Limited Edition overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Limited Edition overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 21:50

Phryso.com
Algemeen
Ingezonden door meerdere bokkers

Afbeelding
Limited Edition. Foto: Ingrid Truijens

Op zondag 10 juli is KFPS Paard van het Jaar 2017 Limited Edition Sport Elite (Uldrik 457 x Tsjalke 397) overleden, zo laat Judith Pietersen weten. Limited was een waarachtig ambassadeur voor het Friese paard. Niet alleen door zijn showoptredens met Judith, maar vooral ook omdat hij in de dressuurring tot schitterende prestaties kwam.

Nooit ziek of geblesseerd
Limited Edition (geboren als Kanjer ter Meer) werd 11 jaar. Hij was nooit ziek of geblesseerd, zo schrijft Judith Pietersen op haar facebook. Het was dan ook een grote schok en met veel verdriet dat de amazone meldt dat haar geliefde Lim op zondagmorgen 10 juli is gestorven aan een maagruptuur. ‘We konden niets doen om dit te voorkomen, hij heeft niet geleden.’ Hij had een geweldig karakter, een fantastische ziel, beschrijft ze: ‘ik ben voor eeuwig dankbaar voor het plezier dat hij in het leven van zovelen heeft gebracht.’

Op weg naar Grand Prix
Dit voorjaar pakten Limited en Judith de draad in de dressuur weer op na een korte pauze. Met scores rond de 70% in de Prix St. George reden ze zich in de top van de subtopdressuur. De combinatie was hard op weg om Grand Prix te gaan starten. Judith en Limited werden Hippiade kampioen in de Z1-dressuur en Europees kampioen bij de zesjarige Friese paarden. Tussendoor schitterden ze ook nog in ‘De Stormruiter’ en verzorgden ze shows tijdens de Friesian Proms en Indoor Brabant.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 12-07-22 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto aangepast

Friesfanaat

Re: Limited Edition overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:11

Onwijs verdrietig voor Judith en haar familie.. Wat een ongelooflijk machtig paard was Limited Edition, een prachtige combinatie vormden ze ook.

Y;(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:12

Het was een heerlijk en superlief dier. Hij stond een tijdje tegenover onze merries en nooit gebrul of gedoe.

Eeuwig zonde dat hij zo jong overleden is. :(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:28

Wat jong |(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:37

Ik las het helaas al op Instagram. ;(
Wat ontzettend jammer. Die 2 waren een mooi team.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:14

Heel erg triest nog zo jong en dan door zoiets...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:58

Echt verschrikkelijk
Vond dit een voorbeeld voor de sport
Veel te jong, wat een gemis

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:37

Niet geleden? Volgens mij is ene maagruptuur erg pijnlijk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:46

Rivendell schreef:
Niet geleden? Volgens mij is ene maagruptuur erg pijnlijk

Nou dat was het eerste dat ik ook dacht…
Wat moet dat paard nog een pijn gehad hebben…

Vreselijk hoor, nog veel te jong…

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:13

Ach arme Lim… Hij was naast mooi, ook ontzettend lief.
Sterkte voor Judith en haar familie!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:04

Vind het zo jammer dat er bij de artikels vaak geen goede foto bij zit. :\ Zou ik wel een goeie toevoeging vinden. :)

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:23

Wat een geweldenaar ... Een groot verlies voor de sport. Alle betrokkenen heel veel sterkte gewenst.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:08

Gecondoleerd.Het was een mooi paard ja. Ze had hem cadeau gekregen van haar "minnaar" Dan Brown, tot ongenoegen van diens toenmalige vrouw.Het paard zou meer dan 2 ton gekost hebben toen. Maar hoe dan ook,treurig voor iedereen en tragisch voor het paard, veel te jong nog.Maar aan zoiets is niets te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:12

floripori17 schreef:
Vind het zo jammer dat er bij de artikels vaak geen goede foto bij zit. : Zou ik wel een goeie toevoeging vinden. :)

Dan hebben we waarschijnlijk geen foto die wij mogen gebruiken bij het artikel. Helaas mogen wij niet zomaar alle foto's overnemen. Vandaar de foto ter illustratie.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:14

Ach zo! Bedankt voor de toelichting!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:55

Bellatrix schreef:
floripori17 schreef:
Vind het zo jammer dat er bij de artikels vaak geen goede foto bij zit. : Zou ik wel een goeie toevoeging vinden. :)

Dan hebben we waarschijnlijk geen foto die wij mogen gebruiken bij het artikel. Helaas mogen wij niet zomaar alle foto's overnemen. Vandaar de foto ter illustratie.

