Paard dat over voetbalvelden liep wordt herenigd met eigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard dat over voetbalvelden liep wordt herenigd met eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 17:53

RTV Drenthe
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Het paard dat afgelopen weekend een rondje liep op het voetbalveld van Drenthina in Emmen wordt herenigd met zijn eigenaar. De politie zegt dat de man die zich als eigenaar meldde, ook de rechtmatige eigenaar blijkt te zijn.

Inmiddels is het proces om het paard naar huis te krijgen in gang gezet.
De buurman van de voetbalclub had het paard sinds zaterdagmiddag opgevangen in een van zijn stallen. Maandagavond meldde de eigenaar zich bij hem. Voordat het paard weer mee naar huis mocht nam de politie het paard tijdelijk mee om te checken of alle informatie klopte.

Zie ook: [VN] Eigenaar ‘voetbalpaard’ Bella nog spoorloos

capopjekop

Re: Paard dat over voetbalvelden liep wordt herenigd met eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:01

Hopelijk heeft de politie dan wel meteen een goed gesprek met die eigenaar. Die hoeven zagen er niet uit of dat dier regelmatig een hoefsmid ziet

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:16

capopjekop schreef:
Hopelijk heeft de politie dan wel meteen een goed gesprek met die eigenaar. Die hoeven zagen er niet uit of dat dier regelmatig een hoefsmid ziet

Hij had het paard net..

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:20

Kabayo schreef:
capopjekop schreef:

Hij had het paard net..

Hoe weet je dat dan?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:26

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:29

Op zaterdagmiddag liep het paard op het veld.
Op maandagavond melde de eigenaar zich.

En die tijd ertussen?
Was hij het paard niet kwijt?

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:34

Dat de eigenaar nog veel plezer van zijn nieuwe aankoop mag hebben

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:01

DuoPenotti schreef:

En die tijd ertussen?

Dat…

zal toch sneu zijn dat het dier van de ene nalatige eigenaar naar de andere nalatige eigenaar gaat.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:18

Anomien schreef:
DuoPenotti schreef:

En die tijd ertussen?

Dat…

zal toch sneu zijn dat het dier van de ene nalatige eigenaar naar de andere nalatige eigenaar gaat.

Kan me prima voorstellen dat eigenaar zondagochtend bij paard is geweest, de middag wat gepland heeft en dus geen zicht. Maandat zelf weer werken dus maandagavond pas weer naar paard gaat.
Als ze dan niet aan huis maar wel in eigen beheer staan kan er dus anderhalve dag overheen gaan voor je ze mist. Hoeft dan niets over de verzorging te zeggen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:59

Maddy_Paola schreef:
Kan me prima voorstellen dat eigenaar zondagochtend bij paard is geweest, de middag wat gepland heeft en dus geen zicht. Maandat zelf weer werken dus maandagavond pas weer naar paard gaat.
Als ze dan niet aan huis maar wel in eigen beheer staan kan er dus anderhalve dag overheen gaan voor je ze mist. Hoeft dan niets over de verzorging te zeggen

Maar hij is dus niet zondag geweest.
Paard liep zaterdagmiddag al op het veld.
Dus ruim 2 dagen later maandagavond, meld hij zich pas.

Je zal als paard maar in de draad zitten, koliek hebben.
Er vanuit gaande dat er genoeg gras en water is

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:29

Niet iedereen heeft 4G camerabewaking op zijn stal en weide staan als die ergens naar toe is.

Het lijkt me ook lastig autorijden, de hele tijd op de weg, en op de wei moeten letten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:52

Dedikley schreef:
Niet iedereen heeft 4G camerabewaking op zijn stal en weide staan als die ergens naar toe is.

Het lijkt me ook lastig autorijden, de hele tijd op de weg, en op de wei moeten letten.

?

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:53

Misschien is hij gewoon opzoek geweest en was het bericht dat het paard bij het voetbalveld gezien was, nog niet bij hem aangekomen.
Ik vind het nogal crue om de eigenaar direct zo te veroordelen, niet iedereen zit met zijn neus zo bovenop het nieuws.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:55

Joh en voor hetzelfde geld was de eigenaar wel op zoek, maar zijn ze niet handig online en er later via de krant ofzo pas achter gekomen waar het paard was opgevangen, dan is een dag of wat niet zo heel gek. Wij weten al die dingen niet

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:57

Je belt toch op zondag de politie als je je paard dan kwijt bent?
Dat hij niet weet dat hij al gevonden is kan ik helemaal begrijpen, daar gaat het ook niet om.

Had dat dier op zondagmiddag op dat veld gelopen was het te verklaren.
Ochtend geweest, maandag werken en in de avond pas missen.
Maar er zit een zeker weten 100% dag bij waar hij niet is geweest.
Of je bent wel een hele rare als je dan niet even de politie belt of er een melding is geweest omdat jeje paard kwijt bent.

En dat goed praten is echt bizar!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:59

Dan bel je toch de politie en vraag je rond in de buurt?

