Broere koopt Jazz

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Broere koopt Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:36

http://web.kwpn.nl/databases/nieuws/nie ... &taal_id=1
KWPN.nl

De succesvolle dekhengst Broere Jazz, zoon van Olympic Cocktail en geboren in 1991, is verkocht aan Stoeterij Broere te Alblasserdam. Broere Jazz werd niet alleen bekend door zijn ongekende succes in de Nederlandse fokkerij, maar ook als wedstrijdpaard van Tineke Bartels. Stoeterij Broere was reeds één van de tien eigenaren die eind 2001 wisten te voorkomen dat Jazz naar het buitenland werd verkocht.

De combinatie maakte onder meer deel uit van het Nederlandse team tijdens de Wereldruiterspelen in Jerez in 2002. Dit jaar won Tineke met Broere Jazz onder meer de Grand Prix en Grand Prix kür tijdens het CH Eindhoven.
In de fokkerij leverde Jazz een hele reeks topproducten. Hij is de vader van de PAVO winnaars Broere Norway, Reduson’s Patser, Royal Dancer en Robin Hood. Daarnaast levert hij talloze toppers in de fokkerij, onder meer in Nederland, Australië en Amerika. Jazz heeft inmiddels vijf goedgekeurde zonen.

Voor de stal van Tineke Bartels, de Academy in Hooge Mierde, is Broere Jazz de tweede hengst die in enkele weken tijd wordt verkocht. Tineke: “We hebben geruime tijd geleden duidelijke afspraken gemaakt, en alles is in goed overleg verlopen. Ik wil nog graag kwijt dat we een superfijne samenwerking met de tien eigenaren hebben gehad. Nico Witte, die de verkoop regelde, en ik nemen afscheid met pijn in het hart maar we zijn blij dat Jazz naar Stoeterij Broere gaat”.
De hengst wordt gestald op Stoeterij Broere en komt onder andere ter dekking te staan bij de hengstenstations van De Dalhoeve en van Lauw van Vliet.

(Bron: The Acadamy/Stal Bartels)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:51

Enig idee of Tineke hem wel blijft uitbrengen in de sport, of dat er een andere ruiter/amazone op gaat?
Wel fijn dat de verkoopt van Jazz wat beter is verlopen dan de verkoop van Lancet, van wat ik heb vernomen van de berichten

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:10

Had eigenlijk gehoopt dat Imke Jazz zou overnemen. Als ik eerlijk ben denk ik dat ze hem alleen voor de fokkerij gaan gebruiken, zou wel jammer zijn, maar lijkt me wel. Denk niet dat broere hem koopt om nog een sportcarriere de laten maken, dan levert hij alleen aan kwaliteit in van hoe zal ik het zeggen, het goedje waar merriehouders voor betalen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:51

Sperma risthia, sperma. Haha! (heus geen vies woord Tong uitsteken )

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:57

Ik denk dat hij nu wel goed terecht komt.. ik zal van de week trouwens eens een volle zus van Robin Hood op bokt zetten, voor de geintresseerde!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:59

risthia schreef:
Had eigenlijk gehoopt dat Imke Jazz zou overnemen. Als ik eerlijk ben denk ik dat ze hem alleen voor de fokkerij gaan gebruiken, zou wel jammer zijn, maar lijkt me wel. Denk niet dat broere hem koopt om nog een sportcarriere de laten maken, dan levert hij alleen aan kwaliteit in van hoe zal ik het zeggen, het goedje waar merriehouders voor betalen.

Zou Kirsten hem niet uit gaan brengen?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:03

Tyrza schreef:
Zou Kirsten hem niet uit gaan brengen?

Dat zal wel ja

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:06

Ben benieuwd of ie voor de fokkerij gaat of een combi sport fokkerij

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:43

Tulandro schreef:
Ik denk dat hij nu wel goed terecht komt.. ik zal van de week trouwens eens een volle zus van Robin Hood op bokt zetten, voor de geintresseerde!

Is dat de 4 jarige? Die hebben we al in Exloo zien lopen. Fijn dier maar niet echt goed in de galop.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:46

sarabande schreef:
Fijn dier maar niet echt goed in de galop.

Voortaan even toevoegen dat jij dat vond op dat moment.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:09

Broere heeft zo langzamerhand een leuke verzameling! Montecristo, Obelisk, Norway.. nu Jazz erbij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:43

Excuseme schreef:
Voortaan even toevoegen dat jij dat vond op dat moment.