Ingrid truijens is altijd te benaderen voor een foto. En ik had ook nog iemand anders genoemd bij de inzending die jullie konden benaderen. Jullie vertikken het gewoon om moeite te doen....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:57

En dat is hun goed recht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:17

Het is toch heel gemakkelijk om even te googelen, dan vind je meteen een woud van foto's en verhalen over dit onderwerp.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:36

Die mag je niet zomaar overnemen Anjali.

Misschien moet je nog een keer de roddels over het paard benoemen, denk dat dit bericht wel een goede plek is om dat nog eens breed uit te meten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:38

Absolem schreef:
Bellatrix schreef:
floripori17 schreef:

Ingrid truijens is altijd te benaderen voor een foto. En ik had ook nog iemand anders genoemd bij de inzending die jullie konden benaderen. Jullie vertikken het gewoon om moeite te doen....

We kunnen niet van elke ruiter een foto in ons bestand hebben die door een van de nieuwsredactieleden of andere vrijwilligers gemaakt is. En persoonlijk vind het ik erg naar om een foto rechten vrij op te vragen aan iemand die net zijn paard kwijt is geraakt aan zoiets naars.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:17

Maureen95 schreef:
Absolem schreef:

We kunnen niet van elke ruiter een foto in ons bestand hebben die door een van de nieuwsredactieleden of andere vrijwilligers gemaakt is. En persoonlijk vind het ik erg naar om een foto rechten vrij op te vragen aan iemand die net zijn paard kwijt is geraakt aan zoiets naars.

Ingrid truijens is een fotograaf en die andere die ik benoemd had ook. Dus je vraagt niets aan judith maar aan degene die de rechten heeft omdat die de foto gemaakt heeft. En als je twee fotograven letterlijk in je schoot geworpen krijgt is het nog geen minuut werk om ze even een berichtje te sturen of je een foto van ze mag gebruiken. Hetzij met of zonder watermerk. Jullie hebben NOOIT een passende foto en de reden die gegeven word is in dit geval dus onzin want je had gewoon een foto kunnen vinden/krijgen middels 1 van de fotograven .

Tip de redactie staat er notabene. En nu zegt de redactie eigenlijk gewoon dikke middelvinger tegen de tip die ze kregen . Terwijl een fatsoenlijke foto van limited edition gewoon niet meer dan fair is. Want dat paard was gewoon een geweldenaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:32

Apart en ongepast hoe mensen denken dingen te kunnen eisen op/van Bokt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:43

Ik heb contact gezocht met Ingrid en ik heb bij deze de foto aangepast.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:02

Maureen95 schreef:
Absolem schreef:

Ingrid truijens is een fotograaf en die andere die ik benoemd had ook. Dus je vraagt niets aan judith maar aan degene die de rechten heeft omdat die de foto gemaakt heeft. En als je twee fotograven letterlijk in je schoot geworpen krijgt is het nog geen minuut werk om ze even een berichtje te sturen of je een foto van ze mag gebruiken. Hetzij met of zonder watermerk. Jullie hebben NOOIT een passende foto en de reden die gegeven word is in dit geval dus onzin want je had gewoon een foto kunnen vinden/krijgen middels 1 van de fotograven .

Tip de redactie staat er notabene. En nu zegt de redactie eigenlijk gewoon dikke middelvinger tegen de tip die ze kregen . Terwijl een fatsoenlijke foto van limited edition gewoon niet meer dan fair is. Want dat paard was gewoon een geweldenaar.

Tip de redactie kan absoluut, maar ik vind dat je berichten een aanvallende toon hebben. De hele nieuwsredactie doet ook zijn best!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:42

anjali schreef:
Het is toch heel gemakkelijk om even te googelen, dan vind je meteen een woud van foto's en verhalen over dit onderwerp.

Ik bedoelde hiermee dus niet dat ik het een omissie van de redactie vind dat ze geen foto geplaatst hebben (dat staat ze vrij,en het zijn volgens mij ook nog vrijwillige medewerkers) maar dat iedereen zelf heel eenvoudig met Google foto's etc. kan vinden.Zodat men niet afhankelijk is van Bokt voor illustraties.