Springruiter Rich Fellers veroordeeld wegens seksueel misbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Springruiter Rich Fellers veroordeeld wegens seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 08:35

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Olympisch springruiter Rich Fellers is veroordeeld tot 50 maanden gevangenisstraf en vijf jaar toezicht na zijn veroordeling voor seksueel misbruik van zijn minderjarige student Maggie Kehring. Fellers veranderde zijn oorspronkelijke pleidooi van niet schuldig naar schuldig, als onderdeel van een overeenkomst om tijd door te brengen in een federale gevangenis. Hij zal worden opgenomen in zowel federale als staatslijsten van zedendelinquenten.

Maggie Kehring deelde haar ervaringen al eerder en heeft sindsdien bijgedragen aan de oprichting van #WeRideTogether. Dit is een organisatie gericht op het stoppen van seksueel misbruik in de paardensport. Tijdens de rechtszaak werd benadrukt dat Kehring verzet kreeg vanuit de paardenwereld. Ze zei: "Hij was voor mij, toen ik nog kind was, groter dan het leven zelf. Zijn ethiek was onbetwistbaar, maar hij manipuleerde mijn vertrouwen in hem door mij te misbruiken."

Fellers gaf in eerste instantie aan dat hij zijn excuses wou aanbieden, maar kwam later op die beslissing terug omdat wat hij gedaan had te veel leed teweeg zou hebben gebracht. Fellers moet ook verplicht in behandeling voor de zedenfeiten.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 15-10-23 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast.

pluisje88

Re: Springruiter Rich Fellers veroordeeld wegens seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:56

Duidelijk een artikel dat door de vertaalmachine is gegooid. Niet te lezen dit. If herschrijf hem, of plaats het niet. Beetje jammer dit…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:01

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:06

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:52

Tsja… niks nieuws onder de zon… hoe triest het ook is allemaal…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:08

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:36

Het nieuws is nu dat hij een veroordeling heeft.

Lijkt me altijd nieuwswaardig. Hopelijk schrikt het engerds af met dezelfde ideeën met minderjarigen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:53

In Nedeeland zijn de straffen lachwekkend.
Dus afschrikken doet het hier niet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:05

pluisje88 schreef:
Duidelijk een artikel dat door de vertaalmachine is gegooid. Niet te lezen dit. If herschrijf hem, of plaats het niet. Beetje jammer dit…

Wel een beetje eens. In dit geval begrijp ik echt niet wat er staat! Iemand die een betere vertaling heeft toevallig?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:02

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:31

Linnie050 schreef:

Afschrikking is maar een deel.
Sexueel misbruik is hartstikke complex.

In de link een verbaasde nieuwe directeur van 'SafeSport' : ze krijgt een boze moeder aan de telefoon: "Mijn dochter traint bij iemand die hoog in de sport rijdt en nu willen jullie hem schorsen...!"
Een normaal iemand denkt 'wees toch blij dat we in de smiezen hebben dat sommige daden van deze meneer het daglicht niet kunnen verdragen...'

En in de US of A met die gigantisch hoge straffen loopt een vrouw die verkracht wordt een veel hogere kans om ook nog vermoord te worden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:51

Sommige delen waren inderdaad wat lastig te begrijpen. Ik heb de tekst hier en daar wat herschreven, is dit beter zo?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 02:56

JPitty schreef:
Sommige delen waren inderdaad wat lastig te begrijpen. Ik heb de tekst hier en daar wat herschreven, is dit beter zo?

Niet echt :(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:14

Janneke2 schreef:
Linnie050 schreef:

Afschrikking is maar een deel.
Sexueel misbruik is hartstikke complex.

In de link een verbaasde nieuwe directeur van 'SafeSport' : ze krijgt een boze moeder aan de telefoon: "Mijn dochter traint bij iemand die hoog in de sport rijdt en nu willen jullie hem schorsen...!"
Een normaal iemand denkt 'wees toch blij dat we in de smiezen hebben dat sommige daden van deze meneer het daglicht niet kunnen verdragen...'

En in de US of A met die gigantisch hoge straffen loopt een vrouw die verkracht wordt een veel hogere kans om ook nog vermoord te worden.

