Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 19:45

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Griffith Park Pony Rides. Foto: Foto: Chris English/Wikimedia Commons.

In Griffith Park in Los Angeles, USA, kunnen sinds 1948 ponyritjes worden gemaakt. De laatste negen maanden zijn er echter elk weekend dierenactivisten bij het park aanwezig, die graag zouden zien dat het park stopt met het aanbieden van de ritjes. Ze vinden dat de pony's verwaarloosd worden, en gedwongen worden om te werken in hoge temperaturen, zonder dat ze schoon water kunnen drinken.

Stephen Weeks, eigenaar van Griffith Park Pony Rides, zegt dat er geen sprake is van mishandeling. "De pony's krijgen uitstekende verzorging van de veearts. Ze hebben hun water. We laten ze in vernevelaars staan, we controleren het aantal uren dat ze per dag werken, we geven ze rust gedurende de dag. Onze pony's zijn heel belangrijk voor ons, we houden van ze."

Afgelopen december is er een onderzoek gedaan naar de omstandigheden van de pony's. Het onderzoek bracht geen overtredingen aan het licht met betrekking tot de verzorging of behandeling van de dieren, maar wel juridische en medische problemen. Van verschillende pony's moest het gebit worden behandeld, sommige pony's hadden klachten door een niet goed passend zadel en enkele pony's moesten naar de hoefsmid. Weeks verklaart dat in februari alle punten waren opgelost.

De actievoerders zijn hier niet tevreden mee, en de acties blijven doorgaan. De Los Angeles Alliance for Animals (LAAA) verklaart: "In een stad die prat gaat op de hoogste normen van dierenwelzijn, moeten we onmiddellijk een einde maken aan dierenmishandeling als we er getuige van zijn. Daarom hebben we maandenlang geprotesteerd om het lijden van de dieren in dit park aan het licht te brengen."

De acties zouden Weeks duizenden Dollars aan inkomsten hebben gekost. Hij beschuldigt de actievoerders van het veroorzaken van overlast. Weeks vertelde City News Service dat sommige activisten megafoons en sirenes gebruiken die "de kinderen en de pony's bang maken."

Het doel van de actievoerders is dat de pony's worden opgevangen in opvangcentra, en dat er een alternatief voor de ponyritjes komt, zoals bijvoorbeeld de treinrit die al door de buurt gaat, zodat de medewerkers niet zonder werk komen te zitten.

Weeks zegt dat Griffith Park Pony Rides een blijvende kracht heeft en LA Recreation and Parks is het daarmee eens. De concessieovereenkomst is met nog een jaar verlengd. De omstandigheden van de pony's zullen blijven worden gecontroleerd.

Loretta

Re: Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:30

Binnenkort ook in uw paddock paradise.

Leuke "dierenliefhebbers" trouwens. Om met megafoons de pony's bang te maken.
Maar ja, dat zou wel nodig geweest zijn om filmpjes te kunnen maken waarop de pony's in paniek zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:14

Ze zien er prima uit en staan in de schaduw. Dieren activisten zien dingen die ze willen zien en interpreteren dat als de werkelijkheid. Hersenloos volk.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:45

pillow schreef:
Ze zien er prima uit en staan in de schaduw.
En dat concludeer jij op basis van…? En dat het hersenloos volk is?
Ik kan me daar op basis van de gegeven info geen mening over vormen.

Vind wel dat dit soort ‘vermaak’ hopeloos ouderwets is. https://www.griffithparkponyride.com/
Dieren die stompzinnig rondjes lopen tussen hekjes. Die de hele dag met een zadel op staan te wachten om als een soort ‘niks’ een paar rondjes te lopen tussen 2 lage hekjes.
Dit moet je anno 2022 niet meer willen. Iets met voortschrijdend inzicht.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:56

paars schreef:
pillow schreef:

Vind wel dat dit soort ‘vermaak’ hopeloos ouderwets is. https://www.griffithparkponyride.com/
Dieren die stompzinnig rondjes lopen tussen hekjes. Die de hele dag met een zadel op staan te wachten om als een soort ‘niks’ een paar rondjes te lopen tussen 2 lage hekjes.

