Dood veulen gedumpt in Tiels weiland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Dood veulen gedumpt in Tiels weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:48

http://www.gelderlander.nl/regioportal/ ... nieuws!!__
De Gelderlander

TIEL - Een dood Shetlanderveulen is vermoedelijk gedumpt in een weiland langs de Franklinlaan in Tiel. De politie onderzoekt de zaak.

Chris Baggerman huurt het stuk weiland van de NS. Hij zegt het dode dier, tussen de zeven maanden en een jaar oud, naast de omheining te hebben gevonden. Het bruinbonte veulen is zo'n zeventig centimeter hoog.

Wanneer het paardje is gedumpt, weet Baggerman niet precies. Hij vermoedt in de nacht van zondag op maandag. Onduidelijk is ook waar de Shetlander aan is overleden. Baggerman is kwaad. "Zoiets doe je toch niet." Hij denkt te weten waarom de eigenaar het paard heeft achtergelaten. "Het kost tussen de 35 en 85 euro om een paardje naar een destructiebedrijf te brengen. Dat hebben ze niet willen betalen."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:56

dat zal idd hoofdzakelijk de reden zijn jah.. Boos! het is schandalig dat dit nog steeds gebeurd :'(..heb een dier lief!!maar dit neej dit doe je gewoon weg niet

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 01:54

Jozef! Wat zielig! Dat iemand om wat voor reden een dier dit aan kan doen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 02:24

Jeetje wat bestaan er toch zieke mensen in dit land hé ?

Als ze de dader vinden mogen ze hem van mij opsluiten !

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 07:44

naja.. wara gaat het toch heen hiero

Als hun doodgaan, hoop ik dat ze ook worden gedumpt..Begravenis is ook zoo duur he..

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:47

Tja.... Zo zie je maar weer hoeveel mensen voor hun dieren over hebben Verward

Dus nu worden dode dieren ook al als grof vuil aan de straat gezet. Dit klinkt toch te gek voor woorden.

Ik hoop dat hij/zij er een flinke straf op krijgt.

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:50

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:53

Pff..schandalig..
Et word steeds erger en erger..met alles en iedereen in dit land
alleen om het geld..! Boos!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:54

Dat het diertje gedumpt is merkt het zelf niks meer van gelukkig.

Maar dat de eigenaar het respect niet kan opbrengen om wat geld voor zn beestje neer kan leggen om 'fatsoenlijk' opgeruimd te worden, dat vind ik belachelijk!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:10

rakkertje13 schreef:
Pff..schandalig..
Et word steeds erger en erger..met alles en iedereen in dit land
alleen om het geld..! Boos!

idd, je gaat een veulen toch ook niet naar de slager doen? Boos!

manonnoertan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:27

echt vet zielig Verdrietig
als je zelf dood gaat en je moet naar zon deskundiggen om je te laten onder zoeken hoe de doodsoorzaak is of zo iets. dan zegt je familie toch ook niet nou dat is veelste duur,ow dat is te duur, hij dumpen we wel in een land. Boos!

en als je het geld er niet voor hebt om dat veulen daar heen te brengen dan moet je maar en andere oplossing zoeken om aan het geld te komen.

de meeste boeren doen het bij schapen en shetlanders gewoon een vuilniszak om hun heen en doet ze dan in de vriezer. en als ze dan het geld er voor hebben doen ze het er weer uit en halen die mensen van dat bedrijf de dieren op. *LOL*

dus ze heofen niet dat arme kleine shetlandertje in het land te dumpen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:46

Dat soort mensen zijn helemaal geen pony waard, ze moeten dat soort mensen verbieden ooit nog dieren te houden, maar nee, dat doen ze niet in dit k*tland Lips are sealed

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:07

ze worden met de dag dommer niet

joya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:22

Ik vind dit ook niet normaal dieren kun je gewoon zomaar nemen en weg doen wanneer je wilt maar kinderen dat is toch iets anders die moet je zelf baren en onderhouden en je krijgt meer problemen als je die mishandeld dan je dier het is niet eerlijk er worden zo veel dieren mishandelde tja je kan dieren nu zo`n beetje over al kopen en als je het mishandeld krijg je alleen een geld boete

stelletje hufters die hun dierenmishandelen Boos! Boos! Boos!

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:26

ik vind het gewoon een laag niveau mensen ik bedoel heb je daar voor geleerd of is het voor de lol Boos! Boos!

