Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veulen84 schreef:Goed dat iemand het initiatief neemt om mensen beter voor te bereiden op het hebben van een paard. Het gebeurt echt heel vaak dat mensen een paard kopen en zelfs niet eens de basis kennis hebben van het verzorgen van een paard. Hopelijk leidt dit initiatief tot een brede acceptatie door alles en iedereen.

nine1987 schreef:Deels eens, maar aan de andere kant.. Al doende leert men.. Ik was ook 19 of 20 toen ik mijn eerste paard kocht.. Amper kennis van zaken, maar met de juiste mensen om me heen ging het prima..
Als jij je open opstelt en je inleest over paarden(welzijn) dan leer je snel..
Elisa2 schreef:Ja hoor, ik begrijp het helemaal.
Het is ook lastig om mensen zo'n cursus te laten doen en dat ze vervolgens op pensionstallen terecht komen waar altijd op stal staan de norm is. Dat is ook moeilijk te rijmen. Uiteraard zouden die mensen dan beter moeten weten door de cursus..maar het helpt niet.
DuoPenotti schreef:Precies.
Die 4 uur vrije beweging in een fatsoenlijke paddock, dus niet alleen maar modder, en las ook dat deze minimaal 20 meter lang moet zijn zodat er een paar galopsprongen gemaakt konden worden vind ik ook een minimale eis. En in de zomer schaduw.
Dan zeg ik ja, dat zou een eerste regel horen te zijn.
En helaas zelfs in 2023 voor veel plaatsen niet haalbaar.
Maar dan lees je de FNRS, toch waar vele beginnen met een half uur...snap je nu waarom ik zo sceptisch ben in mijn berichten?