CSI Twente maakt ruimte voor ontwikkeling en stopt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

CSI Twente maakt ruimte voor ontwikkeling en stopt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 18:29

Persbericht Indoor Twente
Sport

Rob en Daniëlle Maathuis flankeren Frans Holleman, die het Erve Maathuis overneemt en er huizen in het hogere segment wil gaan bouwen.
Foto: © Hippisch Twente

GEESTEREN - De organisatie van CSI Twente zet na 50 jaar een punt achter het roemruchte internationaal concours hippique op Erve Maathuis in Geesteren. Op het hippisch complex ter grootte van 5,5 hectare aan de rand van het dorp wordt de komende jaren ruimte gemaakt voor ontwikkeling.

Rob en Daniëlle Maathuis hebben de trendbewegingen binnen de paardensport op regionaal, nationaal en internationaal niveau de afgelopen jaren zorgvuldig geanalyseerd. “We beschikken hier over een prachtig concoursterrein met uitstekende faciliteiten. Tegelijkertijd constateren we dat het Umfeld rond onze kern te beperkt is om in de huidige tijd een prestigieuze wedstrijd op vier- of vijfsterrenniveau te organiseren, zoals de internationale top van ons gewend is en waar we qua uitstraling achter staan.”

‘Gastheer’ voor 191 Olympische medailles
“Trots kijken we terug op de afgelopen 50 jaar, waarin we op Erve Maathuis liefst 107 Olympische medaillewinnaars hebben mogen verwelkomen die gezamenlijk 191 medailles gewonnen hebben: 65 keer goud, 62 keer zilver en 64 keer brons. In 2019 hebben we voor Nederland nog de vijfsterren-landenwedstrijd springen en dressuur georganiseerd en vorig jaar won regerend Europees kampioen, zilveren medaillewinnaar van Parijs en huidige nummer 2 van de wereldranglijst Steve Guerdat uit Zwitserland de Grote Prijs van Twente. Een afsluiting in stijl na 50 jaar topsport op Erve Maathuis.”

Plannen voor gebiedsontwikkeling
De organisatie van CSI Twente is een overeenkomst aangegaan met Holleman Ontwikkeling uit Deventer. Met de gemeente Tubbergen hebben reeds meerdere constructieve gesprekken plaatsgevonden omtrent een potentiële invulling van het gebied. Holleman zal de gebiedsontwikkeling van het terrein tot woningbouw in overleg met de gemeente nader uitwerken. Directeur Frans Holleman: “Het gebied is een logische en mooie plek voor de realisatie van nieuwbouw voor Geesteren. Ik ben blij met de positieve houding van de gemeente in de gesprekken. Het gaat door het CSI-verleden toch over een locatie met een bijzonder verhaal.”

Op een aangrenzend deel van het complex blijft Stal Maathuis gewoon operationeel. Tevens heeft de koerswijziging voorlopig geen invloed op overige geplande activiteiten op het terrein.

Cynn
Fotograaf

Re: CSI Twente maakt ruimte voor ontwikkeling en stopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:36

En weer een groot evenement van de kalender.. -O-

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:22

Wat vreselijk zonde. Ik ben er twee keer geweest te kijken en het was een prachtig concours. Volgens mij kwamen er steeds meer grote namen op af, echt heel zonde dat ze nu stoppen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:40

Heh bah alweer een dikke streep door 1 van de grote evenementen. Wat blijft er zo nog over? Doodzonde dit..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 08:42

Denk eerlijk gezegd dat geld de reden is te stoppen, niet het "om in de huidige tijd een prestigieuze wedstrijd op vier- of vijfsterrenniveau te organiseren, zoals de internationale top van ons gewend is en waar we qua uitstraling achter staan."

