Boze Groninger brengt paardenpoep terug bij de bereden politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Boze Groninger brengt paardenpoep terug bij de bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 20:17

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

De Groningse Edo stoort zich al heel lang aan het straatbeeld van de bereden politie. Het gaat hem niet om de dieren of agenten zelf, maar wel om de poep die de paarden achterlaten. De agenten rijden regelmatig door zijn straat met de paarden. Afgelopen donderdag lieten ze weer een "presentje" achter, tot grote ergernis van de Edo. De Groninger liet het er dit keer niet bij zitten. Hij ruimde de poep op en bracht het keurig terug bij de bereden politie. Hij heeft even overwogen om het gewoon over het hek te gooien, maar hij vond dat niet netjes. Daarom heeft hij het keurig in een tas aan het hek gehangen.

Terug naar de bron
Edo doet zijn verhaal bij Sikkom. "Ik loop op krukken en ik verliet het huis voor mijn revalidatierondje. Echt pal achter mijn huis trof ik toen zo’n dampende hoop van drie kilo aan. Je laat dat toch niet liggen dus ik heb het opgeruimd, en besloot het toen terug te brengen naar de bron: de politie", vertelt de Stadjer.

Contact opnemen met de gemeente
Een woordvoerder van de politie heeft aangegeven dat er afspraken met de gemeente zijn gemaakt over het opruimen van de mest. "We hebben afspraken met de gemeente over het opruimen van de uitwerpselen. In voetgangersgebieden ruimen de agenten dit zelf op, of ze nemen ze contact op met de reinigingsdienst zodat die het komt doen. Op openbare wegen en fietspaden zijn we volgens de APV (Algemene Plaatselijke Verordening, red.) niet verplicht om de paardenpoep op te ruimen. Mochten bewoners toch overlast ervaren, kunnen ze dit dus het beste opnemen met de gemeente."

Gebruikte bronnen:

Urona447

Re: Boze Groninger brengt paardenpoep terug bij de bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:30

Regels zijn regels maar ik kan mij goed voorstellen dat op openbare wegen of fietspaden dit als heel hinderlijk word ervaren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 23:38

Ik erger mij aan wielrenners, schreeuwende kids, en nog veel meer..maar ja, mensen moeten toch werken (in dit geval), ontspannen, kids opvoeden hoort ook buitenspelen en schreeuwen bij.

En voor een paardendrol krijg je een krantenartikel tegenwoordig.
Daar gaat ook wel wat fout.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 01:56

Een politiepaard heeft een tijdje terug tijdens een actie precies voor de deur van het bedrijf waar ik werk gepoept. Toen de actie afgelopen was vroeg de agente of we een bezem hadden en ruimde het netjes op. Toch zou het handiger zijn als ze zelf een vouwbaar schepje bij zich zouden hebben. Ik mocht ik in de tussentijd het politiepaard vasthouden <3 .

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 02:43

zonnebloem18 schreef:
Een politiepaard heeft een tijdje terug tijdens een actie precies voor de deur van het bedrijf waar ik werk gepoept. Toen de actie afgelopen was vroeg de agente of we een bezem hadden en ruimde het netjes op. Toch zou het handiger zijn als ze zelf een vouwbaar schepje bij zich zouden hebben. Ik mocht ik in de tussentijd het politiepaard vasthouden <3 .

Ja of een luier. Het is nooit goed genoeg.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 03:09

En terrech!! Ik erger me half dood aan al die paardenstront op het fiets en wandelpad, terwijl paarden daar niet eens horen te lopen! Nog meer erger ik me aan de verse hopen midden in de stad, voetgangersgebied van de politiepaarden. Blijkbaar is een zak erachter hangen, of na afloop opruimen teveel moeite.. Nog niet te spreken over het politiekorps wat vrolijk met de paarden de zee in gaan op klaarlichte dag, hartje zomer in Zandvoort, waar een algeheel verbod op paarden geldt tijdens die periode. Maarja, de politie mag alles als het hun uitkomt. En het dan raar vinden dat er steeds minder mensen achter de politie staat..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 04:13

