Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ruitersportcentrum Zwolle laste enkele jaren geleden een kilotaks in voor ruiters en amazones.
Kookaburra schreef:Ik vind het dubbel. Ja, ik vind een weegmoment goed ivm het welzijn van de paarden. Op onze manege is er ook een weegmoment. Aan de hand van je gewicht wordt je ingedeeld op de paarden en ponys. En ook bij ons mag je boven de 90 kilo niet meer opstappen. Prima. Hoe lastig de oorzaak van het overgewicht soms ook is.
Wat ik lastiger vindt (en ik hoop dat dat niet veel voorkomt) dat er wellicht ook ruiters zijn waarvoor een weegschaal een trigger is. Bijv. omdat ze worstelen met zelfbeeld of misschien een eetstoornis.
En bij ons op stal hoorde ik eens een meid van rond de 15 zeggen: 'als ik 5 kilo afval... Mag ik weer op pony Kiki rijden!!'. Ik hoop dat dat bij de jonge ruiters niet doorslaat naar ongezond sporten o.i.d..
Josien_ schreef:Goed voor het paardenwelzijn hoor, maar als dit overal doorgevoerd wordt zullen er veel mensen niet meer mogen rijden. En zeker een groot deel van de mannen niet meer.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het slecht is hoor, sta er helemaal achter maar er zijn veel meer mensen 90+ kilo die paardrijden dan je denkt.
Daar hoef je niet extreem lang of dit voor te zijn.
Ineke2 schreef:Josien_ schreef:Goed voor het paardenwelzijn hoor, maar als dit overal doorgevoerd wordt zullen er veel mensen niet meer mogen rijden. En zeker een groot deel van de mannen niet meer.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het slecht is hoor, sta er helemaal achter maar er zijn veel meer mensen 90+ kilo die paardrijden dan je denkt.
Daar hoef je niet extreem lang of dit voor te zijn.
En dat is een probleem omdat?
. Kookaburra schreef:Ik vind het dubbel. Ja, ik vind een weegmoment goed ivm het welzijn van de paarden. Op onze manege is er ook een weegmoment. Aan de hand van je gewicht wordt je ingedeeld op de paarden en ponys. En ook bij ons mag je boven de 90 kilo niet meer opstappen. Prima. Hoe lastig de oorzaak van het overgewicht soms ook is.
Wat ik lastiger vindt (en ik hoop dat dat niet veel voorkomt) dat er wellicht ook ruiters zijn waarvoor een weegschaal een trigger is. Bijv. omdat ze worstelen met zelfbeeld of misschien een eetstoornis.
En bij ons op stal hoorde ik eens een meid van rond de 15 zeggen: 'als ik 5 kilo afval... Mag ik weer op pony Kiki rijden!!'. Ik hoop dat dat bij de jonge ruiters niet doorslaat naar ongezond sporten o.i.d..