Sport

De sponsoring door de Oostenrijkse wapenfabrikant Glock stopt per 1 juli en dat betekent dat bijna alle paarden van dressuurruiter Hans Peter Minderhoud vertrekken.
Klik hier voor de video.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pluisje88 schreef:Ik dacht dat het al lang was ingegaan? Blijkbaar niet duswel jammer voor de heren. Ze zaten natuurlijk al jaren lekker veilig achter hun diamanten staldeuren maar niets is voor altijd zo blijkt maar weer. Ik had ook het idee dat beide heren door de jaren heen ook steeds minder actief een aandeel hadden in de topsport dus dan loop je dit risico. Helemaa met de toenemende aandacht voor paarden welzijn zijn ze wel een klein beetje blijven hangen voor mijn gevoel.
pluisje88 schreef:Ik dacht dat het al lang was ingegaan? Blijkbaar niet duswel jammer voor de heren. Ze zaten natuurlijk al jaren lekker veilig achter hun diamanten staldeuren maar niets is voor altijd zo blijkt maar weer. Ik had ook het idee dat beide heren door de jaren heen ook steeds minder actief een aandeel hadden in de topsport dus dan loop je dit risico. Helemaa met de toenemende aandacht voor paarden welzijn zijn ze wel een klein beetje blijven hangen voor mijn gevoel.
Elisa2 schreef:pluisje88 schreef:Ik dacht dat het al lang was ingegaan? Blijkbaar niet duswel jammer voor de heren. Ze zaten natuurlijk al jaren lekker veilig achter hun diamanten staldeuren maar niets is voor altijd zo blijkt maar weer. Ik had ook het idee dat beide heren door de jaren heen ook steeds minder actief een aandeel hadden in de topsport dus dan loop je dit risico. Helemaa met de toenemende aandacht voor paarden welzijn zijn ze wel een klein beetje blijven hangen voor mijn gevoel.
Mee eens, laatste drie paarden worden eind juni opgehaald. Toto, Massimo en Tamineau. Hans Peter is zeker wel veel op concours geweest en ook het beeld was vriendelijker de laatste tijd (in ieder geval in de ring met bepaalde paarden)
Wat bedoel je met verpeste paarden Marjo?
MaartjeLucky schreef:Trouwens nooit geweten dat Invictus nog bij het kwpn bekend staat als ILE DE RÉ C.R.Geen wonder dat ik m niet kon vinden via naam zoeken
Dorine92 schreef:Toch vraag ik me af hoeveel bokkers het zouden accepteren als mensen gaan roepen dat ze hun paard hebben verpest. Want eerlijk is eerlijk.. bijna iedereen verpest zijn paard. Ze hebben gewoon bijna altijd meer kwaliteit dan de ruiter eruit kan halen, en de ruiter zit hen bijna altijd in de weg.
Ik denk ook dat de gemiddelde paardeneigenaar niet per sé correcter rijdt. Ook die doen wel eens oneerlijk of te grof tegen hun paard.
Zolang de jurering niet aangepast wordt is het wel lekker makkelijk om te jammeren over anderen en niet te bedenken wat je ook alweer zelf zoal fout doet.
Ook is het heel makkelijk om bijna niks van je paard te vragen en dan jezelf zo geweldig te vinden omdat je zo lief rijdt.
Ik zeg niet dat ik alles prima vind, maar ik vind het ergens ook wel een beetje hypocriet om als huis-tuin- en keukenruiter even te gaan vertellen hoe het zit, wetende dat er een dikke kans is dat 1 van bovenstaande punten aan de orde is bij jezelf
pluisje88 schreef:Oké dus omdat ik zelf geen kinderen heb mag ik er niks van vinden dat een ouder z’n kind tot moes slaat? Interessante visie wel