[FOTO] Equiday april 2025 sfeerimpressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

[FOTO] Equiday april 2025 sfeerimpressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 16:11

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.

Afgelopen zaterdag vond de voorjaarseditie van Equiday plaats op het mooie terrein van de KNHS in Ermelo. De weergoden waren ons goed gezind en het was een prachtige dag met een blauwe lucht en een mooie zon.

Er stonden tientallen kramen buiten, van voer tot stokpaarden en van dekjes tot zadels. Eigenlijk stond alles er wel. Ook de eettentjes ontbraken niet, en de sfeer was geweldig.

We begonnen deze dag met een show van Iris Weijenberg en haar Salvador & Kelpie. In de show kregen we vrijheid, plezier en samenspel te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Loïc Esterbecq stond hierna op het programma. Ik ken de beste jongeman niet en ik weet ook eerlijk gezegd niet helemaal wat ik van hem en zijn show vond. Maar ik vond die kleine die hij mee had echt geweldig!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We konden blijven zitten in de Amalia hal want Romy Huisman en Jolanda Adelaar gingen ons Working Equitation laten zien. Jolanda op haar KWPN'er en Romy op haar Illustro. Ik vond het jammer dat er geen speedtrail getoond werd, het was allemaal een beetje matjes vond ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In hal B kwam Nikki van Olst de ring in met Prosecco, letterlijk het mooiste paard dat ik ooit gezien heb. <3 Hij is nog jong en Nikki liet zien hoe je met een jong paard aan vrijheidsdressuur begint.
Afbeelding

Afbeelding

Na een pauze waarin ik nog door mijn benen zakte toen ik een trap afliep (met tientallen mensen die daar getuige van waren en mij moesten helpen opstaan) en een patatje, gingen we kijken naar Siem die met James weer een knap staaltje boogschieten liet zien. Ik stond helaas niet op een plek waar ik hem goed kon fotograferen.
Afbeelding

Afbeelding

Toen terug naar hal A. Daantje Bos had dit keer Obrigada meegenomen voor haar show. Ze heeft haar pas sinds september maar neemt haar mee naar het wereldkampioenschap hoofdstelloos rijden in Polen. Natuurlijk gaat Leote ook mee.
Afbeelding

Afbeelding

We bleven zitten en zagen Liesbeth Jorna in de ring met haar paard Rio. Riowas heel erg wakker maar ze ging er goed mee om.
Afbeelding

Afbeelding

De Amalia liep lekker vol terwijl Nikki en Fenna met Aslan en Moos de ring inkwamen. Fenna stapte op Moos maar hij was niet helemaal op zijn gemak en had wat stress. Ze is er snel afgesprongen en ze heeft de show op de grond afgemaakt. Prima keuze vond ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dag liep bijna ten einde maar niet voordat Danielle Meyboom met Jauke een demo clickertraining liet zien. Ik zat met de camera in de ring want ik speelde onder één hoedje met de organisatie. Er stond Danielle namelijk iets geweldigs te wachten. Bij het vragenrondje kwam Tom (haar toen nog vriend) de ring in en ging op zijn knieën. *\o/* Natuurlijk zei ze ja. :D
Afbeelding

Afbeelding

Als afsluiter van de dag keken we naar het afscheid van Illustro van Romy Huisman. Ze is 26 weken zwanger en heeft besloten dat hij de komende 2 jaar lekker in Frankrijk mag doorbrengen.
Afbeelding

Afbeelding

Al met al was het een gezellig dag met zon, leuke paarden en goed gezelschap. :) Dat ik na mijn 'val' van de trap nog meer bewust ben van mijn aftakelende lichaam, was het enige minpunt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:58

Mooie fotos en een leuk verslag. Ik was er niet bij maar krijg zo wel een goede indruk van hoe het eruit zag, :j je had er een volle dagtaak aan zo te zien met fysieke overbelasting :(:) lijkt me eng om zo te vallen. Alles wel soort van ok weer nu?

Alleen foto3 mist de jongen daar nu zijn neus? :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-04-25 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Equiday april 2025 sfeerimpressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 16:59

Nee, dat lijkt maar zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:02

Ah ok ik blijf kijken naar die foto :') . Ik had mijn post nog wat aangevuld trouwens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 17:12

Nu gaat het wel weer maar op dat moment was ik net een lappenpop, mijn benen deden het gewoon niet meer. Heel absurd was dat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:16

Liesbeth had Skoki niet mee. Dat heeft ze ook uitgelegd. Dit is Rio.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 17:17

Excuus, ik heb niet alles gehoord wat ze zei, ik heb het aangepast.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:27

Bellatrix schreef:
Nee, dat lijkt maar zo.

Nee, je hebt z'n neus weggeblurd :').

