Drie paarden verongelukt in verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Drie paarden verongelukt in verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:43

http://www.rtvoost.nl/pages/nieuws/v4-f ... p?id=43793
RTV Oost

Drie paarden zijn in Haaksbergen om het leven gekomen toen ze werden aangereden door een bus en twee auto's. Een vierde paard bleef ongedeerd. De paarden waren ontsnapt uit een weiland.

Twee paarden werden op de kruising van de Eibergsestraat met de Scholtenhagenweg aangereden door een bus van Connexxion, één paard werd door twee auto's aangereden. De paarden waren op slag dood. Niemand is gewond geraakt. De politie kijkt of de eigenaar van de paarden verantwoordelijk kan worden gehouden voor de ontsnapping.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:49

gatverdarrie Huilen ..........weet je ook ongeveer waar in haaksbergen Verward

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:49

, ik zag het gister op Hart van Nederland.. echt verschrikkelijk !

Sambooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:28

pipeloi schreef:
gatverdarrie Huilen ..........weet je ook ongeveer waar in haaksbergen Verward

Op de Twenteroute in Haaksbergen... Bah, echt verrot zeg!

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:41

ja bij henk pen.... die caravanhandel...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:36

verschrikkelijk, niet allen voor de eigenaasr van de paarden, maar wat dacht je van de bestuurders van die auto,s

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:11

ja voor die bestuurders getver het zal je overkomen zeg

en dan die eigenaar die is 3 paarden kwijt en dan word hij/zij dadelijk ook nog schuldig bevonden aan dit hele gebeuren lijkt me echt een nachtmerrie
misschien had hij/zij er wel wat aan kunnen doen maar ja dat bedenk je altijd achteraf en zoiets verwacht je nooit

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 01:45

Ohw wat naar zeg....is een van mijn grootste nachtmerries Boos!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:11

Ik zag het ook op HvN... Volgens mij waren twee van de drie paarden ook nog drachtig,...

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:26

K zag het op Hart van Nederland....

Er waren idd twee drachtig Verdrietig

ggamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:12

ik woon er vlakbij, ik ben er gister nog langgereden waar het is gebeurd, vlak bij henk pen kip caravans. Ik weet ook van wie de paarden waren, ze wonen naast henk pen kip caravans! ze hadden er af en toe dure beesten bij lopen, ook veulens en sportpaarden.
Het is een houten omheining, dus mischien heeft er een paard tegenaan geschopt dat het hek stuk is gegaan, maar in ieder geval de paarden zijn in paniek de twenteroute opgevlucht en klemgereden tussen een bus en personenauto's, ze konden geen kant op. Ze zijn alle3 dood. Wat ernstig voor de eigenaar zeg!!! bahbahbah Boos! en dan voor die berstuurders die krijgen zowat een hartverzakking als er ineens 3 paarden oversteken!! Ik heb het gehad met 2 honden (lassy & dalmatier) die bij Flexovit in Eibergen op de twenteroute liepen. we moesten hoog in de ankers anders hadden we ze aangereden, maar we konden de honden gewoon niet laten lopen veel te gevaarlijk, dus we hebben ze bij een boerderij gedreven en toen heeft de politie samen met de dierenambulance ze gevangen en naar het asiel gebracht.
Maar het sukje van de Twenteroute waar de 3 paarden zijn verongelukt is net een iets drukker stukje en vooral in de spits, o wat erg zeg dat de paarden niet overleefd hebben. het zal je eigen maar gebeuren zeg!! o,o,o Boos!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:54

Heb het ook gehoord.
Mijn moeder had gehoord dat ze nog iemand zochten om te verzorgen, wilde deze week gaan bellen.
Echt verschrikkelijk!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:57

dicht by ons in de buurt...had het al gehoord van klasgenootjes...vreselijk...het zal je eigen paard maar zijn...