Volgens het heel lange aangehaalde artikel ging het in het merendeel (niet alle) van de gevallen niet om verkrachting maar om een getrouwde kerel, zelf topruiter, trainer en baas van een stal, die een soort van "relaties" onderhield met meerdere tienermeiden die hij trainde. Totdat zijn vrouw erachter kwam. Zoiets. In mijn jeugd hoorde ik ook wel over dergelijke gevallen en dan waren het vaak paardeneigenaren die meisjes die zelf geen paard hadden op een dergelijke manier lieten betalen om op hun paarden te mogen rijden. Dat waren meisjes die zelf geen paard konden betalen maar in het bovenstaande artikel ging het over heel rijke meisjes die zelf meerdere paarden hadden.Het speelt zich trouwens helemaal in de upperclass van de paardensport af. Maar duidelijk is dat in alle kringen dezelfde narigheid speelt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 09:45

Ja, ik heb het artikel gelezen.
"Grooming" : zij wilde graag topruiter worden, hij zou haar helpen en toen werd het een sexuele relatie want hij was (echt of zogenaamd) verliefd.

Daar krijg je in Nederland geen vier jaar gevangenisstraf voor, en terecht.
We hebben hier ook gewoon een andere cultuur.

Voor alle duidelijkheid: sex met een pupil hoort zeer zeker niet en een straf is op zijn plaats.
Ook sex met minderjarigen is verboden, maar 17 is luid de duidelijk iets anders dan 4.
'Grooming' is niet in de haak en kan psychologisch enorm schaden, maar is van een andere orde dan een botte verkrachting.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 09:53

Janneke2 schreef:
"Grooming" : zij wilde graag topruiter worden, hij zou haar helpen en toen werd het een sexuele relatie want hij was (echt of zogenaamd) verliefd.

Voor alle duidelijkheid: sex met een pupil hoort zeer zeker niet en een straf is op zijn plaats.
Ook sex met minderjarigen is verboden, maar 17 is luid de duidelijk iets anders dan 4.
'Grooming' is niet in de haak en kan psychologisch enorm schaden, maar is van een andere orde dan een botte verkrachting.

Sorry , wat lul jij nou?!

Grooming is minstens net zo erg als een botte verkrachting en minstens net zo fout, veel meer uitgedacht en psychologisch nóg minder in de haak dan een verkrachting. En jij vind het oké als daar lagere straffen op staan? Als een volwassen vent (of vrouw, want andersom gebeurt het ook) een minderjarige met een niet volgroeid brein dat geen 100% afgewogen beslissingen kan maken, chanteert en manipuleert met een droomtoekomst om zijn/haar eigen seksuele behoeften te vervullen?

Echt Janneke normaal vind ik je posts al lastig te lezen maar dit slaat echt kant nog wal. Als je dit normaal vind mag je echt bij jezelf te rade gaan of je morele kompas nog wel werkt. Gatverdamme.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 16-10-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 09:56

opsluiten en nooit meer vrij laten zo iemand... bah bah wat lopen er toch zieke mensen rond...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:02

Janneke2 schreef:

Janneke, begrijp je wat grooming is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:11

@ PabloBokt: Rot dat je je persoonlijk aangevallen voelt.

En ik stel voor dat we stoppen met de Olympische Spelen van het lijden.

Grooming is niet in de haak, het gemene is dat je als gemanipuleerde vrouw steeds keuzes maakt in je nadeel.
Terwijl je eigenlijk denkt dat het in je voordeel is, want on topic 'deze topruiter kan jou zo veel leren'.

En het is van een andere orde dan een botte verkrachting, waar de pijn nu juist is dat jij nul komma nul in te brengen hebt.

En ik ben hartstikke voor het aanpakken van alle sexuele misdrijven.
Maar heel erg graag anders dan Amerikanen dat doen.
Gevangenisstraf lost zelden iets op.
Wraak is begrijpelijk, maar ook weinig productief.
... doe mij maar zaken als verplichte therapie en TBS, dat is veel effectiever.

