[VIDEO]King’s Guard gebruikt noodknop in verband met onrustig paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

[VIDEO]King’s Guard gebruikt noodknop in verband met onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 19:46

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een King's Guard te paard in London.
Foto: Gryffindor/Wikimedia Commons

Een opmerkelijke situatie in London, eind augustus. Een van de King’s Guards, die op wacht stond bij Museum De Horse Guards in London, drukte op noodknop. Om onduidelijke reden was zijn paard zeer onrustig en het lukte hem niet om het paard weer te kalmeren.

Het zwarte paard en zijn ruiter stonden op wacht, terwijl vele toeristen hen passeren. Enkelen willen ook met hen op de foto. Het paard wordt op een gegeven moment onrustig, het lijkt alsof hem bij het hoofd iets niet lekker zit. Het dier schudt heftig met het hoofd en beweegt van voren naar achteren en van links naar rechts in de wachtpost. De Royal Guard op zijn rug probeert het dier weer rustig te krijgen, maar dit lukt niet. Uiteindelijk besluit de Guard de rode noodknop in te drukken om zo te vragen om hulp. Een collega komt naar hem toe en spreekt met de Guard, om daarna weer terug te keren naar binnen. Het is niet duidelijk of het paard hierna gewisseld is.

Op sociale media reageren mensen op dit voorval. “Het is duidelijk dat dit paard een reden heeft om stress te hebben. De Guard heeft een goed gevoel voor horsemanship. De toeristen moeten hier eigenlijk niet lang model willen staan. Neem een foto en ga verder. Het paard is al gestrest genoeg zo,” citeert The Mirror een reactie.

Een andere reactie van de sociale media wordt gedeeld door de Daily Mail. “Die Guard wilde al langer de noodknop indrukken, voor hij dat daadwerkelijk deed. Hij bleef er maar naar kijken. Ik wilde ook wel dat hij op die knop zou drukken, want het was duidelijk dat dit paard niet ging kalmeren!”

In onderstaande video is te zien hoe onrustig het paard was. Bij 13:10 minuten drukt de King’s Guard op de noodknop, waarna zijn collega naar buiten komt. Het is onduidelijk welke actie er verder ondernomen is.

Gebruikte bronnen:

Rule_Breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:58

Vraag me af wat het geweest kan zijn...ik zie dat het paard van de buurman hetzelfde reageert.

Melzazu

Re: [VIDEO]King’s Guard gebruikt noodknop in verband met onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:03

Volgens mij waren er ook veel vliegen te zien. Misschien dat het paard daarop reageerde?

Op het laatste stukje van het filmpje zie je het andere paard die ook wat onrustig lijkt te zwaaien met zijn hoofd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:11

Je ziet de stress en ellende bij het dier ervan af, :(:) bij de neus of lip lijkt wat te irriteren. Misschien iemand met sterk ruikende parfum of handcreme die ze geaaid heeft. Nog knap dat hij blijft staan, dan duurt na het knopdrukken nog best lang voor er iemand komt. Die dan ook nog eerst zich moet opstellen. En mensen in de tussentijd toch willen aaien. Aargh laat dat dier met rust. -O-

Ik vraag me af of ze zelf mogen gaan lopen en door het hek naar binnen gaan als het te gek wordt of te gevaarlijk. Of echt altijd moeten wachten? Een kopstootje en een toerist ligt plat.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:26

karuna schreef:
Je ziet de stress en ellende bij het dier ervan af, :(:) bij de neus of lip lijkt wat te irriteren. Misschien iemand met sterk ruikende parfum of handcreme die ze geaaid heeft. Nog knap dat hij blijft staan, dan duurt na het knopdrukken nog best lang voor er iemand komt. Die dan ook nog eerst zich moet opstellen. En mensen in de tussentijd toch willen aaien. Aargh laat dat dier met rust. -O-

Ik vraag me af of ze zelf mogen gaan lopen en door het hek naar binnen gaan als het te gek wordt of te gevaarlijk. Of echt altijd moeten wachten? Een kopstootje en een toerist ligt plat.

Ja de hele tijd zo met de lip viel me ook op en ik dacht ook na die knop van: jeee wanneer komt er nou eindelijk dan eens iemand.

En dan ook weer met een hele poeha. Hahaha ik had verwacht dat die poort achter het paard met een paar seconden opengetrokken zou worden of zo. Ik wachten en wachten tot er iemand kwam. Moest hij eerst nog een heel “dansje” doen.

Wat nou als er echt een keer iets aan de hand is? Dan zijn paard, ruiter en toerist misschien al verongelukt voordat er iemand komt kijken _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:30

Zoiets dacht ik ook. Maar ik kan me voorstellen deur open achter een toch al gestrest dier wat niet standaard is, ik weet niet of dat zo n goed plan is met zoveel mensen ervoor :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:31

Wat mij opvalt is dat de bitten erg scheef hangen en hij lijkt ook telkens de rechterteugel te willen pakken, misschien een zat er wat klem?
De vliegen lijken ook flink aanwezig idd.
Sneu om te zien maar had wel een "heftiger" filmpje verwacht...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:23

Zou het de zon zijn? Last van de ogen misschien? Het paard lijkt elke keer rustiger te worden in de schaduw en dan wordt hij weer naar voren in de zon gezet, waarna hij weer onrustig wordt.