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 17:41

_O-
Nu je het zegt. }:0

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:45

:+ Zie je had ik het toch goed gezien, het zag er zo eng uit :')

Ach ja kan gebeuren toch _O-

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 23:05

Vond Equiday een leuke dag, mooi weer en het was goed druk bezocht. Wat een aardige vrijwilligers die allemaal hun best doen! Als standhouder heb ik een mooie dag gehad, jammer dat er een dame was die met pinnen per ongeluk niet goed afrekende en dit vervolgens ontkende.. Andere standhouders nog gevraagd naar haar uit te kijken maar die was gevlogen. Toch veel van dit soort nare dingen gehoord van andere standhouders, duur vest gestolen, iemand die zei met 50 euro betaald te hebben ipv 20 euro. jammer, hoop dan dat je trots op jezelf bent :+

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 01:48

Mooie foto's. Gefeliciteerd Danielle!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:00

mvdbijl schreef:
Vond Equiday een leuke dag, mooi weer en het was goed druk bezocht. Wat een aardige vrijwilligers die allemaal hun best doen! Als standhouder heb ik een mooie dag gehad, jammer dat er een dame was die met pinnen per ongeluk niet goed afrekende en dit vervolgens ontkende.. Andere standhouders nog gevraagd naar haar uit te kijken maar die was gevlogen. Toch veel van dit soort nare dingen gehoord van andere standhouders, duur vest gestolen, iemand die zei met 50 euro betaald te hebben ipv 20 euro. jammer, hoop dan dat je trots op jezelf bent :+

Serieus?? Bizar.
Al verbaasde ik me wel dat standhouders je zelf een bedrag lieten intoetsen zonder enige controle ook.
Ik zou echt zelf betaalverzoeken maken en daarvan qr code delen als je zelf geen pin hebt. Dat is zo super makkelijk en snel te doen.
Neemt niet weg dat het waardeloos is dat mensen oneerlijk zijn, maar dat is helaas overal zo, ook op Equiday.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:59

Is de regel op Equiday niet dat er zonder bit wordt gereden?

Ik stond er bij sommige kraampjes ook van te kijken hoe men alles vast pakte. Soms was het zo druk dat ik dacht; wie ziet eigenlijk nog of ze het terugleggen? :wow:

Wij vonden het ook super geregeld. En wat een leuke foto's! Ze laten ze sfeer super zien!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:16

Oef wat een slechte nabewerking.. :oo Dat nascherpen is te overduidelijk, en dan ga je dus inderdaad lichaamsdelen blurren of te harde lijnen krijgen. Leidt heel erg af!

Ik vond het een leuke dag, vooral de kraampjes. _O- De clinics/shows waren lastig te volgen door het geluid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 09:22

Bedankt voor de positieve feedback. :+

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:25

Ziet er uit als een leuke dag! Ik kon helaas deze keer niet komen, maar de volgende keer ben ik er zeker bij!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:25

Bellatrix schreef:
Bedankt voor de positieve feedback. :+

Jouw feedback op sommige shows is ook niet even positief anders. Ben het wel mee eens dat de foto's soms wat scherp afgewerkt zijn.

Maar! Het was een prachtige dag! Ik heb genoten en heb veel te veel dingen gemist, heb wel heel veel geleerd weer van alle lezingen en demo's!

Wat jammer trouwens dat men het nodig acht om te kunnen stelen van kleine ondernemers..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 10:37

Ik heb nergens een show afgebrand of de grond ingetrapt, ik ben gewoon eerlijk in wat ik ervan vind. En dat breng ik prima vind ik. Haar feedback op mij vond ik een stuk minder netjes gebracht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:46

Bellatrix schreef:
Ik heb nergens een show afgebrand of de grond ingetrapt, ik ben gewoon eerlijk in wat ik ervan vind. En dat breng ik prima vind ik. Haar feedback op mij vond ik een stuk minder netjes gebracht.

Misschien had het subtieler gekund, maar ik denk dat t goed is om nog eens naar je foto's te kijken. Want de nabewerking laat echt wel te wensen over. Zwepen die compleet verdwenen zijn, longeertouw idem, gezicht van een deelnemer, een arm van een deelnemer, voet van een deelnemer, gezicht van een paard.

Dan kun je beter de achtergrond niet vervagen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 11:58

Ja, ik ben te enthousiast geweest, het is mij niet opgevallen tot het gezegd werd. Ik kan ze nog aanpassen en vervangen maar ik laat het wel zo staan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:34

_San87_ schreef:
Bellatrix schreef:
Nee, dat lijkt maar zo.

[ Afbeelding ]

VOLDEMORT WAS IN THE HOUSE.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:47

Goede sfeerimpressie, ik was er niet bij maar klinkt als iets wat ik toch eens moet doen.

Wat de nabewerking betreft viel het me pas op nadat het hier gemeld werd, ik let bij evenementfoto's dan ook eerder op de paarden dan op de mensen/achtergrond. Laat je hier niet door afbreken. De foto's tonen een impressie van de dag, en dat is het doel van het topic.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:05

Kaitlyn schreef:
_San87_ schreef:

[ Afbeelding ]

VOLDEMORT WAS IN THE HOUSE.

Ik dacht meteen hieraan :')
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:40

Hele leuke impressie Marlies!
Leuk om zo de dingen te zien die ik vanwege drukte/bezig met de paarden/stand heb gemist :j

Heb hier en daar leuke stukjes demo's gespiekt, maar zie online zoveel toffe dingen die ik helemaal gemist heb...

Zelf heel tevreden met hoe Prosecco het op ons eerste dingetje samen deed :D Buiten de ringen was hij zich redelijk bewust van zijn zaakje, maar in de ring was er geen spektakel, daar was ik zo blij mee :+:

De show samen met Fenna was vooral weer chaos :+ Maar ik denk dat Fenna echt nog een heel mooi stuk vrij werk heeft kunnen laten zien :j Ik heb vooral mn best gedaan om alles een beetje aan elkaar te praten :))