Ik zou iig de hele buurt op z'n kop zetten als die van mij ontsnapt zijn. Gelukkig weet ook de hele wijk welke van mij zijn dus ik zou ook wel gebeld worden

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:01

@Duopenotti, ik praat niks goed, maar wij weten helemaal niet wat die eigenaar wel of niet heeft gedaan in de tijd dat het paard weg was. dus waarom oordelen op hoe het misschien gegaan zou zijn?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:04

Polarize schreef:
@Duopenotti, ik praat niks goed, maar wij weten helemaal niet wat die eigenaar wel of niet heeft gedaan in de tijd dat het paard weg was. dus waarom oordelen op hoe het misschien gegaan zou zijn?

dat heeft niks met oordelen te maken.
Maar met logisch nadenken.
Je hebt zorg voor een paard.
Want ja hij kan ontsnappen, maar ook in een draad zitten, koliek hebben, zeer ernstig kreupel staan met misschien wel een geroken been.
En nee helaas kunnen we dat nooit elk moment zien.
Maar een hele dag niet gaan, nee, dat mag echt niet.
Dan ben je geen dier waard.
En elk die dan zegt misschien zus of zo praat dat gewoon goed.

Een paard is meer dan een dag kwijt, dan belt elk normaal mens de politie.
Zo simpel werkt het gewoon.

capopjekop schreef:
Dan bel je toch de politie en vraag je rond in de buurt?

Ik zou iig de hele buurt op z'n kop zetten als die van mij ontsnapt zijn. Gelukkig weet ook de hele wijk welke van mij zijn dus ik zou ook wel gebeld worden

dat dus

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:09

DuoPenotti schreef:
Dat hij niet weet dat hij al gevonden is kan ik helemaal begrijpen, daar gaat het ook niet om.

Of je bent wel een hele rare als je dan niet even de politie belt of er een melding is geweest omdat jeje paard kwijt bent.

In het andere topic is de update dat het pasrd opgehaald is door de eigenaar van zondag. Niet van maandag.

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:13

MyWishMax schreef:
DuoPenotti schreef:

In het andere topic is de update dat het pasrd opgehaald is door de eigenaar van zondag. Niet van maandag.

[ Afbeelding ]

Dan is het een heel ander verhaal en totaal logisch en valt er niets over de eigenaar te zeggen.
Maar staat hier dus foute info.
Dan mag de OP wel aangepast gaan worden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:18

Ja precies. Het ene is logisch en het ander toch apart.

Hoewel ik wel meer mensen ken die niet op zondag naar hun paard gaan. Daar gaat paard dan wel naar buiten en wordt gevoerd, maar verder ook geen controle oid tenzij ze zelf iemand regelen. Maar ook stallen waar je niet welkom bent. (En waar er ook niks met de paarden gedaan wordt dan behalve voeren. Die staan hele dag binnen)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:21

Maar dan heb je controle bij het voeren.
Neem aan als ze er dan 1 missen of 1 ziek is wel actie ondernomen word.
Tenminste ik heb altijd begrepen dat op zondag niet gereden mag worden, maar wel een DA gebeld mag worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:33

Ligt aan de stal. Ik weet er 1 waar vroeger ook het voeren ehm apart was op zondag en echt controle was er niet. Voer ook niet hetzelfde als de rest van de week. Werd ergens in de loop van de ochtend wat gevoerd en dan ergens een keer 's avonds nog. Medicatie niet gegeven (waar ze achteraf achter kwamen, maar was 'werk' dus werd niet gedaan) Kennis heeft haar paard van het erf af moeten halen om de dierenarts te laten komen en was daarna niet meer welkom. Daar was het geluk dat het zaterdag gebeurd was en ze er djs zelf bij was, maar de da moest echt zondag terug komen. Maar zelfs met zo'n ernstig geval mocht ze zelf dus niet komen op zondag. Anderen die daar stonden gingen met sommige wedstrijden of vakanties alleen weg als ze stal konden huren tot en met maandag ergens anders. Dat laatste is dan een keuze idd, dat 1e moet je eigenlijk geen klanten aannemen als je op zondag niet wil werken en anderen dat ook niet mogen van je.

En helaas ken ik wel meer van die verhalen van kennissen over verschillende stallen. Zijn allemaal weggegaan want ze vertrouwden die stallen niet dat ze ook echt zouden controleren of bellen en dus ook gewoon niet welkom, ook niet als paard de dag ervoor koliek gehad had oid. Maar dus ook waar je wel mocht komen maar de eigenaar van paard zelf niet op zondag kwam, maar waar zondag gewerkt werd door iemand zonder ervaring met paarden. Dat is altijd goed gegaan, maar ik zou het niet durven haha.

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:35

DuoPenotti schreef:
Dedikley schreef:

?

De oorzaak van de uitbraak van het paard op afgelopen dierendag is onbekend, en wat hierboven al geschreven is, over zondagen.
Laatst bijgewerkt door Dedikley op 09-10-25 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:40

Sommige gaan er hier wel heel erg vanuit dat de communicatie bij de politie onderling vlekkeloos verloopt := ook die draaien aparte diensten en zien elkaar misschien 2 dagen niet. Het is dan vast ergens opgeschreven maar die hebben geen overdracht om de vermiste eigenaar te gaan zoeken ofzo. Die hebben wel belangrijkere dingen aan hun hoofd.