IK VIND HET GEWOON SUPER LAAG... IK GA DIE MENSEN TOCH OOK NIET MISHANDELEN..TRAUWENS DAT IS WEL EEN LEUKE STRAF VOOR HUN KUNNEN HUN OOK EEN EVEN VOELEN Haha! Boos! Boos!

joya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:28

Wat bedoel je leuke straf het enige wat ze krijgen is een geld boete ze zouden opgesloten moeten worden bij kinder mishandeling worden ze ook opgesloten maar bij dierenmishandeling niet

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:59

ik bedoel...ik ga die mensen toch ook niet mishandelen..trauwens dat is wel een leuke straf kunnen ze zelf ook even voelen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:23

Spetterlover schreef:
Dat soort mensen zijn helemaal geen pony waard, ze moeten dat soort mensen verbieden ooit nog dieren te houden, maar nee, dat doen ze niet in dit k*tland Lips are sealed

idd, ik vind dat nederland echt een kloteland word.... Ik hoop dat het shetje al doodwas vóór dat ze hem daar hadden gedumpt, en ik hoop (kan haast niet zo zijn) dat hij/zij aan een pijnloze dood is gestorven

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:39

Dit is echt niet normaal! Ik woon in Tiel, dus voelde me al helemaal aangesproken... Wat is nou die paar tientjes, zodat het diertje enigszins fatsoenlijk heen gaat...

Ik verzorg een paard bij oude mensen en ze hebben ook een ouder paard staan met hoefbevangeheid wat niet meer goed komt. Ze staat alleen op stal, omdat de bak te nat is op dit moment en die mensen kunnen haar ook niet echt meer aan. Ze lopen allebei slecht enzo... Nu gaan ze misschien binnenkort naar een kleiner huis en dan moeten alle dieren weg, maar dan zal dat oude paard dus waarschijnlijk afgemaakt worden. Of ze moeten haar naar een paardenrusthuis ofzo brengen, ik weet niet of ze dat geld ervoor over hebben, maar ik vind het idee dat ze afgemaakt wordt ook zo raar... Als mensen niet meer kunnen lopen krijgen ze een rolstoel, hulp, een uitkering en weet ik het allemaal en paarden andere dieren krijgen "gewoon" een spuitje...
Sorry, beetje off-topic, maar daar dacht ik nu ineens aan hoe vreemd dat eigenlijk allemaal is...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:41

santalyd schreef:
Dit is echt niet normaal! Ik woon in Tiel, dus voelde me al helemaal aangesproken... Wat is nou die paar tientjes, zodat het diertje enigszins fatsoenlijk heen gaat...

Ik verzorg een paard bij oude mensen en ze hebben ook een ouder paard staan met hoefbevangeheid wat niet meer goed komt. Ze staat alleen op stal, omdat de bak te nat is op dit moment en die mensen kunnen haar ook niet echt meer aan. Ze lopen allebei slecht enzo... Nu gaan ze misschien binnenkort naar een kleiner huis en dan moeten alle dieren weg, maar dan zal dat oude paard dus waarschijnlijk afgemaakt worden. Of ze moeten haar naar een paardenrusthuis ofzo brengen, ik weet niet of ze dat geld ervoor over hebben, maar ik vind het idee dat ze afgemaakt wordt ook zo raar... Als mensen niet meer kunnen lopen krijgen ze een rolstoel, hulp, een uitkering en weet ik het allemaal en paarden andere dieren krijgen "gewoon" een spuitje...
Sorry, beetje off-topic, maar daar dacht ik nu ineens aan hoe vreemd dat eigenlijk allemaal is...

Kunnen ze het dier (als het nog te redden is tenminste) niet naar de paardenkamp brengen in soest? Die vangen paarden ook op in nood kost alleen donatie denk ik maar je moet je dier dan wel afstaan.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:48

Zoiets doe je toch niet Boos! ik kan ik zo kwaad om worden Stoom uit je oren

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:48

Jemig.. als hij al dood was.. het op laten halen en laten vernietigen (klinkt akelig, maar komt op hetzelfde neer als cremeren) kostte voor onze pony nog geen 15 euro!! hoef je hem alleen zelf even aan de weg te leggen, is makkelijker en een heel stuk netter dan dumpen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:57

ppfttt hij had makelijk in de klico gepast, dan was het nog een beetje paard waardig. maar ja er is altijd een soort mens, die we nooit zullen begrijpen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:28

Esmeralda schreef:
ppfttt hij had makelijk in de klico gepast, dan was het nog een beetje paard waardig. maar ja er is altijd een soort mens, die we nooit zullen begrijpen.

ik vind een klico ook niet paard waardig hoor!
je moet gewoon normaal met beesten omgaan.... en ze niet zomaar ergens neer pleuren...
ik vind dit echt niet kunnen hoor! Verward Scheve mond

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:54

schandaalig>>dit doe je toch niet Boos!