Ik ben het hier niet mee eens.
Die ponies staan met hun vrienden, veel beweging waarbij er niets/amper iets van hen gevraagd wordt behalve met de rest mee wat vooruit stappen of draven. En dan ‘s avonds/ ‘s nachts hopelijk samen in een grote kraal met hooi of op een weiland. Ik denk dat mijn haf en mijn dressuurpaard dat veel leuker zouden vinden dan hun huidige werk waarbij ze alleen moeilijke oefeningen moeten lopen in een piste.
Op voorwaarde dat de nodige medische zorg en bekapping etc aanwezig is, vind ik dit absoluut geen slechte zaak. Integendeel, veel beter dan 24/7 moddervet op een wei of hele dagen op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 00:09

paars schreef:
pillow schreef:

"Our ponies do not work every day. They are rotated in three-day working cycles resting in between. When they work in the ring they average only about two hours of walking or trotting per day."
Ik vind dit nou niet zo wereldschokkend. Op de track van een Paddock Paradise lopen ze ook "als een soort niks" wat rond, en dat vindt iedereen top, om nog maar te zwijgen over paarden die niet met hun neus het gras uit komen. :') Dat "als een soort niks" is puur een menselijke invulling die je eraan geeft - jíj reduceert het tot niks, maar zo kun je alles aan het wezen paard wel reduceren tot 'niks.'

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 01:12

Ik was nieuwsgierig dus even een kijkje gedaan op YouTube en ik vindt vooral het rijden zorgwekkend.

Kinderen met 0 ervaring worden letterlijk met een soort autogordel vastgezet in het zadel. De pony's schieten er in een nog net niet galopje vandaan en een staff lid rent er een beetje doelloos achteraan.

Gaat een keer goed fout denk ik. Alleen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 06:43

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:37

Zebrastreep schreef:
Ik was nieuwsgierig dus even een kijkje gedaan op YouTube en ik vindt vooral het rijden zorgwekkend.

Kinderen met 0 ervaring worden letterlijk met een soort autogordel vastgezet in het zadel. De pony's schieten er in een nog net niet galopje vandaan en een staff lid rent er een beetje doelloos achteraan.

Gaat een keer goed fout denk ik. Alleen

Dat viel mij ook gelijk op.

Als er een helmloos kindje van de pony lazerd met het hoofd op het hekje, is het snel klaar met het ponypark.

Als er werkelijk geeurd wat op de site staat kwa verzorging kunnen die activisten zich beter verschansen bij de dierenmishandelingwedstrijden van de Tennessee Walking Hoses.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:56

In elk geval worden er gewichtseisen gesteld aan de ruitertjes en mogen er geen volwassenen op volgens hun website.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:15

Ik vind dit ook echt niet meer van deze tijd hoor. Als je wil paardrijden ga je maar lekker naar de manege waar je ook zelf je pony leert verzorgen ipv zo'n pony te gebruiken als een soort ding.

Lekker de mogelijkheid geven om rondjes te rijden met karts/quads of een draaimolen, levende dieren horen hier niet voor gebruikt te worden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:27

Dee_Es schreef:
Ik vind dit ook echt niet meer van deze tijd hoor. Als je wil paardrijden ga je maar lekker naar de manege waar je ook zelf je pony leert verzorgen ipv zo'n pony te gebruiken als een soort ding.

Lekker de mogelijkheid geven om rondjes te rijden met karts/quads of een draaimolen, levende dieren horen hier niet voor gebruikt te worden.

Echt he, ik ben het 100% met je eens. Dit vind ik ook niet kunnen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:28

Dieren zijn geen attracties. Ik vind het super dat hier wordt geprotesteerd.

En dat schreeuwen, die pony's zijn gewend aan kinderen op hun rug de hele dag. Kinderen in de rij, verjaardagsfeestjes etc. We weten allemaal dat die veel meer geluid produceren dan deze man

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:30

Jeee dit is net een attractie.
Veiligheidsriem om en gaan...

dat gestuiter de hele dag, alleen maar links om. Dat kan echt niet goed zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:41

Heul, heul lang geleden kon dit op de Efteling. Daar werd ik als 8-jarige op zo'n pony gezet.
En de rest is geschiedenis :))

Maar nu kan dit echt niet meer. Zelfs niet als dit bij 1 meisje per dag het paardenvirus veroorzaakt :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:44

Ibbel schreef:
Heul, heul lang geleden kon dit op de Efteling. Daar werd ik als 8-jarige op zo'n pony gezet.
En de rest is geschiedenis :))

Maar nu kan dit echt niet meer. Zelfs niet als dit bij 1 meisje per dag het paardenvirus veroorzaakt :D

Hier hetzelfde verhaal, maar dan in Avifauna :)). Toen vond ik het geweldig, nu kijk je er toch met hele andere ogen naar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:44

Nou, verwachte heel wat..maar deze mensen hebben de zaken goed op orde.

