[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 17:31

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Nluder Shots

Afgelopen zaterdagmiddag, 11 februari, is het misgegaan tijdens een slipjacht in het Engelse Rutland. Op een online verschenen video is te zien dat dierenactivisten de weg versperren bij een hek op de route. Een ruiter rijd ernaartoe en vraagt de activisten om weg te gaan. De ruiter zegt nogmaals dat hij gaat springen en de activisten weg moeten gaan. De activisten blijven echter staan en de ruiter besluit daadwerkelijk te gaan springen. Tijdens de sprong raakt zijn paard een vrouw, die hierdoor tegen de grond valt. De activiste, een vrouw van in de 60, heeft geen ernstige verwondingen opgelopen tijdens het incident.

De activisten plaatsten het volgende statement: 'Sam Jones, jager bij The Cottesmore Hunt reed opzettelijk in op een van onze activisten, toen hij met zijn paard over een hek met een metalen hangslot sprong. De jager toonde een totaal gebrek aan controle, zowel over de honden als over zijn eigen gedrag. Met totale minachting voor de veiligheid van anderen en zijn eigen paard.'

The Cottesmore Hunt kwam met het volgende statement: 'Sam, een ervaren ruiter op een zeer bekwaam paard, beoordeelde de situatie. Vervolgens waarschuwde hij mondeling voor zijn intenties om over het hek te springen en verzocht de activisten weg te gaan. Hij bekeek zijn lijn over het hek en sprong. Toen zijn paard vertrok, is het duidelijk te zien dat de eerder stilstaande persoon bewoog en zichzelf opzettelijk in het pad van het springende paard plaatst. Waardoor hij zichzelf, het paard en Sam mogelijk verwondde. Een paard zal niet opzettelijk op een ander wezen trappen. Het paard van Sam, een ervaren en zeer slim dier, deed zijn best om de persoon te ontwijken, maar een bewegend object is moeilijk te ontwijken en helaas maakten zijn voeten contact.'

De 34-jarige ruiter is dinsdag door de politie gearresteerd op verdenking van poging tot het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. De man is vandaag weer op borgtocht vrijgelaten. De politie gaat verder met het onderzoek in deze zaak.

Waarschuwing: Deze video bevat schokkende beelden!

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door Banjer op 16-02-23 11:13, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:33

En, klein maar niet onbelangrijk detail - het ging hier om een slipjacht, want jagen op vossen is ook in de UK verboden.
En ik heb wel eens iemand stupide zien handelen, maar met je rug naar een aanstormend paard gaan staan én dan ook nog eens weglopen van de andere persoon in plaats van daarheen te gaan is écht oerstom.

Ruiter mikte keurig op het stuk hek waar geen personen stonden. Paard sprong ook echt keurig over de hoek. Maar ja, als je dan als activist zonder te kijken de verkeerde kant op beweegt...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 15-02-23 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:34

Bedankt, ik pas het aan in het bericht :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even moest lachen met dit filmpje. Ruiter geeft het heel netjes aan, neemt een ruime ronde, mensen blijven staan en dat wicht loopt dan nog de verkeerde kant op.
Paard heeft wel zo goed mogelijk gezorgd dat de schade meeviel!

*i was walking away you stupid ... * :+
Had ze beter wel even ingeschat in welke richting ze best wegliep ...

Mars

Re: [VIDEO]Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:45

Play stupid games, win stupid prizes.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:47

Ik denk dat als diegene niet naar links was gegaan er niks aan de hand was. Hij stuurde op het 'lege' gedeelte af, dus het lijk mij meer een ongeluk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:47

Mars schreef:
Play stupid games, win stupid prizes.

Dat dus. :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:54

Die klinkt in ieder geval niet erg gewond. _O-
Sorry maar ik moet hier zo vreselijk om lachen, dan beland ik maar in de hel hahaha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:56

Ibbel schreef:
En, klein maar niet onbelangrijk detail - het ging hier om een slipjacht, want jagen op vossen is ook in de UK verboden.
En ik heb wel eens iemand stupide zien handelen, maar met je rug naar een aanstormend paard gaan staan én dan ook nog eens weglopen van de andere persoon in plaats van daarheen te gaan is écht oerstom.

