Sport

Een paar uur nadat de FEI de schorsing voor een jaar van Charlotte Dujardin bekendmaakte, heeft de tweevoudig olympisch kampioen een verklaring afgegeven.
Ze schrijft:
"Ik respecteer de vandaag gepubliceerde uitspraak van de Federation for Equestrian Sports (FEI) volledig.
Zoals de bond heeft erkend, geven mijn acties in de video niet weer wie ik ben, en ik kan alleen maar nog een keer excuses aanbieden. Ik begrijp de verantwoordelijkheid die bij mijn positie in de sport hoort, en ik zal er altijd naar streven om het beter te doen.
Dit was zonder twijfel een van de donkerste en moeilijkste periodes in mijn leven, en ik wil van deze mogelijkheid gebruik maken om iedereen die me in die tijd heeft gesteund te bedanken. Aan iedereen die me berichten en e-mails heeft gestuurd, en die heeft gevraagd hoe het met me gaat: dank je wel. Ieder vriendelijk woord maakte echt een verschil, meer dan je ooit zal weten.
Wat ik toen nog niet kon delen, is dat ik nu zwanger ben. Mijn baby wordt verwacht in februari. Dit was al lang voor de Olympische Spelen gepland. Mijn partner Dean en ik zijn hier al heel lang enthousiast over.
Op dit moment gaat mijn energie naar Dean en onze dochter Isabella, en we kijken allemaal heel erg uit naar de komst van ons nieuwe gezinslid."
Charlotte Dujardin, 5 december 2024