Cel geëist tegen man die paardenmeisjes aangerand zou hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Cel geëist tegen man die paardenmeisjes aangerand zou hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 18:56

Omroep Zeeland
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Een 74-jarige man uit Aagtekerke moest vandaag voor de rechtbank in Middelburg verschijnen omdat hij jarenlang ontuchtige handelingen zou hebben gepleegd bij twee vrouwen die zijn paarden verzorgden en erop mochten rijden. De vrouwen die aangifte deden, zijn nu 33 en 31 jaar. De aanrandingen zouden zijn begonnen toen ze respectievelijk twaalf en veertien jaar waren.

De officier van justitie eist acht maanden gevangenisstraf, waarvan vier voorwaardelijk, en een werkstraf van 120 uur.

'Ik kon niet zonder Wolkje'
Opmerkelijk is dat de handtastelijkheden doorgingen tot het ene slachtoffer 24 en de ander 28 jaar was. Hun grote liefde voor paarden ligt daaraan ten grondslag, vertellen de slachtoffers. "Hij wist dat ik niet zonder Wolkje kon en heeft misbruik gemaakt van zijn machtspositie", zo zei een van de vrouwen in haar slachtofferverklaring vandaag.

De paarden werden volgens de vrouwen niet goed verzorgd en hun paardenliefde was zo groot, dat ze bleven komen. Maar ze gingen wel altijd met spanning naar het erf van de man toe. "Hij heeft twee gezichten. De ene keer stond hij te vloeken en schelden en vernederde hij ons. De andere keer mochten we alles, maar vertoonde hij wel seksistisch gedrag."

Vrouwen boos
De bejaarde verdachte ontkent alles. Volgens hem hebben de vrouwen, allemaal lid van de gereformeerde gemeente, elkaar opgehitst en zijn ze boos. "In 2020 zijn er wat paarden naar mijn neefje gegaan. Daar moesten ze betalen om te rijden, bij mij was dat gratis. Dat is de reden denk ik."Het Openbaar Ministerie neemt de aangiften van de vrouwen echter wel serieus. De aangiften ondersteunen elkaar, en ook getuigenverklaringen van andere paardenverzorgsters doen dat.

Uit de verklaringen van de vrouwen blijkt dat de man niet alleen aan hun billen, borsten en vagina zou hebben gezeten, maar ook ander ongepast gedrag vertoonde. "Hij trok aan het geslachtsdeel van het paard waarna alles onder de sperma zat. Dat vond hij prachtig. Hij legde uit dat het ook zo bij mensen gaat. En als ik een wortel in m'n hand had voor het paard, zei hij dat dit ook een mooi speeltje was voor mezelf."

Een van de slachtoffers paste ook haar kleding aan om aan de man te ontsnappen. "Ik stopte op een gegeven moment met het dragen van strakke rijbroeken en had in de zomer mijn bodywarmer aan om mijn borsten te bedekken."

Smartengeld
Beide vrouwen hebben hulp gezocht om alles te verwerken, vertellen ze in hun slachtofferverklaring. Ze eisen 10.000 euro smartengeld.

Lagere straf
De advocaat van de verdachte is van mening dat het onderzoek van politie en OM niet zorgvuldig was. Er zou sprake zijn van vormfouten. Ook sprak ze van collaboratieve storytelling, onderlinge afstemming tussen de slachtoffers.

De advocaat vindt dat er onvoldoende bewijs is voor de beschuldigingen. Mocht de rechtbank toch tot een bewezenverklaring komen, pleit ze voor een geheel voorwaardelijke celstraf en een lagere werkstraf gezien de leeftijd en gezondheid van de man.

