Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mara2000 schreef:Dit snap ik dan dus ook niet zo goed
"De accommodatie voldoet aan de 5-sterren-veiligheidseisen en is het hele jaar beschikbaar."
Gaby schreef:Mara2000 schreef:Dit snap ik dan dus ook niet zo goed
"De accommodatie voldoet aan de 5-sterren-veiligheidseisen en is het hele jaar beschikbaar."
Ach ja, er zal vast fonkelnieuw sanitair zijn, airconditioning in de kantine en 5 soorten kroketjes op het menu. Dan is het vijf sterren toch? Paarden? Veiligheid? Waar lul je nou over man? /sarcasm.
Monique1963 schreef:Bizar, alleen al de dampen die uit een gierkelder door houten planken omhoog komen, zijn hartstikke schadelijk voor ieder levend wezen. Maar mogelijk was het een oude droogstaande gierkelder. Maar inderdaad de rest van de gebouwen ziet er ook níét uit, die dakpannen dan! En het arme dier aan zijn benen eruit getakeld. Moet je voorstellen zo'n 500 kilo lichaam en hoofd dat dan aan de kogels en pezen van hem hangt. Natuurlijk moet een dier er zo snel mogelijk uit maar ik zou het toch echt geweigerd hebben om hem op deze manier eruit te laten halen! Toch echt alleen met een broek en dan dat dak maar verder openbreken, het stelt toch al niets voor. Zijn voeten met ijzers zien er goed uit, dus ik denk dat de eigenaresse het beste met hem voor heeft, ik vraag me af wat dit voor zijn lichaam betekent in de verre toekomst.
_San87_ schreef:Wat een gruwelijk nalatige staleigenaar! Hoe krijg je het verzonnen een houten vloer te gebruiken voor een paardenstal
. De eigenaar/eigenaresse van het paard snap ik ook niet. Je paard op een houten vloer stallen, bizar.
Hopelijk houdt het paard hier niks aan over.
Ik betwijfel of de gierkelder in gebruik was, ik denk van niet.
DuoPenotti schreef:_San87_ schreef:Wat een gruwelijk nalatige staleigenaar! Hoe krijg je het verzonnen een houten vloer te gebruiken voor een paardenstal
. De eigenaar/eigenaresse van het paard snap ik ook niet. Je paard op een houten vloer stallen, bizar.
Hopelijk houdt het paard hier niks aan over.
Ik betwijfel of de gierkelder in gebruik was, ik denk van niet.
Ik ken dit soort stallen van héél vroeger nog wel.
En tussen dat hout zitten smalle kieren dus plas gaat er doorheen.
Dus de kelder zal altijd, al is het minimaal, gebruikt worden.
Voor geur, glad hout en uiteraard kans van rotten snap ik pension houder als paarden eigenaar niet idd.
Arm dier.
Splinter schreef:Even los van de nalatigheid, dit pand is een monument en er mogen niet zomaar aanpassingen aan gedaan worden, dat kleine schuurtje mag ook niet worden afgebroken.
https://www.ad.nl/den-haag/monument-op- ... ~aa63b46e/
Dat terzijde als je dan toch paarden er in wilt stallen moet je zorgen dat het veilig is. Zoals in het artikel staat beschreven zijn ze op de hoogte van het instortingsgevaar.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt, alleen eerder hadden ze 'het geluk' dat de brandweer niet nodig was.
Splinter schreef:Even los van de nalatigheid, dit pand is een monument en er mogen niet zomaar aanpassingen aan gedaan worden, dat kleine schuurtje mag ook niet worden afgebroken.
https://www.ad.nl/den-haag/monument-op- ... ~aa63b46e/
Dat terzijde als je dan toch paarden er in wilt stallen moet je zorgen dat het veilig is. Zoals in het artikel staat beschreven zijn ze op de hoogte van het instortingsgevaar.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt, alleen eerder hadden ze 'het geluk' dat de brandweer niet nodig was.
Utixo schreef:https://youtu.be/cgVPqqYar_w
Hier zie je op 3 minuten hoe ze de OK opgaan. In principe word het paard vanaf de ruimte waar ze onder narcose gaan opgetakeld aan de benen, en zo ondersteboven naar de OK. Als je eens op Utrecht bent kun je naast de monsterbaan de rails ook zien lopen.