:D Soms zou ik willen dat ik mezelf al druk kan maken om paardenstront op de weg. Wat een gelukkig leven heb je dan. Ik loop er omheen en denk dan heerlijk voor het betreffende paard die is er lekker op uit geweest *\o/*
Ik moest enkel lachen toen hier iemand in de omgeving op Facebook tekeer ging over paardenstront op de weg. Meneer wandeld midden in de polder op brede weg en struikeld bijna over 1 hoop paardenstront geeft hij aan. :D al die meters afsalt er omheen had hij toch ook kunnen gebruiken? Maar goed sommige mensen vallen overal over. De 1 valt over paardenstront de ander over onhoorbare elektrische 'scooters' die er spontaan zijn en passeren zonder zich kenbaar te maken. Uiteindelijk moet iedereen toch met elkaar leven en beetje meer begrip zou soms fijn zijn. Ik ga regelmatig aan de kant staan en zet mijn honden onder commando nasst mij zodat groepen fietsers kunnen passeren. Zeer zelden krijg ik een 'dank je wel' men vind het kennelijk heel normaal dat een voetganger met honden zich zo aan past. Dit terwijl we evenveel rechten hebben. Doe ik het niet en het gaat fout omdat ze mij niet zien en letterlijk over mij heen willen rijden (wat echt niet lukt :D ) dan kunnen ze wel vloeken....tja ik maak me er niet meer druk om want ik win daar niets mee. Een hoop paardenstront voor de deur? Wij hebben een schop dat is zo aan de kant. Ik heb meer zwerfafval voor de deur en hondenstront dan paardenpoep.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 05:21

Mensen zouden het anders moeten bekijken: bij de Welkoop betaal je een hoop geld voor een zak koeienmest.. en de politie legt gratis en voor niks een hoop voor je deur :Y) Gooi het in een bloemenperkje, of in je moestuin.. win-win.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 05:36

Strond ook gewoon :')

Maar ik snap het wel, ik zou ook geen drie kilo drol bij mijn achterdeur willen.
Maar om nou meteen zo'n actie te ondernemen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:00

Het gebeurt hier in de buurt ook veel dat mensen buiten rijden en mest gewoon laten liggen. Op de rijbaan vind ik dat echt geen probleem maar als je paard recht voor iemands pad van de voordeur naar de weg schijt of op het trottoir waar je om wat voor reden dan ook staat, dan vind ik het wel zo netjes om even af te stappen en het aan de kant (voor het pad weg of van de stoep af) te vegen. Hoe leuk ik paarden ook vind, ik vind het evengoed goor.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:09

Ik vind het ook niet netjes om te laten liggen. Wij schuiven het altijd in de bosjes of gaan later terug met de fiets. Bij het laatste kan er natuurlijk wel eens een uurtje tussen zitten. Pff wat je dan soms al naar je hoof geschreeuwd krijgt ..... Maar ja er zijn hier ook genoeg ruiters die het wel gewoon laten liggen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:20

Ben ik de droge ICT nerd met de vraag "hoe ruimt een man met krukken een hoop stront van 3 kilo op?".
Of begrijp ik het verhaal verkeerd?

Toen ik vorig jaar revalideerde met krukken kon ik zoiets echt niet. Of had hij hulp? Zoveel vragen

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:28

Natascha schreef:
Ben ik de droge ICT nerd met de vraag "hoe ruimt een man met krukken een hoop stront van 3 kilo op?".

Toen ik vorig jaar revalideerde met krukken kon ik zoiets echt niet. Of had hij hulp? Zoveel vragen

Dat bedacht ik mij inderdaad ook :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:28

Natascha schreef:

En ook: heeft hij het gewogen? Of hoe wist hij anders dat het 3 kilo was. :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:32

En knap dat ie die zware zak op een hek van ruim 2 meter heeft kunnen hangen terwijl hij op krukken loopt.. Alhoewel, daar kwamen die krukken dan weer misschien goed van pas :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:36

8nnemiek schreef:
En knap dat ie die zware zak op een hek van ruim 2 meter heeft kunnen hangen terwijl hij op krukken loopt.. Alhoewel, daar kwamen die krukken dan weer misschien goed van pas :')

