Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Da's een link van letterlijk 1.5 jaar geleden, en dan nu nog nieuws(aardig)?Het hele verhaal: https://www.bloomberg.com/features/2022 ... safesport/
Cayenne schreef:Het hele verhaal: https://www.bloomberg.com/features/2022 ... safesport/
Linnie050 schreef:In Nedeeland zijn de straffen lachwekkend.
Dus afschrikken doet het hier niet.
Janneke2 schreef:Linnie050 schreef:In Nedeeland zijn de straffen lachwekkend.
Dus afschrikken doet het hier niet.
Afschrikking is maar een deel.
Sexueel misbruik is hartstikke complex.
In de link een verbaasde nieuwe directeur van 'SafeSport' : ze krijgt een boze moeder aan de telefoon: "Mijn dochter traint bij iemand die hoog in de sport rijdt en nu willen jullie hem schorsen...!"
Een normaal iemand denkt 'wees toch blij dat we in de smiezen hebben dat sommige daden van deze meneer het daglicht niet kunnen verdragen...'
En in de US of A met die gigantisch hoge straffen loopt een vrouw die verkracht wordt een veel hogere kans om ook nog vermoord te worden.
Janneke2 schreef:Ja, ik heb het artikel gelezen.
"Grooming" : zij wilde graag topruiter worden, hij zou haar helpen en toen werd het een sexuele relatie want hij was (echt of zogenaamd) verliefd.
Daar krijg je in Nederland geen vier jaar gevangenisstraf voor, en terecht.
We hebben hier ook gewoon een andere cultuur.
Voor alle duidelijkheid: sex met een pupil hoort zeer zeker niet en een straf is op zijn plaats.
Ook sex met minderjarigen is verboden, maar 17 is luid de duidelijk iets anders dan 4.
'Grooming' is niet in de haak en kan psychologisch enorm schaden, maar is van een andere orde dan een botte verkrachting.
Janneke2 schreef:Ja, ik heb het artikel gelezen.
"Grooming" : zij wilde graag topruiter worden, hij zou haar helpen en toen werd het een sexuele relatie want hij was (echt of zogenaamd) verliefd.
Daar krijg je in Nederland geen vier jaar gevangenisstraf voor, en terecht.
We hebben hier ook gewoon een andere cultuur.
Voor alle duidelijkheid: sex met een pupil hoort zeer zeker niet en een straf is op zijn plaats.
Ook sex met minderjarigen is verboden, maar 17 is luid de duidelijk iets anders dan 4.
'Grooming' is niet in de haak en kan psychologisch enorm schaden, maar is van een andere orde dan een botte verkrachting.
Janneke2 schreef:@ PabloBokt: Rot dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
En ik stel voor dat we stoppen met de Olympische Spelen van het lijden.
Grooming is niet in de haak, het gemene is dat je als gemanipuleerde vrouw steeds keuzes maakt in je nadeel.
Terwijl je eigenlijk denkt dat het in je voordeel is, want on topic 'deze topruiter kan jou zo veel leren'.
En het is van een andere orde dan een botte verkrachting, waar de pijn nu juist is dat jij nul komma nul in te brengen hebt.
En ik ben hartstikke voor het aanpakken van alle sexuele misdrijven.
Maar heel erg graag anders dan Amerikanen dat doen.
Gevangenisstraf lost zelden iets op.
Wraak is begrijpelijk, maar ook weinig productief.
... doe mij maar zaken als verplichte therapie en TBS, dat is veel effectiever.
En heeft vanwege het relatief grote positieve effect voor mij veel meer de boodschap dat we het als maatschappij echt serieus nemen.
anjali schreef:Ik was (en ben) altijd zo gek op de paarden dat ik eventuele mannen daaromheen niet eens waarnam. Momenteel lijkt het (in mijn omgeving althans) dat de paardenwereld bijna geheel is overgenomen door vrouwen. Waardoor ik nu weinig of niets meer hoor over "me too".
Janneke2 schreef:Grooming is niet in de haak, het gemene is dat je als gemanipuleerde vrouw steeds keuzes maakt in je nadeel.
Terwijl je eigenlijk denkt dat het in je voordeel is, want on topic 'deze topruiter kan jou zo veel leren'.
En het is van een andere orde dan een botte verkrachting, waar de pijn nu juist is dat jij nul komma nul in te brengen hebt.

xPabloBokt schreef:Janneke2 schreef:@ PabloBokt: Rot dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
En ik stel voor dat we stoppen met de Olympische Spelen van het lijden.
Grooming is niet in de haak, het gemene is dat je als gemanipuleerde vrouw steeds keuzes maakt in je nadeel.
En ik ben hartstikke voor het aanpakken van alle sexuele misdrijven.
Maar heel erg graag anders dan Amerikanen dat doen.
Gevangenisstraf lost zelden iets op.
Wraak is begrijpelijk, maar ook weinig productief.
... doe mij maar zaken als verplichte therapie en TBS, dat is veel effectiever.
En heeft vanwege het relatief grote positieve effect voor mij veel meer de boodschap dat we het als maatschappij echt serieus nemen.
Je hebt dus niet goed gelezen, want meneer uit het artikel is gewoon onder behandeling voor zedendelinquenten. Hij krijgt dus gewoon therapie.
Als je zelf geen slachtoffer bent van beide feiten dan kun je ook niet oordelen wat van een andere orde is. Bij grooming heb je ook niks in te brengen. Die illusie wordt je weliswaar gegeven, maar de waarheid is anders.
En jij zegt dat we het geen wedstrijd moeten maken terwijl je zelf begint met het downplayen van grooming t.o.v. verkrachting? Iets met pot en ketel. Kijk even in de spiegel a.u.b.