Algemeen
Gisteren ben ik naar Horse Event geweest om foto's te maken van dit mooie jaarlijkse evenement. Gelukkig was het prachtig weer wat zorgde voor extra vrolijke mensen. Het was moeilijk om te kiezen waar ik heen zou gaan, er stonden zoveel leuke dingen in het programmaboekje!
Ik begon bij Annemarie van der Toorn. Stressvrij rijden op vreemd terrein. Ze had een prachtige schimmel voor de clinic.

Jesse Drent gaf daarna een demo met zijn Gaio. Hij liet zien hoe je paard kan groeien door positief te werken. (bitloos en in vrijheid) Hij was erg grappig ook!

Hierna snel door naar de instructiepiste want daar zou Pat Parelli komen.

Hij deed en zei precies hetzelfde als vorig jaar.

In de sportpiste was het tijd voor de Le Mieux Eventing Battle. Helaas was geen enkele combinatie foutloos. Maar het was wel superleuk om te zien, vooral de snelheid!

Het was tijd voor mijn lunchbreak en ik zocht een bankje op bij de sportpiste om mijn broodje op te eten. Ondertussen zat Hans Peter op My Toto en stond Imke in het midden. Deze clinic stond niet op mijn lijstje maar toen ik mijn broodje op had ben ik toch maar wat foto's gaan maken.

Het was nog geen tijd voor het volgende item op mijn programma dus ik ben even blijven kijken bij Egbert van Roekel die twee studenten bij zicht had voor de clinic 'Opbouwen in springtraining: van kruisje tot oxer'.

Het item dat op mijn programma stond was die van Kelly de Geus. Zij vertelde hoe je aan de hand kan werken van zijgangen tot verzameling. Ze had een iemand met een paard meegenomen die het demonstreerde.

De sportpiste werd in snelheid omgetoverd tot een working equitation ring en Carmen Coronel demonstreerde de verschillende onderdelen onder begeleiding van Gilberto Filipe.

Ik was te vroeg bij de recreatiepiste voor het volgende item op mijn programma dus toch ook maar wat foto's gemaakt van wat er op dat moment was. 'Bit of bitloos, hoe maak je een weloverwogen keuze'. Hij werd gegeven door Jasmijn de Bruijn en Natascha van Eijk. Er reden 2 totaal verschillende ruiters in de baan.

Danielle Meijboom van Amable kwam daarna de ring in met Jauke en Llevado. Ze liet de kracht van clickertraining zien.

Als laatste op mijn lijstje stond een demonstratie van Jolande Adelaar. Ze reed op Baby Jai en had een violiste meegenomen. Ze vertelde eerst wat over Jai en over de working equitation. Daarna liet ze wat oefeningen zien en uiteindelijk reed ze een kür terwijl de violiste speelde.

Hierna ben ik naar huis gegaan en omdat ik best op tijd was kon ik zo de parkeerplaats afrijden.

Het was een mooie, warme en leuke dag en ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's.