Och jeee zie je wel!! Wij hebben een heleboel vragen :j

_O-

Edit: ik bedenk me nog iets, wat bedoelt hij nou precies met # strond
Want Strond is een dorp op de Faeröer eilanden en ik snap niet wat dat er nou ook nog mee te maken heeft. Of zouden ze ook last hebben van stront op Strond? :+
Laatst bijgewerkt door Melzazu op 06-09-23 06:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:39

Toen ik vroeger mijn paard nog had en een buitenrit ging maken en meneer liet op de openbare weg wat vallen, stapte ik af en ruimde het op, wel zo fatsoenlijk. Behalve op een ruiterpad, dan liet ik het liggen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:58

Haha, ik had dit al gelezen maar zie nu dat dit mijn oude leraar was op de basisschool.
Typische actie. En stronD valt ook een beetje tegen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:28

... ik rijd ook buiten zonder 'applecatcher' (Nederlands: vijgenvanger).

Die dingen bestaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:36

In heb nog wel een aanvullende vraag: de politie geeft aan dat 'op openbare wegen en fietspaden' ze niets hoeven op te ruimen. Je mag met je paard niet op een fietspad, dus ik neem aan dat de hoop mest gewoon op de openbare weg lag. Daar rijdt de politie ook normaalgespreken met hun paarden als ze op patrouille zijn.

Wat doet meneer de schoolleraar (ik heb het beeld van die nijdige en over alles verontwaardigde leraar Duits van Wim de Bie direct voor me :)) ) dan weer op de openbare weg met z'n revalidatiekrukken? Die hoop zal in ieder geval niet op de stoep hebben gelegen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:43

Misschien wel, maar waren ze later nog van plan om het op te ruimen.

Mijn eerste gedachte was dat die man er last van had met zijn krukken en er niet doorheen kon oid. Maar als hij het kan optillen en naar de politie kan brengen zal dat het niet geweest zijn denk ik.

Het is wel zo netjes om mest in ieder geval zoveel mogelijk de berm in te schuiven maar ik kan me voorstellen dat politie bezig is soms met andere serieuze zaken en dat het er dan bij in schiet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:45

De goot. Berm zal er weinig zijn, in Groningen Stad.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:46

Ibbel schreef:
In heb nog wel een aanvullende vraag: de politie geeft aan dat 'op openbare wegen en fietspaden' ze niets hoeven op te ruimen. Je mag met je paard niet op een fietspad, dus ik neem aan dat de hoop mest gewoon op de openbare weg lag. Daar rijdt de politie ook normaalgespreken met hun paarden als ze op patrouille zijn.

Wat doet meneer de schoolleraar (ik heb het beeld van die nijdige en over alles verontwaardigde leraar Duits van Wim de Bie direct voor me :)) ) dan weer op de openbare weg met z'n revalidatiekrukken? Die hoop zal in ieder geval niet op de stoep hebben gelegen...

De politie rijdt in Groningen wel veel op fietspaden en ik zie ze ook wel eens op de stoep! De stallen liggen bijvoorbeeld ook aan hele drukke weg, daar kan je eigenlijk niet langs met het paard, dus rijden ze op de stoep of fietspad. Ze hebben hier ook knopjes voor de politie te paard bij de stoplichten, die staan gewoon op het fietspad..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:50

fohadie schreef:
En terrech!! Ik erger me half dood aan al die paardenstront op het fiets en wandelpad, terwijl paarden daar niet eens horen te lopen! Nog meer erger ik me aan de verse hopen midden in de stad, voetgangersgebied van de politiepaarden. Blijkbaar is een zak erachter hangen, of na afloop opruimen teveel moeite.. Nog niet te spreken over het politiekorps wat vrolijk met de paarden de zee in gaan op klaarlichte dag, hartje zomer in Zandvoort, waar een algeheel verbod op paarden geldt tijdens die periode. Maarja, de politie mag alles als het hun uitkomt. En het dan raar vinden dat er steeds minder mensen achter de politie staat..

Meid wat een drama. :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:52

Natascha schreef:

Nee, ik had ook heel veel vragen. Waarom heb je last van een hoop poep op de rijbaan als je loopt met krukken en dus op de stoep hoort?

Ik snap echt wel dat het lastig kan zijn in sommige gevallen, maar laten we ook gewoon leven en laten leven. Tenzij er dagelijks een paardenvijg op je stoepje ligt denk ik ook, maak je niet zo druk...