Reactie van Charlotte Dujardin op schorsing van een jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Reactie van Charlotte Dujardin op schorsing van een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 18:21

Eurodressage
Sport

Charlotte Dujardin, hier met Mount St John Freestyle. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Een paar uur nadat de FEI de schorsing voor een jaar van Charlotte Dujardin bekendmaakte, heeft de tweevoudig olympisch kampioen een verklaring afgegeven.

Ze schrijft:

"Ik respecteer de vandaag gepubliceerde uitspraak van de Federation for Equestrian Sports (FEI) volledig.

Zoals de bond heeft erkend, geven mijn acties in de video niet weer wie ik ben, en ik kan alleen maar nog een keer excuses aanbieden. Ik begrijp de verantwoordelijkheid die bij mijn positie in de sport hoort, en ik zal er altijd naar streven om het beter te doen.

Dit was zonder twijfel een van de donkerste en moeilijkste periodes in mijn leven, en ik wil van deze mogelijkheid gebruik maken om iedereen die me in die tijd heeft gesteund te bedanken. Aan iedereen die me berichten en e-mails heeft gestuurd, en die heeft gevraagd hoe het met me gaat: dank je wel. Ieder vriendelijk woord maakte echt een verschil, meer dan je ooit zal weten.

Wat ik toen nog niet kon delen, is dat ik nu zwanger ben. Mijn baby wordt verwacht in februari. Dit was al lang voor de Olympische Spelen gepland. Mijn partner Dean en ik zijn hier al heel lang enthousiast over.

Op dit moment gaat mijn energie naar Dean en onze dochter Isabella, en we kijken allemaal heel erg uit naar de komst van ons nieuwe gezinslid."

Charlotte Dujardin, 5 december 2024

Afbeelding

Goof

Re: Reactie van Charlotte Dujardin op schorsing van een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:25

Ieder vriendelijk woord maakt verschil??
Iedere vriendelijke handeling ook...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:26

Ik kan alleen maar denken dat je baalt dat je betrapt bent. Hopelijk heeft het haar de ogen geopend om dit soort ongein niet meer uit te halen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:10

Aan wie biedt ze haar excuses aan? Niet aan het paard/de paarden zo te zien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:01

Erg veel "IK" in dit bericht.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:58

Goof schreef:
Ieder vriendelijk woord maakt verschil??
Iedere vriendelijke handeling ook...

Echt wel ! Aandacht voor haar vind ze belangrijk, maar oprechte zorg voor haar paard niet…. :(

Laat zo iemand maar stoppen met de ‘top’ sport.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:22

Tobsport.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:37

Captain schreef:
Aan wie biedt ze haar excuses aan? Niet aan het paard/de paarden zo te zien.

Dit. In geen enkele statement komt het gedupeerde paard naar voren. Ik weet dat het gedupeerde paard er niks aan heeft, maar dat stuk erkenning mis ik hier ontzettend.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:37

nikkel schreef:
Tobsport.

Dat dus

En eerlijk gezegd vind ik de foto bij de OP geen fijn plaatje, maar dat terzijde.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:48

Wat een bu*****t

De hele reactie, inclusief betrekken van haar zwangerschap. Speel die kaart niet in je excuus tegenover de hele wereld...

De beelden waren walgelijk, krijg ze nooit meer van m'n netvlies. En dan verwacht ze nog medeleven... echt 8)7

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:50

Lekker geloofwaardig weer ook...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:51

Natuurlijk zeker geen goed iets wat ze heeft gedaan. Maar vind het wel een erg feit dat het na zoveel jaren "opeens" vlak voor de Olympische spelen naar buiten wordt gebracht. Vond haar altijd een erg vriendelijke amazone, ook qua rijden. Zie regelmatig, ook in de ring, wel dingen waarvan ik meer schrik dan het filmpje van Charlotte. (En ja er staat dan echt een toezichthouder/jury te kijken/beoordelen)
En denk dat ze excuus naar paard al lang heeft gemaakt. En paard zal de reactie van haar niet lezen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:59

Bonnelover schreef:
Natuurlijk zeker geen goed iets wat ze heeft gedaan. Maar vind het wel een erg feit dat het na zoveel jaren "opeens" vlak voor de Olympische spelen naar buiten wordt gebracht. Vond haar altijd een erg vriendelijke amazone, ook qua rijden. Zie regelmatig, ook in de ring, wel dingen waarvan ik meer schrik dan het filmpje van Charlotte. (En ja er staat dan echt een toezichthouder/jury te kijken/beoordelen)
En denk dat ze excuus naar paard al lang heeft gemaakt. En paard zal de reactie van haar niet lezen

Oh ja het is natuurlijk heel sneu dat iemand die een dier mishandelt niet aan de OS mee mag doen.
Nee dat komt nooit op het goede moment. En misschien is het wel goed dat iemand juist op deze manier gestraft wordt.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:09

Dit gaat dan over hoe ze dat paar 24 keer heeft geslagen en dan ineens is zwangerschap een excuus?
Dat is net alsof ik mijn hond trap en dan zeg dat ik het deed omdat ik een slechte dag had. Ik mag hopen dat ze haar kind niet met een zweep slaat als die iets fout doet…