Ik kreeg het idee (naast mogelijke vliegen) dat het met zonlicht te maken had.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:50

Ik krijg altijd echt ongelofelijke jeuk van dit soort sensatienieuws.

Hart van NL niveautje..teletubbienieuws. 8)7

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:08

paard had er die dag gewoon ff geen zin in.
niks bijzonders

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:14

different1 schreef:
Wat mij opvalt is dat de bitten erg scheef hangen en hij lijkt ook telkens de rechterteugel te willen pakken, misschien een zat er wat klem?
De vliegen lijken ook flink aanwezig idd.
Sneu om te zien maar had wel een "heftiger" filmpje verwacht...

Dat er aan de rechterkant iets scheef zat viel me ook op. Die bibberende onderlip laat ook zien dat het iets rondom de mond moet zijn wat flink irriteert...
En dan zijn er waarschijnlijk ook nog vliegen.

Ze kunnen m.i. beter zelf dit filmpje plaatsen, dan dat een of andere actie groep er een sensatieverhaal van maakt met een geknipt filmpje.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:27

Poh, ik kwam net een reel tegen van, het lijkt, hetzelfde paard. Heel erg gelukkig worden ze in ieder geval niet van deze situatie als ik de beelden moet geloven...

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:37

Weet iemand hoe lang zo'n paard daar moet staan op een dag?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:39

Pomski schreef:

Ik dacht dat ze na 2 uur gewisseld werden.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:06

Melzazu schreef:
Pomski schreef:

Ik dacht dat ze na 2 uur gewisseld werden.

Ik kom wel vaker dit soort filmpjes tegen, en dan staat vaak in de reacties dat de paarden er maar 1 uur staan.
Ik verder geen idee wat waarheid is hoor.

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:08

Hij lijkt zijn linker teugel korter te hebben dan de rechter. Door de hefboom werking van de schaar wordt dat alleen nog maar uitvergroot.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:14

haffiefreak schreef:
Ik kom wel vaker dit soort filmpjes tegen, en dan staat vaak in de reacties dat de paarden er maar 1 uur staan.
Ik verder geen idee wat waarheid is hoor.

Dat kan ook maar zo hoor. Ik weet het zelf ook niet precies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:18

Citaat:
The guard is on horseback from 10 am until 4 pm, with the two sentries changing every hour. From 4 pm until 8 pm a pair of dismounted sentries remain. At 8 pm, the gates of Horse Guards are locked, and a single sentry remains until 7 am. When the King is in London, the Guard consists of one officer, one corporal major (who carries the standard), two non-commissioned officers, one trumpeter and eleven troopers. This is known as a "long guard". When the King is not resident in London, the Guard is reduced to two non-commissioned officers and ten troopers. This is known as a "short guard".

Even gecopieerd van een site met info erover.

Van 10 tot 16 twee paarden elk uur gewisseld
Van 16 tot 20 haal ik eruit twee guard dismounted, dus afgestapt. Ik ga er dan van uit zonder paard
Van 20 tot 7 een guard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:59

Paard heeft wel duidelijk spanning/ klapperlipje. Dat lange stilstaan is natuurlijk ook niet echt wat voor een bewegingdier als een paard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:17

Valt idd op dat beide paarden met hoofd schudden. Vliegen zag ik idd ook.

Maar hebben ze nu ook 2 bitten in de mond? Die 2e lijkt me ook nogal ver naar achter te liggen.

Linkerteugel wordt idd ook korter gehouden waardoor die schaar inwerkt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 20:21

Zag eergisteren nog filmpje dat paard hoofd opzij deed en de teugel aam de laars bleef hangen paard in paniek valt zo achterover met de ruiter

Andere filmpje dat paard er voor uit loopt en ook wel gezien dat ze er niet in willen.

Daar is dit niks bij. Stikt wel van de toeristen.

Ben er zelf ook langs gelopen wist niet eens dat het erwas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:23

Maar stel er gaat echt iets verschrikkelijk fout, paard vertrapt een tourist ik noem maar wat, dan druk je op die noodknop en 'al' 4 min later komt er iemand. Fijn zo'n noodknop waar niemand snel op reageert.

Hier een ander paard, waar ze het 3x bij geprobeerd hebben en toen maar opgegeven hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=FyMUJuMznuk

Ik vind het best wel sneu voor paarden om zo lang, een uur! in die hitte met vliegen en al stil te moeten staan zo lang. En ze mogen ook niet hun hals strekken. Als ze gewoon lekker zouden mogen staan te dutten, maar neuh, hoofd omhoog, attent zijn. Een uur lang. Ik heb het altijd zielig gevonden en dat vind ik nog steeds. Laten ze dan 4x per uur wisselen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:58

Hij denkt: Verrek erin met je hokje waar ik in moet staan. _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:17

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:38