En heeft vanwege het relatief grote positieve effect voor mij veel meer de boodschap dat we het als maatschappij echt serieus nemen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:18

Janneke2 schreef:

Grooming is niet in de haak, het gemene is dat je als gemanipuleerde vrouw steeds keuzes maakt in je nadeel.
Terwijl je eigenlijk denkt dat het in je voordeel is, want on topic 'deze topruiter kan jou zo veel leren'.

En het is van een andere orde dan een botte verkrachting, waar de pijn nu juist is dat jij nul komma nul in te brengen hebt.

En heeft vanwege het relatief grote positieve effect voor mij veel meer de boodschap dat we het als maatschappij echt serieus nemen.

Je hebt dus niet goed gelezen, want meneer uit het artikel is gewoon onder behandeling voor zedendelinquenten. Hij krijgt dus gewoon therapie.

Als je zelf geen slachtoffer bent van beide feiten dan kun je ook niet oordelen wat van een andere orde is. Bij grooming heb je ook niks in te brengen. Die illusie wordt je weliswaar gegeven, maar de waarheid is anders.

En jij zegt dat we het geen wedstrijd moeten maken terwijl je zelf begint met het downplayen van grooming t.o.v. verkrachting? Iets met pot en ketel. Kijk even in de spiegel a.u.b.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:22

Ik was (en ben) altijd zo gek op de paarden dat ik eventuele mannen daaromheen niet eens waarnam. Momenteel lijkt het (in mijn omgeving althans) dat de paardenwereld bijna geheel is overgenomen door vrouwen. Waardoor ik nu weinig of niets meer hoor over "me too".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:23

anjali schreef:
Ik was (en ben) altijd zo gek op de paarden dat ik eventuele mannen daaromheen niet eens waarnam. Momenteel lijkt het (in mijn omgeving althans) dat de paardenwereld bijna geheel is overgenomen door vrouwen. Waardoor ik nu weinig of niets meer hoor over "me too".

Oké, hoe is dat relevant?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:27

Janneke2 schreef:

Je weet dus helemaal niet wat grooming is maar hebt er een dikke mening over, how Janneke of you :=

Grooming is geen "denken keuzes in je voordeel te maken" door iets van een persoon in positie van macht te proberen te krijgen in ruil voor seks. Zou je moeten weten als deskundige op alle denkbare gebieden :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:02

xPabloBokt schreef:
Janneke2 schreef:

Je hebt dus niet goed gelezen, want meneer uit het artikel is gewoon onder behandeling voor zedendelinquenten. Hij krijgt dus gewoon therapie.

Als je zelf geen slachtoffer bent van beide feiten dan kun je ook niet oordelen wat van een andere orde is. Bij grooming heb je ook niks in te brengen. Die illusie wordt je weliswaar gegeven, maar de waarheid is anders.

En jij zegt dat we het geen wedstrijd moeten maken terwijl je zelf begint met het downplayen van grooming t.o.v. verkrachting? Iets met pot en ketel. Kijk even in de spiegel a.u.b.

Mogelijk heb ik ergens overheen gelezen:
- In het artikel op bokt (de OP) staat dat Fellers veroordeeld is tot 50 maanden gevangenisstraf. En op een lijst van zedendelinquenten is geplaatst.
- In het Amerikaanse artikel staat vooral 'Fellers is suspended'. (Geschorst door de wedstrijdorganisatie.)

Ik ben niet echt slachtoffer van een botte verkrachting, noch van grooming. Wel van incest (waarbij beide aspecten een rol spelen).

Waar precies lees jij dat ik aan het downplayen ben?
Please mind dat ik dus alleen las over een idiote gevangenisstraf, zonder therapie - wat in mijn gevoel neerkomt op de zaak niet serieus nemen.
("Sluit ze allemaal levenslang op" klinkt stoer, maar zo werkt het dus niet.)

Ik vind verder niet dat 'alleen wie het zelf heeft meegemaakt' zou kunnen oordelen.
Op zich vind ik dat alle zedendelinquenten voor de rechter horen te komen
... dat is mij met mijn ex-broer niet gelukt...
Ik vind niet dat alleen rechters met slachtofferervaringen dan recht mogen spreken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:12

Afbeelding

Blijkbaar lezen wij twee verschillende dingen.

Neem vooral ook even de moeite om de link te lezen die ik eerder postte.