Elisa2 ontmoet potloodventer tijdens buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Elisa2 ontmoet potloodventer tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 21:39

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Voor een nieuw community onderdeel vroegen we jullie naar je bijzondere verhalen tijdens buitenritten. Het kan niet gek genoeg zijn, alles mag! Bokt zou Bokt niet zijn als jullie daar niet gelijk gehoor aan gaven. We hebben leuke verhalen binnengekregen en Elisa2 trapt dit onderdeel af.

Elisa2 schreef:
Het eerste wat ik me kan herinneren was toen ik een jaar of dertien was en in het bos reed met het paard van mijn ouders en een vriendinnetje op haar verzorgshetlander. We kwamen een man tegen in een lange regenjas, die zijn jas opendeed toen wij in de buurt waren en naakt bleek te zijn. Een potlood venter dus..ik ben hard weg gegaloppeerd om er vervolgens achter te komen dat mijn vriendinnetje achter was gebleven. :o Dus weer terug gegaan, haar Shet wilde niet vooruit _O- maar gelukkig is er verder niks gebeurd en was die man weg.

De tweede was tijdens een bosritje op een ruiterpad met hindernissen. Was lekker aan het galopperen en springen en ineens lag er naast zo'n hindernis een vrijend stelletje. Gelukkig trok het paard zich daar niks van aan.

Derde was tijdens een bosritje met een paard van mijn werk. Dat was een beetje een sloom sukkeltje. Er was een paardenverhuur bedrijf in de buurt. En toen ik aan het rijden was werd ik ingehaald door een loslopend paard van dat bedrijf waar de ruiter vanaf was gevallen. Ik wilde er achter aan galopperen om dat paard te vangen voordat hij op de weg zou komen. Maar het paard waar ik op zat wilde gewoon niet snel genoeg galopperen dus dat is helaas niet gelukt. :+

Vierde, niet helemaal tijdens een bosrit. We waren op ruiter driedaagse, toen we in de ochtend wakker werden en naar de paarden gingen, hadden ze allemaal witte stippen. Dat had de instructeur gedaan voor de gein, we moesten die dag naar huis rijden en kregen enorm veel aanspraak. Mensen dachten dat de paarden ziek waren haha.

Gelukkig zat ik op de Fjord, daar vielen de stippen niet zo op. :+
De tweede foto is van dit verhaal. Andere twee zijn willekeurig want van de paarden in de verhalen hierboven heb ik geen bosrit foto's.

Afbeelding

Volgende keer lezen we alles over de buitenrit van Juut.

KleinBoefje

Re: Elisa2 ontmoet potloodventer tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 01:05

_O- Je zal het maar tegenkomen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:31

Nou dan valt het nog mee bij mij, gelukkig nooit zoiets tegengekomen. Hier kom ik alleen hooglanders, paarden of bijvoorbeeld uilen tegen op buitenrit.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:42

De potloodventers stonden regelmatig bij ons in een bepaald bosje, ik mocht daar ook niet komen van mijn moeder.Maar als een 12/13 jarige alleen met de pony op stap deed je dat toch...Nu had ik een D pony die nogal kon snurken bij zo,n pielemans ,dus meestal taaide die wel af...
Nu durfde ik ook wel met vriendinnen van de pony club in groepje te gaan en dan hard te lachen als we er 1 zagen...was een soort sport...Was nog in de tijd dat er geen gsm,s of internet bestond..

Nog maar een jaar of 2 geleden , we wonen nu aan bos met een meertje in het midden en wat heuveltjes,ik kom met mijn huidige paard langs het water over het heuveltje naar beneden en opzij op een handoek lag een naakte man, mijn paard draaide zo vliegensvlug...dat ik bijna naast hem lag....Ik kon me ergens in de draai weer terug in mijn zadel gehesen kregen...Nu is mijn paard zwart en 1.72 dus die man schrok net zo hard als mijn paard...

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:51

haha1995 schreef:
De potloodventers stonden regelmatig bij ons in een bepaald bosje, ik mocht daar ook niet komen van mijn moeder.Maar als een 12/13 jarige alleen met de pony op stap deed je dat toch...Nu had ik een D pony die nogal kon snurken bij zo,n pielemans ,dus meestal taaide die wel af...
Nu durfde ik ook wel met vriendinnen van de pony club in groepje te gaan en dan hard te lachen als we er 1 zagen...was een soort sport...Was nog in de tijd dat er geen gsm,s of internet bestond..

