[FOTO] Horse Event Pro zaterdag 6 september 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

[FOTO] Horse Event Pro zaterdag 6 september 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 10:01

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Gisteren ben ik naar Horse Event geweest om foto's te maken van dit mooie jaarlijkse evenement. Gelukkig was het prachtig weer wat zorgde voor extra vrolijke mensen. Het was moeilijk om te kiezen waar ik heen zou gaan, er stonden zoveel leuke dingen in het programmaboekje!

Ik begon bij Annemarie van der Toorn. Stressvrij rijden op vreemd terrein. Ze had een prachtige schimmel voor de clinic.
Afbeelding

Afbeelding

Jesse Drent gaf daarna een demo met zijn Gaio. Hij liet zien hoe je paard kan groeien door positief te werken. (bitloos en in vrijheid) Hij was erg grappig ook!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna snel door naar de instructiepiste want daar zou Pat Parelli komen. :D
Hij deed en zei precies hetzelfde als vorig jaar. :+ De tribunes zaten ook niet vol dit keer. Jammer hoor.
Afbeelding

Afbeelding

In de sportpiste was het tijd voor de Le Mieux Eventing Battle. Helaas was geen enkele combinatie foutloos. Maar het was wel superleuk om te zien, vooral de snelheid!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was tijd voor mijn lunchbreak en ik zocht een bankje op bij de sportpiste om mijn broodje op te eten. Ondertussen zat Hans Peter op My Toto en stond Imke in het midden. Deze clinic stond niet op mijn lijstje maar toen ik mijn broodje op had ben ik toch maar wat foto's gaan maken. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was nog geen tijd voor het volgende item op mijn programma dus ik ben even blijven kijken bij Egbert van Roekel die twee studenten bij zicht had voor de clinic 'Opbouwen in springtraining: van kruisje tot oxer'.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het item dat op mijn programma stond was die van Kelly de Geus. Zij vertelde hoe je aan de hand kan werken van zijgangen tot verzameling. Ze had een iemand met een paard meegenomen die het demonstreerde.
Afbeelding

Afbeelding

De sportpiste werd in snelheid omgetoverd tot een working equitation ring en Carmen Coronel demonstreerde de verschillende onderdelen onder begeleiding van Gilberto Filipe.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was te vroeg bij de recreatiepiste voor het volgende item op mijn programma dus toch ook maar wat foto's gemaakt van wat er op dat moment was. 'Bit of bitloos, hoe maak je een weloverwogen keuze'. Hij werd gegeven door Jasmijn de Bruijn en Natascha van Eijk. Er reden 2 totaal verschillende ruiters in de baan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danielle Meijboom van Amable kwam daarna de ring in met Jauke en Llevado. Ze liet de kracht van clickertraining zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste op mijn lijstje stond een demonstratie van Jolande Adelaar. Ze reed op Baby Jai en had een violiste meegenomen. Ze vertelde eerst wat over Jai en over de working equitation. Daarna liet ze wat oefeningen zien en uiteindelijk reed ze een kür terwijl de violiste speelde.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ben ik naar huis gegaan en omdat ik best op tijd was kon ik zo de parkeerplaats afrijden. :D
Het was een mooie, warme en leuke dag en ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's.

lies_sparkle

Re: [FOTO] Horse Event Pro zaterdag 6 september 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:05

Wat heb je mooie foto’s gemaakt! Ik moest wel grinniken om dat stukje over Pat Parelli, dat was precies wat het was ja haha.

Ik vond Jolande Adelaar echt prachtig met haar paard!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:19

Wat leuk om zo van HE te kunnen genieten met jouw foto’s! Mooi gemaakt!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:03

Mooie foto's weer Marlies! :D Leuk verslag.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:38

Mooie foto's!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:38

Mooie foto,s, leuk om zo een impressie te zien. Ook leuk dat Egbert van Roekel een demonstratie gaf, heb veel van hem geleerd op spring gebied.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 12:39

Ja, hij kon het allemaal leuk vertellen. :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:03

Leuk verslag en mooie foto’s! Dankjewel!
Ben je er vandaag ook?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 13:24

Nee, vandaag ben ik er niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:45

Wat een leuke foto's!

