Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Albert schreef:"Free Nature, de eigenaar van de paarden." Dat zegt dan gelijk alles over de manier waarop men daar meent te moeten omgaan met vee. Stel je voor dat een willekeurige boer zijn pinken zo in de oliebol zou laten staan. Dat zou hem een forse boete opleveren.
Caira schreef:Ze staan niet in de shit, ze staan op een hele hoge berg met voldoende voedsel en anders krijgen ze extra, ik denk dat sommige paarden nu slechter staan...
Janneke2 schreef:Een kudde Koniks zwom op gegeven moment de Waal over.
Echt de volle breedte.
Dus ik denk dat deze dieren gewoon in staat zijn om de oversteek te maken, maar daar nu niet de noodzaak van inzien.
(En als het hoogste punt inmiddels bereikt is, denk ik dat het gewoon een apart gezicht is. Geen kwestie van dierenleed of zo iets.)
Kinke schreef:tja, ''prachtig;' een kudde paarden die de Waal overzwemmen, echt, hoe verzin je het.
Citaat:Als ze hier de IJssel zouden overzwemmen dan gaat dat niet goedkomen, er is altijd een enorme stroming en aan wal klauteren kan lang niet overal
senna21 schreef:Het is groen, maar of er voldoende voedsel beschikbaar is voor zoveel paarden, betwijfel ik.
Albert schreef:dat komt van wens-natuur-denkers. De ijsseldijk hier is ook groen, maar probeer er niet over te lopen. Dat lukt nauwelijks, want ook die, net als die wierd, zijn gemaakt van rivierklei. Leuk voor vogels, een ramp voor grote grazers.
Citaat:Bovendien zijn Koniks niet gemaakt voor dit klimaat. Kou geen probleem, maar natte omstandigheden geeft ellende.
Citaat:Daarbij komt, en dat was ook mijn punt: Als een veehouder te laat is om zijn pinken (jonge koeien) uit de uiterwaarden te halen, er een behoorlijke sanctie volgt en volgens mij zijn ook Koniks gewoon vee.