Algemeen
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.
Afgelopen zaterdag vond de voorjaarseditie van Equiday plaats op het mooie terrein van de KNHS in Ermelo. De weergoden waren ons goed gezind en het was een prachtige dag met een blauwe lucht en een mooie zon.
Er stonden tientallen kramen buiten, van voer tot stokpaarden en van dekjes tot zadels. Eigenlijk stond alles er wel. Ook de eettentjes ontbraken niet, en de sfeer was geweldig.
We begonnen deze dag met een show van Iris Weijenberg en haar Salvador & Kelpie. In de show kregen we vrijheid, plezier en samenspel te zien.

Loïc Esterbecq stond hierna op het programma. Ik ken de beste jongeman niet en ik weet ook eerlijk gezegd niet helemaal wat ik van hem en zijn show vond. Maar ik vond die kleine die hij mee had echt geweldig!

We konden blijven zitten in de Amalia hal want Romy Huisman en Jolanda Adelaar gingen ons Working Equitation laten zien. Jolanda op haar KWPN'er en Romy op haar Illustro. Ik vond het jammer dat er geen speedtrail getoond werd, het was allemaal een beetje matjes vond ik.

In hal B kwam Nikki van Olst de ring in met Prosecco, letterlijk het mooiste paard dat ik ooit gezien heb.

Na een pauze waarin ik nog door mijn benen zakte toen ik een trap afliep (met tientallen mensen die daar getuige van waren en mij moesten helpen opstaan) en een patatje, gingen we kijken naar Siem die met James weer een knap staaltje boogschieten liet zien. Ik stond helaas niet op een plek waar ik hem goed kon fotograferen.

Toen terug naar hal A. Daantje Bos had dit keer Obrigada meegenomen voor haar show. Ze heeft haar pas sinds september maar neemt haar mee naar het wereldkampioenschap hoofdstelloos rijden in Polen. Natuurlijk gaat Leote ook mee.

We bleven zitten en zagen Liesbeth Jorna in de ring met haar paard Rio. Riowas heel erg wakker maar ze ging er goed mee om.

De Amalia liep lekker vol terwijl Nikki en Fenna met Aslan en Moos de ring inkwamen. Fenna stapte op Moos maar hij was niet helemaal op zijn gemak en had wat stress. Ze is er snel afgesprongen en ze heeft de show op de grond afgemaakt. Prima keuze vond ik.

De dag liep bijna ten einde maar niet voordat Danielle Meyboom met Jauke een demo clickertraining liet zien. Ik zat met de camera in de ring want ik speelde onder één hoedje met de organisatie. Er stond Danielle namelijk iets geweldigs te wachten. Bij het vragenrondje kwam Tom (haar toen nog vriend) de ring in en ging op zijn knieën.

Als afsluiter van de dag keken we naar het afscheid van Illustro van Romy Huisman. Ze is 26 weken zwanger en heeft besloten dat hij de komende 2 jaar lekker in Frankrijk mag doorbrengen.

Al met al was het een gezellig dag met zon, leuke paarden en goed gezelschap.