Nog maar een jaar of 2 geleden , we wonen nu aan bos met een meertje in het midden en wat heuveltjes,ik kom met mijn huidige paard langs het water over het heuveltje naar beneden en opzij op een handoek lag een naakte man, mijn paard draaide zo vliegensvlug...dat ik bijna naast hem lag....Ik kon me ergens in de draai weer terug in mijn zadel gehesen kregen...Nu is mijn paard zwart en 1.72 dus die man schrok net zo hard als mijn paard...

Haha oh sorry ik moest om die eerste echt hardop lachen hahha, wij hadden ook de sport om er een tegen te komen toen op de basisschool het verhaal ging dat er een potloodventer in de dorp was, we gingen met groepjes kinderen (8-10jaar) op zoek om te kijken wie hem zou vinden :')

Nooit een gevonden, vonden we allemaal jammer. Werd een soort mythe

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:52

Vreemde gebeurtenissen zijn dat :+

Waar ik mijn paard voorheen had gestald, daar zat vlakbij een naturistencamping. We zagen geregeld naakte wandelaars of fietsers.
Het geeft toch een gek beeld, zo'n naakt persoon in het bos met alleen schoenen aan en een rugtas om :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:18

Oh ja, die potloodventers....wat bezielt die mannen 8)7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:20

kimmie261 schreef:
Oh ja, die potloodventers....wat bezielt die mannen 8)7

Nu sturen jongens veel dickpicks rond. Denk dat ze hem graag willen laten zien.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:27

Verhaal 1 en 2 zijn ook voor mij herkenbaar! Ik vond potloodventers grappig. Ik voelde me veilig op mijn paard, dus ik maakte er een stomme opmerking over en galoppeerde dan lekker weg. + ik had een zweep en was ook niet bang om die te gebruiken. Dus heel veel last had ik er niet van.
Ik ben als instructeur tijdens mijn ritten vele vrijende stelletjes tegengekomen. Ik vraag me dan altijd af est mensen denken als ze duidelijk naast een zandpad gaan liggen? Dan vraag je er imo ook wel om, om betrapt te worden.
Met groepen pubers over het naaktstrand rijden is ook best heel grappig! ( en het was aardig koud, dus ik had toen niet echt verwacht dat er strandgangers lagen).

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:32

Niet tijdens een buitenrit ,maar aan overkant van de weg waar mijn rijbak lag.

Ik was daar aan het oefenen en zag altijd onze oudere overbuurman rond rommelen als ik aan het rijden was.

Ik keek er niet naar was schijnbaar toeval(dacht ik toen nog )

Tot die keer...
Buurman zijn Sjakie liet zien,ik was 12 ofzo en schrok me te pletter in eerste instantie.

Vlug naar huis en verteld wat overbuurman deed.
Nou bleek hij dat lang geleden vaker had gedaan op andere plekken,mijn ouders vertelde dat het een ziekte was

Ze zijn gaan praten met de buurvrouw en heeft het gesprek met haar man aangegaan.

Daarna nooit meer gebeurd

Ik kreeg daarna iig gruwelijk de slappe lach dat weet ik nog .
Verder geen impact iig .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:38

Mooie verhalen :D

Zo rond Mn 12-14e kwamen we ook wel eens potloodventers tegen . Ik vond ze doodeng. Totdat ik een paar keer ging buitenrijden met n wat brutaler vriendinnetje…. Die keek m aan, begon heel hard te lachen en riep al wijzend: „haaaaaaa wat een kleintje“ .
Weg was ie

IbbelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:45

Ooit een piesende vrouw middenop het ruiterpad aangetroffen. Ze was bang voor teken, daarom was ze niet in de bosjes aan zitten. Tja...
Trouwens ook eens een oudere vrouw gezien die gewoon stond te piesen (ja, dat schijnt ook te kunnen) naast een druk fietspad. Dat je echt denkt: jé, hoe dóet ze dat, en goh, kan het nog publiekelijker...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:54

Hahaha. Vroeger met mijn pony stond er ook wel eens een potloodventer langs het fietspad door het bos. We moesten er altijd maar om lachen. Denk ook dat deze mensen, exhibitionisten, verder vrij onschuldig zijn. Het is meer een beetje zielig/triest. Dat was ook echt in de jaren 80.

