Dood paard springlevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Dood paard springlevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 12:21

Dit gaat over de EFO verzekering Scheve mond

Hier moet je abonnee voor zijn
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2 ... pagina.php

Nachtmerrie voor Eigenares van pijn lijdende Santa Fee

Dood paard springlevend

LAAG SOEREN, vrijdag
De verzekeringsmaatschappij EFO paardenverzekering heeft het Nederlandse paard Santa Fee dat vanwege ondraagelijke pijnen in zou slapen, tegen alle afspraken als rijpaard doorverkocht aan een particulier in Belgie. Elisaberth Hesse, de eigenaar van Santa Fee, is diep teleurgesteld. "Santa Fee heeft pijn. Ik wil niet dat ze onnodig lijdt."

Dit is alleen het dikgedrukte stukje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zamero op 10-12-04 12:54, in het totaal 4 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:26

Ik kan het niet lezen, je moet je aanmelden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:56

Kun je de rest ook niet overtypen Tong uitsteken

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 12:58

nou laat ik maar aardig zijn dan hij komt eraan hoor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:02

OK dan! Knipoog

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:08

Zo'n verhalen hoor je wel vaker, ons paard is ook teruggegeven aan de verzekering (had cronische bronchitis) om af te laten maken. Je weet dan nooit zeker of ze dat ook daadwerkelijk doen of m doorverkopen...

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 13:26

In goed vertrouwen gaf Hesse een jaar geleden haar afgekeurde paard aan de verzekering mee. Het dier had geen toekomst als rijpaard door aangeboren, pijnlijke afwijkingen aan hoeven en rug. "Met tranen in mijn ogen nam ik afscheid", zegt de inwoonster van Laag Soeren. "Heel emotioneel allemaal, maar we waren ervan overtuigd dat dit het beste was." De verzekering zou Santa Fee laten inslapen en in Belgie naar een slachthuis brengen.
Een halfjaar later krijgt Hesse een telefoontje van een Belgische dame. "Via het chipnummer in de hals van Santa Fee had ze mijn telefoonnummer achterhaald". Ze vroeg zich af waarom het dier zich zo moeilijk liet berijden." Hesse was stomverbaasd door het telefoontje: "Ik dacht dat mijn paard er niet meer was." Ook de Belgische schrok zich rot. Hesse: "Ze heeft van schrik opgehangen en nooit meer terruggebeld."
Na het telefoontje bedenkt Hesse zich geen moment en gaat direct tot actie over. "ik wil niet dat Santa Fee heen en weer verhandeld wordt. Dat verdient ze niet", zegt ze plechtig. Ze heeft een beloning van drieduizend euro uitgeloofd voor de gouden tip over de huidige verblijfplaats van het dier. Ook schakelt ze Adrienne Hauquier in, die zich in Belgie bezighoudt met de opsporing van vermiste paarden. Zij noemt de EFO verantwoordelijk voor de export van de zieke Santa Fee naar Belgie.
Volgens de Belgische paardendetective staat het verhaal van Hesse niet op zichzelf. Veel afgekeurde, zieke of gestolen paarden worden in Belgie gedumpt. Hauquier: "Veel paarden, waar het op het eerste gezicht niets mis mee is, worden hier verkocht als gezond. Niemand let op chipgegevens."

Geintjes
De verzekeringsmaatschappij in Heereveen zit met de kwestie in haar maag en noemen het voorval "een vervelend incident". Hesse gelooft de verzekeraar niet: "ik hoorde later dat ze wel meer van dat soort geintjes uithalen."Verschillende Nederlandse paardenhandelaren bevestigen het relaas. Ze noemen dit een gebruikelijke methode bij veel kleine verzekeraars. "ze gaan voor de hoogste prijs", aldus een handelaar die uit angst voor represailles niet met zijn naam in de krant wil. Na herhaaldelijk aandringen wil EFO paardenverzekering ingaan op de kwestie. "In goed vertrouwen gaven we een paard mee aan 1 van onze medewerkers. Die heeft een contract getekend dat hij het dier naar het slachthuis zou brengen. Ik was woedend toen ik hoorde dat het dier was doorverkocht", zegt W.T. de Boer, directeur van EFO. De verzekeringsmaatschappij zegt alles in het werk te stellen om herhaling te voorkomen.
Hesse leeft nog steeds in onzekerheid over het lot van de merrie. Tot op de dag van vandaag is het dier niet terug gevonden.

Poe poe, hier word je moe van van het hele stuk overtypen uit de krant Knipoog

Alstublieft Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Zamero op 10-12-04 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:47

Oh heel erg bedankt!!!
Dit is echt te belachelijk voor woorden. Hoezo een paardwaardig bestaan?

Dit is wat mijn verzekering (Interpolis) zei toen ik vroeg naar de mogelijkheid om haar terug te kopen bij afkeuring. Hun antw was MITS het paard nog een paardwaardig bestaan kan lijden. Dus zonder pijn etc...
Hopelijk houdt Interpolis zich hier wel aan...

Is er geen bokker die dit paard kent?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 14:41

Dat zou zeker mooi zijn als een bokker dit paard kent Knipoog

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:56

De kranten in Belgie, hebben allemaal het verhaal gebracht van Santa Fee, reeds 2 maal heeft Het Laatste Nieuws een oproep geplaatst, wij zijn nog altijd aan het zoeken, niet voor die 3000 euro beloning, maar om mevr.Hesse een riem onder het hart te steken, en haar lieveling terug te vinden. De bokkers in Belgie, het paard was verkocht door een handelaar rond Gent, iedereen ogen open en helpen zoeken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:10

Adri schreef:
De kranten in Belgie, hebben allemaal het verhaal gebracht van Santa Fee, reeds 2 maal heeft Het Laatste Nieuws een oproep geplaatst.

