Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kinke schreef:Vinden jullie dat echt een goed idee?
Ik niet, tenminste, als ze in de winter daar ook moeten blijven. Dat wordt verhongeren aangezien het totaal kaalgevreten is dan. En koeien slaan hun tong om het gras tijdens het grazen, dat gaat niet lukken op die kaalgevreten zooi
Hopelijk dan bijvoeren zodat de andere dieren ook niet hoeven te verhongeren.
Kinke schreef:Vinden jullie dat echt een goed idee?
Ik niet, tenminste, als ze in de winter daar ook moeten blijven. Dat wordt verhongeren aangezien het totaal kaalgevreten is dan. En koeien slaan hun tong om het gras tijdens het grazen, dat gaat niet lukken op die kaalgevreten zooi
Hopelijk dan bijvoeren zodat de andere dieren ook niet hoeven te verhongeren.
koend schreef:Heb ik het verkeerd voor dat die grond vervuild was?
Janneke2 schreef:koend schreef:Heb ik het verkeerd voor dat die grond vervuild was?
Ik weet niet alles, maar ik zou niet weten hoe de grond vervuild zou moeten zijn.
Eerst was het zee (vanaf het jaar 800 oid) toen meer, toen werd het ingepolderd en tja, er waren plannen - maar toen kwamen de vogels en gingen de plannen niet door en werd het een vogelreservaat.
Ik heb nog even op bodemloket.nl gespiekt, maar ook daar geen vervuiling gemeld.
De bodem is trouwens gigantisch rijk. Dus bijvoeren lijkt me niet aan de orde en honger ook niet.
Jennyj01 schreef:De heckrunderen hebben het het moeilijkst gehad van alle dieren omdat er geen lang gras was om af te grazen. En nu zijn runderen van iemand anders opeens de oplossing. De logica ontgaat mij een beetje.
OleJon schreef:Dit is toch een natuurgebied?
Waarom moeten boeren verdwijnen naast een natuurgebied?
En deze koeien worden er juist in gezet.
Of komen er bij deze koeien geen stikstof vrij?