Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Westhof schreef:Dit soort berichten maken me altijd somber over de toekomst van paardenhouderij…
Ergens ben ik “blij” dat mijn pony al op leeftijd begint te raken en ik deze ellende rondom het hebben van paarden - bovenstaand bericht als voorbeeld - in de toekomst niet met hem mee hoef te maken. En dat ik hem in elk geval óók heb kunnen houden toen het nog een stuk simpeler was allemaal. Ik zou het hierna echt niet weer 20-25 jaar aandurven met dit soort regels, wordt alleen maar lastiger en nog duurder gemaakt allemaal.
BriPi schreef:bokt heeft mijn bericht met uitgebreide uitleg compleet verwijdert......
<knip>
deze site die besluit het in een klap te verwijderen <knip>
Citaat:Het houden van paarden is vergunningplichtig vanaf 20 paarden in een agrarisch gebied, vanaf 10 paarden in woongebied met landelijk karakter en vanaf 5 paarden in andere gebieden dan een agrarisch gebied of woongebied met landelijk karakter.
Elisa2 schreef:Het stemt mij ook somber..vooral omdat mensen totaal buiten beschouwing gelaten worden als vervuilers en ze de plekken die overblijven wel vrolijk vol willen bouwen met hele woonwijken.
Waarschijnlijk gaan heel veel paardenhouderijen in de buurt van natuurgebieden het moeilijk krijgen.
Ik hoop dat ik het mis heb dus ik ben wel benieuwd naar jouw verslag BriPi.
Mirranda schreef:Fotosynthese.......... Planten voeden zich met stikstof welke zij omzetten naar zuurstof. Die zuurstof is onze (en dieren) noodzaak om te kunnen leven. Ons bloed filtert de zuurstof uit de lucht die we inademen en wij/dieren ademen weer stikstof uit. Hoe mooi kan het zijn he?!![]()
Stikstofprobleem is een gecreëerd probleem (dus enkel op papier en gegoten in modellen, pure een theoretische blabla dus).![]()
Al in de gaten waar dat UBN nummer nou straks zo ontzettend handig voor gaat zijn
DuoPenotti schreef:Nou dees
In Nederland zijn de regels wel wat strenger dan deze Belgische.
Dus wat bbb ermee te maken heeft?
Ja dat die hoogstens wil dat "jij" met 2 paarden in Nederland niet in de problemen komt.
DuoPenotti schreef:Ja goed lezen, lees de tekst nog eens en dan ook welke omgeving erbij staat...
daar laat ik het bij, want heeft toch geen zin tegen iemand die het heeft over breder geïnformeerde nieuwsgierigheid. Je komt er verder mee, maar in de spiegel kijkt...
DuoPenotti schreef:ik bedoel niet omgeving belgie.... de omgeving waar je alsnog zonder problemen 5 paarden mag houden...
echt wie heeft er meer dan 5 paarden in in andere gebieden dan een agrarisch gebied of woongebied met landelijk karakter?
dus het kan nooit populistisch zijn voor BBB oid. hoogstens voor mensen die niet kunnen lezen wat er allemaal nog mag in Belgie en zichzelf angst aan zitten te jagen
pol013 schreef:Maareh, als jij 1 ( of 2 of 3) paard in pension hebt staan.... dan raakt het je toch vanzelf?
Dus dan raakt het ook vanzelf de particulier? Zo ver gezocht is dat dan weer niet.
Ik meen me te herinneren dat het probleem hem er in zit dat die belgische vergunningen voor een x aantal jaar zijn? Dus dat je vanzelf op termijn aan de beurt komt met deze strengere regels? Maar even met een slag onder de arm of ik dat goed begrepen heb.
Of dat het gaat om bedrijven die voorheen een vergunning kregen naast een natuurgebied en nu ineens IN een natuurgebied zitten.
Het is wel iets complexer dan: als je je vergunningen op orde hebt, zul je er wel geen last van hebben.