Het belang van limburg ook? Dan heb ik dat stuk gemist.

Misschien een foto of omschrijving van het paard, of lees ik daar overheen?

Wel verschrikkelijk voor die Elisabeth, weten dat je paard nog altijd onnodig pijn lijdt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:36

Slechte zaak, maar je kunt als eigenaar toch jezelf ervan verzekeren dat het dier ook daadwerkelijk wordt ingeslapen door mee te gaan als het zover is (of iemand die je hiermee vertrouwd)?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:41

Dat is wel heel erg! Dat arme paard! En al die onwetende mensen die het paard thuis hebben gehad en het gestraft hebben wanneer het niet wilde luisteren, verschrikkelijk!
En dan die eigenaar, een jaar lang denken dat je paard nu geen pijn meer hoeft te leiden en dan blijkt dat alles waarschijnlijk alleen maar erger is geworden! En dan je paard ook niet meer terug kunnen vinden, verschrikkelijk gewoon!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:01

Ik had het ook in de Telegraaf gelezen. Ronduit belachelijk. Dat beestje heeft hartstikke pijn en werd ook nog bereden. Wat zielig is dit Niet dat die nieuwe vrouw er wat aan kon doen

paardengek11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:28

hoi ik ken dat paard staat bij mij op de manege mail me en je weet waar.

paardengek11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:29

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:59

paardengek11 schreef:

sorry dat ik me er mee bemoei, maar hoe kan jij nou weten waar dat paard is? je weet niet hoe het eruit ziet? en je woont in t midden van nederland Verward

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:04

en daarom zou ik mijn paard nooit aan de verzekering "verkopen" omdat ik dit ook al eens mee heb gemaakt.....

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:04

Ik heb getracht bij slachthuizen, om te vragen of Santa fee daar niet is binnen gebracht, aangezien zij een chip.nr heeft, maar spijtig genoeg, kijken de slachthuizen in Belgie niet of een paard een chip heeft of niet, de reaktie was, een chip gaat zweven, en daar moet je het dan maar met doen, wij blijven zoeken

SweetyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:59

ahhg jah dat iz wel supper erg jah maar het zou ook zo zirelig zijn als ze natuurlijk veel ijn leed Scheve mond dat vin ik er erg Huilen daar ga je ergt meden leiden mee krijgen hoop dat het goed met haar gaat (K) em prettig kers feest (K)(K)

SweetyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:59

k)

SweetyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:00

/\
-- --
\ /k)

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:48

In dit verhaal begrijp ik de mensen die hun paard aan de verzekering hebben gegeven om hun lieveling uit haar lijden te verlossen. Het moet voor hen verschrikkelijk zijn om te horen dat hun paardje nog leeft en pijn lijd, want daarom hadden ze haar weggedaan. Ze konden het niet aanzien dat hun paardje lijdt! Maar ik begrijp ook de nieuwe eigenaares. Ze heeft net als ik door zelf iets te gaan zoeken (ik papieren, zij de oorzaak van haar problemen met haar nieuwe paard) een hele hoop ellende. Ik ben er van overtuigd dat ze niet wist dat het zo een paardje was, dat normaal dood moest zijn. Het moet voor haar ook een schok geweest zijn! Ik vind dat de verzekering hier zwaar voor moet boeten. De eerste eigneaar en de 'huidige' eigenaar een fixe vergoeding geven en het paardje dan uiteindelijk toch maar uit zijn lijden verlossen. Want daar gaat het toch allemaal om. Wat het beste is voor het paard! Als het paard alleen maar pijn heeft, dan heeft het toch ook geen paardwaardig bestaan. En het is voor de andere 2 partijen verschrikkelijk om te moeten vernemen wat er allemaal is gebeurd! Er is niks zo corupt als een verzekering! Ze eten van twee walletjes! Ze laten je maar betalen, en dat kost best veel! Betalen helemaal niet graag uit! en als je dan je paard moet afgeven, dan verkopen ze het nog eens achter je rug door! Ik vind dat de coruptie van de verzekeringen ook wel eens in het groot mag uitgesmeerd worden in het nieuws! Want het hier door hun schuld dat deze mensen in de ellende zitten! En ik ben er zeker van dat deze mensen niet de enige zijn die zo de dupe zijn van die verzekeringen! of moet ik het verziekeringen noemen!!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:59

Dat lijkt mij echt de nachtmerrie van iedere paardenbezitter. Hoop dat het dier gauw gevonden word en alsnog ingeslapen word.

Wat ik trauwens niet begrijp in het topic bovenaan staat dat het paard ingeslapen zou worden door de verzekering en dan naar belgie gebracht zou worden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:01

Zamero schreef:
In goed vertrouwen gaf Hesse een jaar geleden haar afgekeurde paard aan de verzekering mee. Het dier had geen toekomst als rijpaard door aangeboren, pijnlijke afwijkingen aan hoeven en rug. "Met tranen in mijn ogen nam ik afscheid", zegt de inwoonster van Laag Soeren. "Heel emotioneel allemaal, maar we waren ervan overtuigd dat dit het beste was." De verzekering zou Santa Fee laten inslapen en in Belgie naar een slachthuis brengen.
[b]
Alstublieft Tong uitsteken

Deze zin bedoel ik. Kan dat wel?