Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De meeste mensen gaan ervan uit dat paarden zes weken op hun ijzers kunnen staan. Maar als je een duurfietser bent die kilometers aan training doet, is het logisch dat schoenen vaker moeten worden vernieuwd.
VanHuisUit schreef:Citaat:De meeste mensen gaan ervan uit dat paarden zes weken op hun ijzers kunnen staan. Maar als je een duurfietser bent die kilometers aan training doet, is het logisch dat schoenen vaker moeten worden vernieuwd.
Redelijk rampzalig voor de kwaliteit van de hoeven als ze vaker dan eens in de 6 weken moeten worden beslaan, nieuwe gaten etc.... eens in de zes weken vond ik vaak al veel. Liever elke 8, 9 weken, soms 10 zoiets...
Inderdaad vrij rampzalig stuk
lianne125 schreef:VanHuisUit schreef:
Redelijk rampzalig voor de kwaliteit van de hoeven als ze vaker dan eens in de 6 weken moeten worden beslaan, nieuwe gaten etc.... eens in de zes weken vond ik vaak al veel. Liever elke 8, 9 weken, soms 10 zoiets...
Inderdaad vrij rampzalig stuk
Ik mag toch hopen dat je je paard niet 10 weken op zijn beslag laat staan. Ik ben werkelijk nog geen paard tegen gekomen die zolang met een setje ijzers doet en bovendien dan nog niet veel te lang is.
Hier gaat mijn paard elke zes weken in de winter en vanaf april elke 5 weken zelfs. Dit ook om de impact zo laag mogelijk te houden. En zijn hoeven worden dagelijks netjes schoongemaakt onder de kraan met een borsteltje. En dan een laagje vet erop. Beestje heeft topvoeten.
minka schreef:Ik denk dat je vooral naar je paard (en dan in dit geval de hoeven) moet kijken en niet naar de kalender.
Citaat:Bovendien is een losliggend ijzer in de piste steeds een mogelijk gevaar.
Citaat:Maar als je een duurfietser bent die kilometers aan training doet, is het logisch dat schoenen vaker moeten worden vernieuwd.