Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Hij heeft het ook geprobeerd met paddockroosters zie ik.
Tja, ik zie toch regelmatig ook foto’s van zulk soort weilandjes voorbij komen hier op Bokt. Zonder de wol dan, maar met verzakte paddockroosters.
Fitzroy schreef:https://www.gelderlander.nl/land-van-cu ... &auth_rd=1
In de Gelderlander staat ook een artikel. Hierin staat dat ze sinds eind november al 10 x zijn langs geweest. Dus het zal echt niet alleen vanwege de modder zijn.
herr_balou schreef:Wat is die groene smurrie?
Josien_ schreef:Schapenwol kwam inderdaad deze winter erg veel langs op Facebook op pagina over paarden 24/7 buiten houden.
Het was deze winter echt erg en een goed oplossing is er niet altijd 1 2 3. Maar ik vermoed ook dat de lichamelijke problemen voornamelijk de oorzaak van beslaglegging zijn en dat de modder bijvoorbeeld de druppel is die de emmer doet overlopen.
Citaat:Volgens de woordvoerder is er niet een oorzaak van de verwaarlozing van de dieren. Het is niet zo dat de eigenaren bijvoorbeeld vanwege hun leeftijd niet meer voor de paarden konden zorgen
SjonnieZ schreef:Tja we worden allemaal gek gemaakt met ideeën over 24/7 buiten houden. Men vergeet vaak dat je hiervoor heel veel wei voor nodig hebt en dan krijg je dus dit soort situaties.
Ik zie wel vaker dit soort weitjes voorbij komen.