Ook buiten het paardrijden kwam ik ze wel eens tegen. Herinner me ook dat ik 15 was en iemand mij de weg vroeg. En toen ik dat uitgebreid uit zat te leggen zag ik pas wat hij in de auto aan het doen was met zijn hand om zijn piemel.

Maar tegenwoordig hoor of zie je dat toch bijna nooit meer? Misschien door internet?

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:25

IK heb een abonnement op potloodventers, vrijende stelletjes (die er op uit zijn om betrapt te worden), kerel zonder broek op de fiets die langs fietst regelmatig, en een aantal jaar geleden zelfs nog een 'r*kker" zeg maar :') Ik had een eerste instantie niet in de gaten wat die kerel aan het doen was, ik was in de buitenbak aan het rijden en hij stond een meter of 50 van me af met zn fiets.
Heb m genegeerd en uiteindelijk was de lol eraf. Ik was ben niet zo snel onder de indruk en ben ook allang geen tiener meer, maar vraag me dan wel af wat er nou zo leuk aan is 8)7

Maar ik schijn het aan te trekken met buiten rijden ofzo, het gebeurd me opvallend vaak :=

Verder valt het wel mee met rare fratsen, uiteraard er wel een vanaf gedonderd, andersoortige rare mensen met rare acties, loslopend vee van allerlei pluimage, ietwat aangeschoten te paard, enz enz

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:21

Wij hadden altijd de "rennende rukker" :')
Die hield zich altijd op rond een oversteek plaats en rende dan al (dit kan je wel raden door de naam :') ) achter kinderen en volwassenen op pony's en paarden aan.
Verder deed hij niks, maar als je er nu aan terug denkt is het niet best...
Vroeger vooral erg veel lol om gehad :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:29

Ibbel schreef:
Ooit een piesende vrouw middenop het ruiterpad aangetroffen. Ze was bang voor teken, daarom was ze niet in de bosjes aan zitten. Tja...
Trouwens ook eens een oudere vrouw gezien die gewoon stond te piesen (ja, dat schijnt ook te kunnen) naast een druk fietspad. Dat je echt denkt: jé, hoe dóet ze dat, en goh, kan het nog publiekelijker...

Dit heb ik ook meegemaakt.
Midden op een heuveltje stond ze ook nog, omdat ze dus idd niet in de bosjes durfde vanwege teken.

En vroeger met de manege begeleidde ik ritten met kinderen op pony's naar en over het strand.
De lange strandrit, alleen voor gevorderde ruiters, kwam het laatste stuk over het naaktstrand.
De rest van het badstrand was overdag niet toegankelijk, maar het naaktstrand lag dus op het laatste stuk wel overdag toegankelijke deel, waar je echt overheen moest om weer op het ruiterpad de duinen in te komen.

Ik bleef altijd zo lang mogelijk langs de waterlijn met de kinderen en waarschuwende de kinderen altijd om zich op hun pony te concentreren en vooral niet te lachen.
Maar soms gebeurde er dan toch wat, waardoor de kinderen toch wel eens in de lach schoten.
Een hondje dat achter ons aan kwam springen met een meneer rennend met bungelend klokkenspel erachteraan "Fikkie kom hier!"

We moesten vlak daarna de duinen in, de meeste kinderen hielden het wel vol, maar in de duinen had ik een tijdlang een flink giechelende groep kinderen achter me aan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:53

Haha zo'n stelletje ook weleens tegengekomen, stukje van het ruiterpad af en ik was in 'lalala de wereld is mooi' modus dus ik had niets door. Paard wel, die schrok zich wezenloos van die gekke wiebelende naakte mensen, ik lag er dus ook bijna naast :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:05

Marije_jiplover schreef:
Ik bleef altijd zo lang mogelijk langs de waterlijn met de kinderen en waarschuwende de kinderen altijd om zich op hun pony te concentreren en vooral niet te lachen.
[/quote]

_O-

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:13

Ik ben ook wel eens zo'n stelletje vrijend naast het ruiterpad tegen gekomen. Echt direct ernaast, ga dan wat verder de bosjes in. We hebben er hard om gelachen.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:32

nimbletje schreef:
Ik ben ook wel eens zo'n stelletje vrijend naast het ruiterpad tegen gekomen. Echt direct ernaast, ga dan wat verder de bosjes in. We hebben er hard om gelachen.