Dat vond de jury en de amazone zelf waar we nog even mee gesproken hebben. Fijn dat je altijd denkt te weten waar ik mijn kennis vandaan haal.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:02

Hij komt iig in een leuke stal terecht, en ik ben er zeker van dat ie als Kirsten er komt opzitten we nog mooie dingen van hem kunnen zien. Zichzelf bewezen heeft hij zichzelf voor mij iig.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:28

Die Jazz hoeft niet meer in de sport te lopen om dekkingen te krijgen... en zijn leeftijd begint ook al te tellen

Onverwacht nieuws, maar wel begrijpelijk

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:33

Dees schreef:
Die Jazz hoeft niet meer in de sport te lopen om dekkingen te krijgen... en zijn leeftijd begint ook al te tellen

Dat is zeker waar, maar het zou wel mooi zijn moest ie het nog doen. Het zou leuk zijn moest Kirsten dat doen, al vind ik ook wel dat het meer lijkt op een pensioen. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:39

Dees schreef:
Die Jazz hoeft niet meer in de sport te lopen om dekkingen te krijgen

Daar was ik het eerder al mee eens, ik denk ook dat het een van de reden is dat hij verkocht is, dat zijn carrierre eigenlijk al een tijdje over het hoogtepunt heen is.

Inmiddels bewijzen zijn kinderen zijn waarde voor de fokkerij, zeker ook de kinderen die Broere al heeft.

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:21

Dees schreef:

Zijn leeftijd begint al te tellen? Ik denk dat paarden op deze leeftijd pas echt zichzelf kunnen laten zien, en goed bevestigd zijn voor dat niveau.
Ik hoop dat ik nog een paar jaar van Jazz mag genieten in de sport!
13 jaar, en dan al te oud Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:39

yentle01 schreef:
Zijn leeftijd begint al te tellen? Ik denk dat paarden op deze leeftijd pas echt zichzelf kunnen laten zien, en goed bevestigd zijn voor dat niveau.
Ik hoop dat ik nog een paar jaar van Jazz mag genieten in de sport!
13 jaar, en dan al te oud Verward[/i]

Paarden of dekhengsten is nogal een verschil denk ik.

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:43

sarabande schreef:

Dat klopt, al denk ik dan nog niet dat hij aan het einde van zijn sportcarriere zit.
Maar aangezien ik daar niet over kan oordelen, ben ik benieuwd hoe het zal verlopen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 06:50

Aan de ene kant slecht nieuws voor Tineke maar aan de andere kant toch weer goed nieuws. Deze blijft tenminste in Nederland en blijft behouden voor de fokkerij. Toch denk ik ook dat Jazz niet meer in de sport zal uitkomen. Deze hengst kan nu nog mooi enkele jaren de fokkerij dienen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 07:17

Er stond een tijdje geleden ook al in de strengen dat Tineke niet van plan was hem weer voor een jury te rijden (dus uit te brengen), en ik hoopte toen inderdaad ook dat Imke hem over zou nemen. Niet dus......
Baal er wel van, hoop dat in ieder geval 'iemand' hem uit gaat brengen (anders heb ik nog wel een stal vrij Haha! ). Maar toch ook wel begrijpelijk, Jazz brengt met dekken genoeg geld in het laatje.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 07:53

sarabande schreef:

Met 13 jaar hoort een paard in de kracht van zijn leven te zijn. En zeker een dekhengst. Het beste fysieke materiaal dient in de fokkerij te worden ingezet. Voor het dekhengsten geldt dat in het bijzonder. Als de hengst zelf al met 13 jaar aan het einde van zijn latijn is, wat moet je van dan van zijn kinderen verwachten?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:12

Is er een opvolger binnen de Academy voor Tineke?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:36

esther82 schreef:
Is er een opvolger binnen de Academy voor Tineke?

Ook bij Tineke zullen de jaren wel gaan tellen

In de paardenkrant stond dat Sunrise ook naar Imke ging.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:41

Wouter24 schreef:
Ook bij Tineke zullen de jaren wel gaan tellen

In de paardenkrant stond dat Sunrise ook naar Imke ging.

Dat wilde ik net gaan zeggen Knipoog
Op de OS heeft Tinke ergens in een interview al aangegeven dat ze op dat soort evenementen liever Imke gaat helpen dan zelf gaat rijden. Het groomen beviel haar wel Haha!