Ruiter mikte keurig op het stuk hek waar geen personen stonden. Paard sprong ook echt keurig over de hoek. Maar ja, als je dan als activist zonder te kijken de verkeerde kant op beweegt...

Precies ook wat ik zie, ze loopt er zelf onder en brengt paard en ruiter in gevaar.

Activist kan beter aangeklaagd worden voor opzettelijk paarden en mensen in gevaar brengen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:02

Ik denk dat de activiste niet opzettelijk naar links is gegaan maar gewoon niet door had dat hij al over het hek zou gaan springen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:05

Dat denk ik ook hoor, maar geeft wel gelijk het gebrek aan verstand van paarden aan zoals wel vaker te zien is bij die activisten waardoor ze de paarden juist in gevaar brengen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:07

Ze had sowieso haar rug naar de ruiter gedraaid. Dat is natuurlijk gewoon oerstom. En als ze dacht dat die ruiter omdraaide om weg te rijden was ze nog stommer. Bovendien kijk je die dan op z'n minst triomfantelijk na als je denkt dat je gewonnen hebt.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:08

Het lijkt idd niet alsof ze opzettelijk onder t paard wilde lopen, maar ze koos stom genoeg de verkeerde kant.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:09

Jeetje wat heftig! Zo te zien niet opzettelijk maar als ruiter zijnde was ik wel even gestopt. Hoop dat de persoon er geen blijvende schade aan overhoud.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:15

Die honden er zonder verblikken of verblozen achteraan :')

En ik denk dat hier al een hoop aan vooraf gegaan is. Misschien niet specifiek door deze mensen maar het protester/slipjacht gedoe is een heel beladen onderwerp in Engeland.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:18

Elisa2 schreef:
Dat denk ik ook hoor, maar geeft wel gelijk het gebrek aan verstand van paarden aan zoals wel vaker te zien is bij die activisten waardoor ze de paarden juist in gevaar brengen.

Gebrek aan verstand van mensen! Dat paard springt niet uit zichzelf maar in opdracht.
Als ruiter had hij ook gewoon kunnen wachten..

Ze jagen daar trouwens deels slipjacht maar ook nog echt op vossen door een "loophole" in de wetgeving.

sasika

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:35

Hahahaha ik kan er wel een beetje om lachen… ik word doodmoe van al die activisten die zich overal mee moeten bemoeien.

Ruiter reed overigens mooi aan op een leeg stuk, dat zij zonder te kijken besloot te verplaatsen is toch een beetje der eigen schuld.

Fijn dat dat gefilmd is

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:35

Ik vind het alsnog wel krap aangestuurd, maar sowieso erg dom dat die persoon er dan ook nog eens onder duikt.. pff

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:38

Tja, ruiter vraagt het netjes en springt vervolgens een meter van hun verdaan over het open stuk. Dat die activist nog snel voor het paard denkt te lopen is niet de ruiter zijn probleem. :+ Braaf paard dat wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:41

Ja de ruiter had ook kunnen wachten.. dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor alle partijen met serieuze gevolgen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:43

Wat een held, die dierenactiviste… Gelukkig is het goed afgelopen voor alle partijen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:45

Anastasia24 schreef:
Tja, ruiter vraagt het netjes en springt vervolgens een meter van hun verdaan over het open stuk. Dat die activist nog snel voor het paard denkt te lopen is niet de ruiter zijn probleem. :+ Braaf paard dat wel.

Ja precies, maar ik vind een meter best krap erop

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:49

Het is natuurlijk weer koren op de molen van dit soort dierenrechten activisten. Kunnen ze weer eens in een slachtofferrol kruipen.

Rule_Breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:50

manic schreef:
Die honden er zonder verblikken of verblozen achteraan :')

Ja echt hè :')

Gelukkig goed gegaan, maar hebben die mensen echt niks beters te doen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:55

Ibbel schreef:
Ze had sowieso haar rug naar de ruiter gedraaid. Dat is natuurlijk gewoon oerstom. En als ze dacht dat die ruiter omdraaide om weg te rijden was ze nog stommer. Bovendien kijk je die dan op z'n minst triomfantelijk na als je denkt dat je gewonnen hebt.

Ze weten het toch allemaal zo goed hoe het met paarden moet. Nou niet dus!