Wat verder prima is, trouwens. Wel jammer. Geesteren was altijd geweldig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 08:58

Het is in 1 keer bouwgrond dus heel veel geld waard. Dat brengt meer op dan CSI Twente.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:06

Geeft denk ik mooi weer hoe lastig het is om goed om te gaan met de schaarse grond in NL. iedereen wil dat er meer huizen gebouwd worden, maar niemand wil er last van hebben…

Zonde van het evenement, maar we hebben in nl denk ik momenteel grotere problemen dan 1 concours minder op de wedstrijdagenda

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:29

Ja er is echt een groot tekort aan huizen in het hogere segment.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:57

_San87_ schreef:

Jij weet meer dan wat er in het persbericht staat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:12

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Het staat hierboven onder de foto.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:18

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Staat idd gewoon in de tekst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:23

Jammer alweer een fijne wedstrijd die geschrapt wordt. En het hogere segment aan huizen. Dat zal vast neem ik aan een beperkt aantal huizen op een groot terrein worden in plaats van een hoop goedkopere huisjes waar meer mensen mee geholpen worden. Maar ja, een goedkoper huis wordt niet zo heel dik verdiend.

Maar ja, bouwgrond is duur. De huis ontwikkelaars zullen er flink aan verdienen en ik denk dat de gemeente er ook wel aardig wat aan zal overhouden.

zonde erg zonde -O- nog even en je houdt alleen de indoorwedstrijden over en alles wat buiten is verdwijnt door geen plek, vergunningen, natuur regels enzovoort

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:26

_San87_ schreef:
996981 schreef:

Oh dat had ik gemist. Wat een misser (zowel van mij als de projectontwikkelaar). Hopelijk wordt er ge-eist dat er ook (sociale)huur en woningen in laag/normaal segment gebouwd worden. Zou echt te bizar zijn als dat niet zo is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:09

Straks is heel Nederland volgebouwd..zonde dat er weer een concours verdwijnt.

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:15

Elisa2 schreef:
Straks is heel Nederland volgebouwd..zonde dat er weer een concours verdwijnt.

En waar geen huizen of distributiecentra komen wordt volgelegd met zonnepanelen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:37

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:46

Zeker interessant, ik begrijp de beslissing helemaal..tegen die enorm grote concoursen met hoog prijzengeld is niet tegenop te komen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:11

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Oh dat had ik gemist. Wat een misser (zowel van mij als de projectontwikkelaar). Hopelijk wordt er ge-eist dat er ook (sociale)huur en woningen in laag/normaal segment gebouwd worden. Zou echt te bizar zijn als dat niet zo is.

Is daar rondom Geesteren veel behoefte aan?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:26

Daar is in heel Nederland behoefte aan

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:50

Zo zonde! Maar inderdaad, met de GCT valt niet te concurreren. Wel zuur dat het in Peelbergen wel is gelukt en Geesteren niet.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:47

denisesilver schreef:

Dat geloof ik graag, maar ik ken de omgeving van Geesteren niet genoeg om te weten of het de juiste plek is voor een paar duizend huurwoningen in het lage en middensegment als daar bijvoorbeeld de infrastructuur er niet voor is. Of banen voor de nieuwe bewoners die erheen getrokken worden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:16

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:45

Dat ruiters en een sponsor die zo'n beetje in Geesteren zijn opgegroeid dit zeggen, zegt imo wel wat.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:59

Zo jammer... Ik ging altijd met veel plezier naar Expo on Horse, CSI Geesteren en de Military Boekelo.
Het is alleen in de loop van de jaren steeds exclusiever geworden, of verplaatst, gestopt, noem maar op.
Ik vind het echt zonde van de sport. ;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 22:07

Veronica2 schreef:
denisesilver schreef:

Dat geloof ik graag, maar ik ken de omgeving van Geesteren niet genoeg om te weten of het de juiste plek is voor een paar duizend huurwoningen in het lage en middensegment als daar bijvoorbeeld de infrastructuur er niet voor is. Of banen voor de nieuwe bewoners die erheen getrokken worden?

Starterswoningen (en dan niet “starterswoningen” voor €300k+) zouden ook niet verkeerd zijn. Woningen voor het hogere segment in deze tijd vind ik echt bizar.