Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Een hulpmiddel mag nooit symptoombestrijding zijn van een uiting waar mogelijk een ander onderliggend lijden aan ten grondslag ligt.
Sky_As schreef:Dat mag.ik rij al geen eeuwen meer wedstrijden, maar even voor de mensen die wat meer op de hoogte zijn:
Zijn pollennetjes wel toegestaan?
(want als je die aan hebt zie je ook niet of het paard met zijn neus trekt), en die doe je eigenlijk om dezelfde reden aan......
Net als dat je ook met een oornetje mag starten als je paard niet "fit to compete" is met zijn volledige gehoor in werking.Mkango schreef:Citaat:Een hulpmiddel mag nooit symptoombestrijding zijn van een uiting waar mogelijk een ander onderliggend lijden aan ten grondslag ligt.
Gaat de KNHS dan ook wat doen aan dichtgesnoerde monden, of is dat niet wat ze hiermee bedoelen?
Maar er zijn wel regels tegen strakke neusriemen. Sky_As schreef:ja, dat vind ik dan ook raar. Een oornetje vind ik dan nog net wat anders...die hebben veel mensen voor de sier om, en een enkeling omdat het het gehoort wat zou blokkeren waardoor ze beter bij de les blijven. (deze paarden kunnen vaak wel zonder oornetje, maar de ruiters rijden liever met)
Maar de meeste die een pollennetje hebben, kunnen zonder gewoon bijna niet functioneren, die gaan echt met hun hoofd schudden/gooien. (eigenlijk hetzelfde als de bril)
Aan neus/mond kun je misschien nog wel beter gezichtsuitdrukking zien dan aan de ogen.
Dus ik zeg niet dat ik het niet snap, maar meer waarom het ene wel, en het andere niet?
Ik ben blij dat ik geen wedstrijden meer rijd, en niks van doen heb met al dit gedoe.
Gelukkig mag je nog altijd niet zonder sporen rijden vanaf M niveau....stel je toch eens voor dat je kunt verfijnen met zo min mogelijk hulp ipv scherpere hulpmiddelen gebruiken om zogenaamd te kunnen verfijnen.
Sky_As schreef:Goede verandering sinds 1 april 2022 zie ik.... (zoals ik al eerder zei, ik ben er al een eeuwigheid uit).
Bitloos mag tm ZZlicht zie ik nu, ook al een verbetering.
Echter zijn sommige regels gewoon niet goed te verklaren. Want waarom wel een neusnetje maar geen bril? Die argumenten zijn in mijn ogen gelijk om dat "hulpmiddel" te gebruiken.
Sky_As schreef:ja, dat vind ik dan ook raar. Een oornetje vind ik dan nog net wat anders...die hebben veel mensen voor de sier om, en een enkeling omdat het het gehoort wat zou blokkeren waardoor ze beter bij de les blijven. (deze paarden kunnen vaak wel zonder oornetje, maar de ruiters rijden liever met)
Maar de meeste die een pollennetje hebben, kunnen zonder gewoon bijna niet functioneren, die gaan echt met hun hoofd schudden/gooien. (eigenlijk hetzelfde als de bril)
Aan neus/mond kun je misschien nog wel beter gezichtsuitdrukking zien dan aan de ogen.
Dus ik zeg niet dat ik het niet snap, maar meer waarom het ene wel, en het andere niet?
Ik ben blij dat ik geen wedstrijden meer rijd, en niks van doen heb met al dit gedoe.
Gelukkig mag je nog altijd niet zonder sporen rijden vanaf M niveau....stel je toch eens voor dat je kunt verfijnen met zo min mogelijk hulp ipv scherpere hulpmiddelen gebruiken om zogenaamd te kunnen verfijnen.
Sunnda schreef:Hier op bokt zijn ook gewoon mensen die bewust met dove paarden fokken, hoef je helaas niet voor naar de VS.
Ik snap de overweging wel als ik het zo lees.
Helemaal perfect doe je het nooit.
Avalanche schreef:Mijn respect voor de KNHS is wel weer gedaald. Echt heel vreemd dit. Paardenwelzijn was toch zo belangrijk voor ze?
JudithGigi schreef:Sunnda schreef:Hier op bokt zijn ook gewoon mensen die bewust met dove paarden fokken, hoef je helaas niet voor naar de VS.
Ik snap de overweging wel als ik het zo lees.
Helemaal perfect doe je het nooit.
Serieus??? Daar had ik gelukkig nog niet van gehoord
Spenk schreef:Avalanche schreef:Mijn respect voor de KNHS is wel weer gedaald. Echt heel vreemd dit. Paardenwelzijn was toch zo belangrijk voor ze?
Dat is precies waarom ze het niet toestaan een paard dat niet fit to compete is zonder hulpmiddelen hoort niet in de ring thuis.