De rechtbank doet over twee weken uitspraak.

luckyluuk

Re: Cel geëist tegen man die paardenmeisjes aangerand zou hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:18

Oppakken en niet meer vrij. Pfff wat erg voor de meisjes.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:24

Komt vaker voor dan je denkt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:32

Ja, ik ken helaas ook een slachtoffer :\

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:36

colunder schreef:

Dat is zeker! Toen ik jonger was hoorde ik dit ook vaak van andere meisjes.Die dat accepteerden omdat ze daar op de ponies mochten. Af en toe kwam er wel eens een aanklacht en verdween zo'n paardeneigenaar een tijd achter de tralies. Op pensionstallingen waar iedereen een eigen paard\pony heeft schijnt het geen issue te zijn ,dan is er ook geen machtsongelijkheid.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:45

anjali schreef:
colunder schreef:

Dat is zeker! Toen ik jonger was hoorde ik dit ook vaak van andere meisjes.Die dat accepteerden omdat ze daar op de ponies mochten. Af en toe kwam er wel eens een aanklacht en verdween zo'n paardeneigenaar een tijd achter de tralies. Op pensionstallingen waar iedereen een eigen paard\pony heeft schijnt het geen issue te zijn ,dan is er ook geen machtsongelijkheid.

Nu herinner ik me dat er onlangs ook iets was (in het buitenland) over een trainer die diverse (rijke) meisjes die zelf meerdere paarden bezaten heeft misbruikt. Dus mijn theorie dat het meestal meisjes zijn die zelf geen paard hebben,en zich dan laten misbruiken door een paardeneigenaar vanwege dat ze dan wel een paard mogen berijden, klopt niet altijd.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:51

Ik begrijp echt niet dat je daar 12 jaar als slachtoffer blijft rondlopen.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:58

pillow schreef:

Ik begrijp echt niet dat je iemand aanrandt.
Zullen we even de schuld bij de juiste persoon houden, alsjeblieft? :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:00

pillow schreef:

Vanwege de pony "Wolkje" zei ze zelf. Sommigen zijn stapelgek op een bepaald paard en doen er echt alles voor.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:00

pillow schreef:

Omdat ze zich schamen? Bang zijn voor de gevolgen? Bang dat ze niet serieus genomen worden? Om nog maar een paar dingen te noemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:21

JudithGigi schreef:
pillow schreef:

Omdat ze zich schamen? Bang zijn voor de gevolgen? Bang dat ze niet serieus genomen worden? Om nog maar een paar dingen te noemen.

Precies dapper dat ze dit verhaal naar buiten hebben durven brengen. Heldinnen zijn ze. Dat soort rechtzaken is de draak van het trauma recht in de opengesperde bek kijken. Ik vind het zo dapper en stoer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:31

Degene die ik kende was bang dat het paard, waar ze zielsveel van hield, niet goed verzorgd zou worden of verkocht zou worden als ze niet meer kwam. Ze werd daar gewoon mee gechanteerd. Makkelijk roepen dat je iets niet begrijpt :\

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:35

pillow schreef:

Ga je lekker?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:49

prompter schreef:
Degene die ik kende was bang dat het paard, waar ze zielsveel van hield, niet goed verzorgd zou worden of verkocht zou worden als ze niet meer kwam. Ze werd daar gewoon mee gechanteerd. Makkelijk roepen dat je iets niet begrijpt :

Precies. Ik begrijp dat wel.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:57

prompter schreef:
Degene die ik kende was bang dat het paard, waar ze zielsveel van hield, niet goed verzorgd zou worden of verkocht zou worden als ze niet meer kwam. Ze werd daar gewoon mee gechanteerd. Makkelijk roepen dat je iets niet begrijpt :

Slachtoffer hier (niet in dit verhaal en dader is nooit gestraft / aangeklaagd en ik hoop met heel mijn hart dat ik de enige was...) en ik ben heel blij voor pillow dat ze het niet hoeft te begrijpen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:01

xChanelx schreef:
pillow schreef:

Ik begrijp echt niet dat je iemand aanrandt.
Zullen we even de schuld bij de juiste persoon houden, alsjeblieft? :o

Ik beschuldig helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik het niet begrijp.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:02

nevica schreef:
pillow schreef:

Ga je lekker?

