te wachten) en na m'n tweede deed ik het rustiger aan maar toen had ik mijn paarden thuis en maakte het me niet een dagje langer wachten... Ik zou wel willen weten hoe het er nu mee gaat, 2 maanden te vroeg geboren is niet niks!
Ik snap wel dat ze door wil gaan maar soms moet je gewoon ff pauze nemen. Zelf ben ik voorlopig thuis en mijn huis is ook een puinhoop maar ja, who cares, als we maar gelukkig zijn!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:12

Lowietje schreef:
weet iemand trouwens hoe het nu met haar zoontje gaat? want hij kwam wel heel erg vroeg!

Zie haar site (www.anky.nl) yannick is nu een maand oud Haha!

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:00

aah misschien komt er dan ook wel een nieuwe anky kledinglijn voor baby's:):D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:30

er staan foto's van Yannick op de site Anky, Yannick is verhuist van ziekenhuis Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:34

lienet schreef:
Sport is haar leven...maar ik vind het wel heeeeeeeel erg snel.
Ik zou zeggen Anky...kom op, laat eens een jaartje de boel de boel. Er is zoveel gebeurd, prive vooral. Neem eens echt de tijd voor jezelf en je gezin. Die sport, dat komt wel weer.

Mijn idee ook OK dan!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:00

ze zal het zelf het beste weten wanneer ze weer kan rijden

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:08

Rijden is een ding...

Competities rijden op internationaal niveau een andere!

De zorg voor een zeer premature baby met alle controles van dien,daar zou ik me persoonlijk wat meer tijd voor gunnen!

Dat zou mijn prioriteit zijn....

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:06

Gaaf ! echt goed dat ze zo snel weer terug is Haha!
Hoop dat het net zo goed blijft gaan Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:04

dat hoop ik ook Haha! ze is vandaag jarig btw Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:56

joke20 schreef:
ze zal het zelf het beste weten wanneer ze weer kan rijden

Helemaal mee eens... net zoals dat ze ongetwijfeld zelf het beste weet hoe ze haar eigen leven in kan delen zodat ze er gelukkig mee is. Ik ben er ook van overtuigd dat ze haar come back niet in februari zou maken als de omstandigheden het niet toe zouden laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:07

Degene die allemaal reageren in de trant van "wat snel" hebben die zelf ook kinderen?
Ik weet nog dat ik na anderhalve week toch wel weer rustig begon ( nee geen keizersnee, dat scheelt natuurlijk wel ). Maart moet ze toch makkelijk weer op niveau kunnen zitten ( als alles normaal gaat natuurlijk). Maar goed om te lezen in iedergval.