Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cinnepin schreef:Vreselijk,
Hier het eerste stuk langs het ruiterpad loot schrikdraad om dieren die daar uitgezet zijn achter het draad te houden. Dit is van dat hele dunne bijna onzichtbare draad, Sinds kort loop ik naast mijn paard als ik daar langs ga en er niet meer op. Heb er andere paarden in zien komen en mijn paard was ook een keer net op tijd gestopt, Ruiterpad daar is ook erg smal...Levens gevaarlijk
pillow schreef:Cinnepin schreef:Vreselijk,
Hier het eerste stuk langs het ruiterpad loot schrikdraad om dieren die daar uitgezet zijn achter het draad te houden. Dit is van dat hele dunne bijna onzichtbare draad, Sinds kort loop ik naast mijn paard als ik daar langs ga en er niet meer op. Heb er andere paarden in zien komen en mijn paard was ook een keer net op tijd gestopt, Ruiterpad daar is ook erg smal...Levens gevaarlijk
Als het heel dun en nauwelijks zichtbaar is, is het geen prikkeldraad
Langs de natuurgebieden staat meestal glad ijzerdraad.
Gini schreef:Ja, vooral die eigenschap dat het zich eigenlijk vaster om iets heen wikkelt wanneer je het probeert los te maken vind ik eng. Aan andere soorten draden kan een paard zich ook (levensgevaarlijk) verwonden, maar daar heb je dat toch minder dat het juist erger wordt wanneer je het probeert op te lossen.
Gini schreef:Oef nee, liever niet. Ik dacht echt dat dat bij staaldraad minder was, maar het is dus ook even naar. Brrr, probeer je je paard los te krijgen wetende dat die al serieus gewond gaat zijn, wringt het zich nog dieper het vlees in.
Nee, NOOIT meer hier. En deze was gecombineerd met gewone witte draad om hem zichtbaar te maken. De staaldraad was meer om de stroom goed te laten door komen. Alleen nog bovenop mag hier staaldraad van mij maar niet meer in de andere rijen.
word er terug naar van als ik er aan denk. En dan heb ik geluk dat ik altijd voorbereid ben op een kleine oorlog en ik dus een kniptang in mijn poetsbox had voor het geval dat die draad om eender welke reden door geknipt moest worden. Paard was bovendien in shock gegaan wat niemand wil natuurlijk maar op dat moment maakte het wel dat hij dus niet meer trok.. Ik wil niet weten hoe het anders afgelopen was.