Ik ben na vijf minuten weggelopen bij die clinic van Pat Parelli. Vond het niet om aan te gluren en dan dat slaan met die stok tegen het hoofd van het paard. Vond het bizar dat iedereen zo enthousiast was. Als een van de dressuurruiters die later die dag buiten reden dit zouden doen was de wereld te klein geweest...
Laatst bijgewerkt door mavantos op 07-09-25 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:46

Bizar.... En uiteraard grijpt er weer niemand in..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:10

Als er op een dressuurwedstrijd zo’n foto als de voorlaatste zou worden geplaatst… was de wereld ook te klein.

Mooi en leuk overzicht!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 14:41

Dat is een stukje uitgestrekte galop tijdens haar kür. Die moet op één hand en als ze d'r hand naar voren doen linkt hij dat aan uitstrekken.

Ja oké, ze heeft haar spoor er wat in. Moment opname.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:53

Lithya schreef:
Als er op een dressuurwedstrijd zo’n foto als de voorlaatste zou worden geplaatst… was de wereld ook te klein.

Mooi en leuk overzicht!

Nou, idd dat dus .. ik ken nog haar niet vriendelijke beeld met Guus en dat wordt met deze foto’s l nogmaals bevestigd.

Ligt niet aan je foto’s, Bellatrix want verder een prachtige impressie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:59

Lithya schreef:

Mooi en leuk overzicht!

Nou dat kan nog meevallen want de neus is voor de loodlijn. :+ :D (sorry ff wat gekheid)

Waarom sloeg Pat Parelli dan met een stok tegen het hoofd van zijn paard?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 15:03

Echt slaan vond ik het niet, het ding leek op een hengel. :+ Hij gooide hem uit zeg maar, hij was klein maar vouwde zich uit tot meer dan 1.50 ofzo. Hij stuurde daarmee. Ik vond het ook apart om te zien hoor...

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 16:56

Het was helemaal geen slaan, hoe kom je erbij. Het was weer fantastisch en inspirerend en hij laat zien hoe je op een andere manier zonder geweld en forceren met paarden kan omgaan.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:11

Ik heb zojuist op de parkeerplaats bij horse event een onderdeel van een hoofdstel gevonden. Mocht iemand waar verloren zijn dan graag even een berichtje met welk onderdeel

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:45

cajabol schreef:
Het was helemaal geen slaan, hoe kom je erbij. Het was weer fantastisch en inspirerend en hij laat zien hoe je op een andere manier zonder geweld en forceren met paarden kan omgaan.

Zonder geweld? Hij tikte echt fors met die lange stok op het hoofd bij het oog, omdat het paard niet de andere kant op ging als hij het naar voren stak. Was een soort lange hengel, maar wel van hard/stevig materiaal.

Ik vond het in ieder geval absoluut niet kunnen, maar zoals ik al zei was vrijwel iedereen daar vol bewondering aan het kijken. Als een dressuurruiter dit zou doen, of gewoon iemand op een random stal, dan was iedereen boos geweest.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:17

Fitzroy schreef:
Lithya schreef:

Mooi en leuk overzicht!

Nou, idd dat dus .. ik ken nog haar niet vriendelijke beeld met Guus en dat wordt met deze foto’s l nogmaals bevestigd.

Ligt niet aan je foto’s, Bellatrix want verder een prachtige impressie.

Weet iemand waarom ze alleen op een dressuurstang rijdt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 18:20

Stang is verplicht in de WE zei Jolanda. Misschien vanaf een bepaald niveau, ik heb niet alles onthouden wat ze vertelde.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:49

Ah oke! Nooit geweten :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:56

Ja daar is vaker ophef over geweest omdat een stang niet bedoeld is als contact teugel.

Dankjewel Bellatrix, het is inderdaad de vraag of dat vriendelijker is dan een been of teugel hulp maar dat zie ik vaker bij alternatieve stromingen dat die ook gewoon druk gebruiken ookal beweren ze van niet. Ze doen het alleen op een andere manier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 18:58

Ze zei wel dat je met een stang minder in moet werken maar dat ook zij hem er wel es wat bijpakt.

We zijn allemaal mensen en niemand is heilig. :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:20

Elisa2 schreef:
Ja daar is vaker ophef over geweest omdat een stang niet bedoeld is als contact teugel.

Toen ik in Spanje reed, was een losse teugel juist rem/kalm aan en iets aannemen gas erop. Met een heel subtiel verschil.