Ja en jij?

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:18

Nieuwsredactie schreef:
"Hij trok aan het geslachtsdeel van het paard waarna alles onder de sperma zat. Dat vond hij prachtig. Hij legde uit dat het ook zo bij mensen gaat."

Ben ik de enige die dit heel raar en tamelijk ongeloofwaardig over vindt komen?

Ik zeg niet dat ze alles verzonnen hebben, er lopen enorme smeerlappen rond. Maar ik zie nog niet voor me hoe zo'n kerel een hengst aftrekt zonder ermee te verongelukken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:28

Rocamor schreef:
prompter schreef:

Slachtoffer hier (niet in dit verhaal en dader is nooit gestraft / aangeklaagd en ik hoop met heel mijn hart dat ik de enige was...) en ik ben heel blij voor pillow dat ze het niet hoeft te begrijpen.

O jeeeeeeeh :knuffel: zo verdrietig vind ik dat voor je.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:11

Rocamor schreef:
prompter schreef:

Ik zeg dat ik niet begrijp dat ze daar bleven, en niet dat ik het gebeuren niet begrijp, beter lezen graag.
Toen ik 17 was kreeg ik de mogelijkheid om goedgekeurde hengsten te rijden. Daar op het station trainen en hengstenshows rijden. Geen volledige baan meer hobby,maar erg leuk en leerzaam. Echter die hengstenhouder kon ook zijn handen niet thuis houden. Met name snachts bij thuiskomst na de shows was hij erg handtastelijk. Ik voelde mij behoorlijk bedreigd en ben gestopt. Hoe leuk het werk ook was

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:15

Dat zeg ik, ik ben blij dat jij dat niet hoeft te snappen.

@Pien, dank je wel, inmiddels doet het me kennelijk niet meer zo veel.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:17

pillow schreef:

Zoveel raars wordt hier niet gezegd, want ook ik kan het me echt niet voorstellen.

Het is hartstikke erg alleen beredeneer ik dat vanuit mij en ieder mens is anders. Door hoe ik hier in sta kan ik het niet begrijpen en het me voorstellen.

Dat betekent niet dat ik het niet geloof, maar meer dat ik het verschrikkelijk vind dat er mensen zijn die dus zo lang met zoiets rondlopen omdat ze dit niet naar buiten kunnen/willen/durven brengen. De reden daarvoor is dan nu misschien Wolkje, maar jezelf laten misbruiken voor Wolkje kan ik met mijn gedachte niet bij.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:22

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 05-11-23 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:47

[***] schreef:
pillow schreef:
Ik zeg dat ik niet begrijp dat ze daar bleven, en niet dat ik het gebeuren niet begrijp, beter lezen graag.
Toen ik 17 was kreeg ik de mogelijkheid om goedgekeurde hengsten te rijden. Daar op het station trainen en hengstenshows rijden. Geen volledige baan meer hobby,maar erg leuk en leerzaam. Echter die hengstenhouder kon ook zijn handen niet thuis houden. Met name snachts bij thuiskomst na de shows was hij erg handtastelijk. Ik voelde mij behoorlijk bedreigd en ben gestopt. Hoe leuk het werk ook was

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ook deze reactie is niet erg medelevend.
@pillow: Het probleem is dat er mensen zijn die hun grenzen niet goed kunnen bewaken. En bovendien worden ze omgekocht en emotioneel gechanteerd. Zeker bij jonge meiden lukt het de daders vaak op die manier om jarenlang door te gaan.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 05-11-23 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:24

pillow schreef:

Wees maar ontzettend blij dat jij dat niet snapt ondanks je eigen ervaring. Mensen zijn anders en de liefde voor de verzorgpony was in dit verhaal te groot, ik zou dat heel goed kunnen begrijpen en wens de vrouwen veel sterkte toe.