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:42

Coco4life schreef:
Dit gaat dan over hoe ze dat paar 24 keer heeft geslagen en dan ineens is zwangerschap een excuus?
Dat is net alsof ik mijn hond trap en dan zeg dat ik het deed omdat ik een slechte dag had. Ik mag hopen dat ze haar kind niet met een zweep slaat als die iets fout doet…

Door mensen zoals jij gaan verhalen hun eigen leven leiden. Ze is nu zwanger. Het filmpje is 4 jaar oud.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:51

Wel gemakkelijk. Lang zwangerschapsverlof en van die boete voelt zij als miljonair toch niets.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:04

Sorry, maar ik geloof er geen woord van dame. Je bent betrapt en nu huilie huilie en boetedoening?
Nope!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:11

janderegelaa schreef:
Coco4life schreef:

Door mensen zoals jij gaan verhalen hun eigen leven leiden. Ze is nu zwanger. Het filmpje is 4 jaar oud.

"Door mensen zoals jij" Coco4life is 13 jaar oud. Zullen we anders gewoon even op een normale toon uitleggen dat nieuws soms niet tegelijkertijd loopt en dat daardoor niet altijd alles met elkaar in verband gebracht moet worden? In plaats van weer een lekkere afbrander omdat jij vind dat iemand iets niet goed verwoord?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 08:39

Joh wel handig nu met die zwangerschap. Moet ze toch al alles op een lager pitje zetten. Volgend jaar november is de kleine dan 8 maanden en dat is een mooie leeftijd om weer alles op te starten. Mooi verlengd zwangerschapsverlof voor haar.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 08:57

Hopelijk slaat ze dat kind tzt niet af als die niet doet wat ze wil. (Sarcasme)
Ze vindt het gewoon erg jammer dat ze toen betrapt is. Ik hoop dat ze nooit meer terug in de ring komt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:14

Weet je wat me tegenwoordig ook niet aan staat? Het feit dat niemand valt over het gebrek van reactie door de ouders van de amazone van het betreffende paard vind ik ook best erg. Waarom hebben ze die beelden 4 jaar geleden niet aan de kaak gesteld? Toen waren er ook OS. Waarom pas nu?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:22

Schuur_ schreef:
Joh wel handig nu met die zwangerschap. Moet ze toch al alles op een lager pitje zetten. Volgend jaar november is de kleine dan 8 maanden en dat is een mooie leeftijd om weer alles op te starten. Mooi verlengd zwangerschapsverlof voor haar.

Dit was wat ik ook dacht. Komt haar precies goed uit.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:23

Wat voor reactie moet ze volgens jullie dan geven? Maakt niet uit wat ze wel of niet schrijft , ze heeft sowieso afgedaan, als ik de meeste reacties hier zo lees.

Theoretisch is ze de laatste 3 jaar bijvoorbeeld dezelfde fijne amazone waarvan iedereen riep dat het een voorbeeld was.

Het filmpje is van 4 jaar geleden. Tuurlijk was ik ook hartstikke teleurgesteld en kon het amper geloven.
Maar ik hoop , dat een Carl Hester en de eigenaren hun paarden niet door haar lieten rijden omdat ze ze zo unfair behandelde. En ik hoop , dat ze dit nooit meer doet en we weer kunnen genieten van deze amazone in de ring.

De reactie van Janderegelaa was direkt, maar niets gemeens aan hoor.

Petraaken: jawel , dat stoort mij ook. Lachend staan filmen , en vlak voor de OS komt ineens het filmpje opduiken.

CD is echt wel gestraft hoor. Geen OS , alle ( online) haat reacties, sponsors weg en toppaarden ook.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:55

Misschien heeft ze al ergens zo'n statement gemaakt hoor, maar ik zou eerder iets willen/ verwachten in de trant van: "dat ik nu mijn sport niet mag bedrijven vind ik een logisch gevolg van mijn daden. Alhoewel pijnlijk is het goed dat dit nu naar boven komt. Er gebeurt teveel met paarden dat het daglicht niet verdraagt. Ik vind het vreselijk dat ik dit heb gedaan, en kan het niet terugdraaien. Hopelijk zal mijn voorbeeld erin resulteren dat mishandeling harder aangepakt wordt en tot het verleden gaat behoren"...

hahaha, nou ja... of iets dergelijks iig.... zoiets zou ik persoonlijk fijner hebben gevonden om te lezen.
Ik lees nu vooral hoe vervelend het is voor haar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:26

Ze neemt in ieder geval wel haar verantwoordelijkheid, dat kun je van die Deense die geschorst is en Andreas Helgstrand niet zeggen.

En ja, wellicht had ze het een en ander anders kunnen verwoorden omdat dat beter overkomt maar we weten niet wat ze allemaal nog meer gezegd heeft. Niet alles komt in een interview.

Die melder van dat filmpje is zelf ook niet fris en heeft het duidelijk met een bepaald doel gedaan. Neemt niet weg dat het gedrag van CD echt niet kan en ze terecht bij een heleboel mensen van haar voetstuk is gevallen.