Ik zie schaduw, geen lange dagen, kleine kids op kleine pony's zoals het hoort.

Deden al die moddervette shetlanders in nederland maar eens wat.
Van werken is nog nooit iemand dood gegaan zei mij pa altijd. :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:52

Mja, dit doet me denken aan de vroegere kermispony's, die 'paardenmolen' met levensechte pony's. Is ondertussen ook gewoon verboden hier.
Dergelijke attracties zijn niet meer van deze tijd. Zelfs als ze verder wel goed verzorgd worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:05

Als je daar bent geweest weet je dat het er bloedheet is. Echt niet te doen, ook niet in de schaduw.
Mensen trainen daar niet overdag.

Kappen met die onzin! Hiep hiep hoera voor deze activisten!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:07

Dee_Es schreef:

Ik denk niet dat hier veel kinderen regelmatig komen rijden zoals op een manege. Het is idd meer een attractie. Nou en ik denk niet dat die pony's het erg vinden. Niet meer van deze tijd? Er is tegenwoordig zoveel niet meer van deze tijd dat je er simpel van wordt. Paard op pp, niet in een stal, bitloos, zadel op maat ik noem maar wat. Je moet zo ongeveer eerst met je paard overleggen waar het zin in heeft. Ik krijg zo ongeveer het gevoel of ik mijn hele leven paarden mishandeld en verwaarloosd heb.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:10

Hoe zijn jullie allemaal begonnen met paardrijden? hier was dat toch echt wel als 4 jarige op de rug van een pony die aan de hand meegenomen werd voor een rondje stap bij een evenement. Heb vroeger dit soort dingen zelf ook nog gedaan, niet iedere pony is er geschikt voor maar sommigen vonden de aandacht helemaal geweldig.

Oftewel, volgens mij is het weer allemaal niet zo zwart-wit..als de pony's om de drie dagen 2 uurtjes werken met een goed passend zadel, goede (gebits)verzorging, voeding en begeleiding dan kan ik dat nu niet bepaald dierenmishandeling noemen.

Valt me vaak op dat activisten (op allerlei gebieden) zelf helemaal niet werken...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:15

Dus omdat mensen dit vroeger deden moet het nu ook maar kunnen? Zullen we die gedachtegang niet verder trekken want dan ontstaan er wel wat nieuwe (of oude) problemen.

Is het meegaan met de tijd 'eng' omdat je dan moet toegeven dat je vroeger inderdaad het paard niet goed hebt behandeld naar hedendaagse standaarden?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:16

pillow schreef:
Dee_Es schreef:

Ik denk niet dat hier veel kinderen regelmatig komen rijden zoals op een manege. Het is idd meer een attractie. Nou en ik denk niet dat die pony's het erg vinden. Niet meer van deze tijd? Er is tegenwoordig zoveel niet meer van deze tijd dat je er simpel van wordt. Paard op pp, niet in een stal, bitloos, zadel op maat ik noem maar wat. Je moet zo ongeveer eerst met je paard overleggen waar het zin in heeft. Ik krijg zo ongeveer het gevoel of ik mijn hele leven paarden mishandeld en verwaarloosd heb.

Nu is een zadel op maat of een goed passend zadel toch gewoon een normale norm lijkt mij? Het is gewoon nog een feit dat teveel paarden in Nederland te lang op stal staan.

Nu heb ik niet zoveel met een paddock paradise maar mijn knollies staan lekker 24/7 buiten op gras in kuddeverband met genoeg ruimte en eten. Bewegen kan wel meer maar ze stappen aardig wat af als ze eten. M

Alleen dat ze het daar aan durven om kinderen zonder cap te laten rijden. Als er 1 land bekend staat voor rechtszaken met debiel hoge geld bedragen .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:17

Ninx schreef:
Als je daar bent geweest weet je dat het er bloedheet is. Echt niet te doen, ook niet in de schaduw.
Mensen trainen daar niet overdag.

Kappen met die onzin! Hiep hiep hoera voor deze activisten!

Ik vind het helemaal prima dat ze dit soort uitwassen aankaarten. Maar binnenkort staan ze ook in jouw paddock paradise.
Daarbij als ik het filmpje bekijk van 1 van die schreeuwers dan kun je dat haast al niet meer serieus nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:18

Een rondje aan de hand zowel links als rechtsom is wat anders dan dit.
Waarbij je bij het draven direct instructies kreeg voor te leren lichtrijden wat de meeste kinderen best snel te pakken hebben.
Niet de hele dag nieuwe beginners, maar ook kindjes die al best fijn zitten.