Ik ga ervanuit dat ze met opzet niet zo ver in de bosjes zaten, want het gaat er waarschijnlijk om dat ze betrapt worden <<)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:12

Wat grappig al jullie verhalen, blijkt dus dat potloodventers veel vaker voorkomen!

Bij mij is het gelukkig bij die ene keer gebleven, zou er nu ook wel anders mee omgaan denk ik haha.

Ik denk dat dit gedrag tegenwoordig inderdaad ook wel meer naar het internet is verhuisd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:19

Een keer een strandrit gedaan met een groep en in rengalop over het (naakt) strand. Valt er iemand van haar paard en de ambulance moest komen. De enige richting die mijn paard stil wilde blijven staan was uiteraard vol zicht op de liggende heren -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 17:33

Het meest gekke dat ik heb meegemaakt was in de ariège met mijn vriendin. Zij had een heus springpaard en ik reed met mijn merens Hercule. Samen echt in de middle of nowere een prachtige buitenrit. Moesten we een houden bruggetje over. Haar paard durfde niet dus ik paar keer heen en weer gegaan met Hercule. Dus A van haar paard af gegaan (gelukkig) en ja hoor eindelijk durfde hij en toen maakte hij zo'n gekke schuiverd dat A nog net aan de kant kon springen en haar paard beneden in de beek stond, brug helemaal aan de gort := "O zegt A verschrikt dat wordt de burgemeester op de hoogte stellen". A had het uiteinde van de geknapte teugel nog in haar hand. Dat gezicht van Hercule zal ik nooit meer vergeten _O- , hij was stomverbaasd. Het was niet zo heel diep en ik schatte in dat dit voor een springpaard een eitje was. Tja niet voor dat paard. Hij verrekte het om naar boven te springen.
Enfin, op een gegeven ogenblik was ik het zo beu, dat ik de teugel overnam en woedend tegen dat paard zei: 'en nu eruit, SPRING". En op zijn dode gemakje sprong hij op de kant _O- . A en ik konden alleen nog maar schateren van de lach en deden beiden bijna in ons broek.

Tweede maffe, ook met A. Toen reed ik op haar merens hengstje O ook weer in de Ariège een prachtige rit met haar in the middle of nowere. Hengstje was zo braaf. Komen we midden in het bos, een groep mannen tegen die allemaal bomen aan het kappen waren. Ze lagen echt overal en we konden onmogelijk via de weg door. A reed weer op haar springpaard G. Dus die mannen zette al die apparaten stil, om met ons te kijken naar en te overleggen over de mogelijkheden. Het is daar geen Veluwe waar je even terug rijdt of een stukje om. Nou zegt A _O- , als jullie nu die apparaten stil houden dan spring ik wel naar boven met G over die bomen want daar ken ik de weg. Dan overleef ik het wel " _O- En soepel of G nog nooit anders als zo'n springparcours had gedaan sprongen ze gelijk samen in dat bos over die omgevallen bomen naar boven. "Tja" zeg ik tegen die mannen (alles uiteraard in het Frans). "ik heb geen springpaard, maar ik ga er maar eens achteraan" _O- . En O klautert op zijn dode gemakje, stoïcijns, echt des merens over die bomen, perst zich door die struiken en klimt soepel zonder een sprongetje te wagen naar boven. En die mannen lachen, applaudisseren, en roepen "allez hup, allez hup"! Idioot om met een paard over bomen te stappen _O- , maar dat deed hij echt. Ik moest zo lachen....idioot..
Boven deden we het weer bijna in onze broek van het lachen. _O-

Leuk jullie verhalen en Prairy proficiat! Erg grappig jullie blote verhalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:18

Wat een grappige verhalen. Potloodventers lijkt echt iets van vroeger. Bestaan ze nog eigenlijk? Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt. En ook op buitenrit niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:00

Suzanne F. schreef:
Wat een grappige verhalen. Potloodventers lijkt echt iets van vroeger. Bestaan ze nog eigenlijk? Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt. En ook op buitenrit niet.
wij wel en ook vrijende paartjes en blote mannen die contact zochten in een bepaald gebied van het bos en paard in freeze ging (en de mannen excuses maakten tegen mijn puber dochter en weg gingen) +:)+
Misschien dat internet potlood venters meer overbodig maakt?