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:22

echt vreselijk voor de betrokkenen.

maar even vraagje, hier kan de eigenaar toch nisk aan doen dan? Hoe is dat geregeld?

Stel jouw paard schrikt van een toeterende automobilist, jij valt eraf (in het ergste geval) en je kan de teugels niet meer avsthouden en je paard rent de weg op, wordt aangereden en dan ben jij dus schuldig?

Want zelfs met een hele goede omheining lukt het sommige paarden om eruit te komen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:51

god he, je zal maar opeens 3 paarden kwijt zijn... De mensen in de bus zullen ook wel geschrokken zijn!! ...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:09

wat erg zeg, vooral voor die eigenaren.. en die mensen in die auto's zullen zich idd dood geschrokken hebben

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:20

vreselijk, en dan willen ze ook nog gaan kijken of de eigenaar aansprakelijk is!!!!!!!!!!!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:21

Er word hier verteld dat het hek van de wei is open gezet.

Greetje61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:37

ggamble schreef:
ik woon er vlakbij, ik ben er gister nog langgereden waar het is gebeurd, vlak bij henk pen kip caravans. Ik weet ook van wie de paarden waren, ze wonen naast henk pen kip caravans! ze hadden er af en toe dure beesten bij lopen, ook veulens en sportpaarden.
Het is een houten omheining, dus mischien heeft er een paard tegenaan geschopt dat het hek stuk is gegaan, maar in ieder geval de paarden zijn in paniek de twenteroute opgevlucht en klemgereden tussen een bus en personenauto's, ze konden geen kant op. Ze zijn alle3 dood. Wat ernstig voor de eigenaar zeg!!! bahbahbah Boos! en dan voor die berstuurders die krijgen zowat een hartverzakking als er ineens 3 paarden oversteken!! Ik heb het gehad met 2 honden (lassy & dalmatier) die bij Flexovit in Eibergen op de twenteroute liepen. we moesten hoog in de ankers anders hadden we ze aangereden, maar we konden de honden gewoon niet laten lopen veel te gevaarlijk, dus we hebben ze bij een boerderij gedreven en toen heeft de politie samen met de dierenambulance ze gevangen en naar het asiel gebracht.
Maar het sukje van de Twenteroute waar de 3 paarden zijn verongelukt is net een iets drukker stukje en vooral in de spits, o wat erg zeg dat de paarden niet overleefd hebben. het zal je eigen maar gebeuren zeg!! o,o,o Boos!

Ik woon ook in Eibergen en heb mijn pony's zomers soms lopen daar in de buurt. Aan de andere kant van de weg staan ook altijd veel shetlandpony's, nu vertelde een vriendin van mij dat het shetlandpony's waren die verongelukt zijn. Wie kan hier iets meer van zeggen? Ik heb geen krant en ook Hart van niet gezien.

Greet

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:12

Het eerste bericht is een officieel nieuws bericht.
Er waren dus geen shetlanders bij.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:34

jee, wij zijn eind augustus nog bij Erve Bruggert geweest met onze paardjes, dat is daar vlakbij...
Getsie zeg, wat erg voor die paarden en de mensen..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:05

ow ja wat erg, gelukkig heeft 1 het nog overleefd.

het zou je maar overkomen, vergeet je je hele leven niet!

NadineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:06

Moet je normaal als eigenaar niet verzekerd zijn voor schade aan derden, zoals hier gebeurd is?
Volgens mij is dat een vrij goedkope verzekering, gewoon een uitbreiding op de familiale. (kost ongeveer een 40€ voor het eerste paard, en wordt voor een 2de paard al een stuk goedkoper)

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:44

Het is echt verschrikkelijk !
Het waren die paarden die voor Houtplex stonden.
Iemand had het hek open laten staan en toen zijn ze de weg opgegaan..

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:47

Het hek was niet goed gesloten of niet goed dicht gedaan ?
En het waren 3 goede fokmerries, is mij verteld.