QR-code scannen bij De Voornruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

QR-code scannen bij De Voornruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 12:04

KNHS
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo

Afgelopen weekend organiseerden De Voornruiters in De Meern een springwedstrijd. Hun eerste evenement na de afkondiging van de nieuwe coronamaatregelen die op 6 november in zijn gegaan. Bestuurslid Bert Schalkwijk vertelt hoe de organisatie is omgegaan met de nieuwe regels.

Er stond een gevarieerde wedstrijddag gepland bij deze actieve vereniging. In de ochtend was er springen voor ponycombinaties en de dag werd afgesloten met springen voor veteranen. Tijdens het evenement werden de QR-codes van iedere bezoeker boven de achttien gescand.
Bert Schalkwijk, bestuurslid van de Voornruiters zegt: “Bij ons is de controle gedaan door twee externe mensen. Daarvoor hadden wij gekozen omdat op deze manier de controleurs de bezoekers en deelnemers niet kennen, dat voorkomt mogelijke lastige discussies. Gelukkig kwam dat niet veel voor. De bezoekers waren eigenlijk over het algemeen allemaal positief over de controle. Ze voelden zich veiliger door de controle en gaven aan dat zij het een goed initiatief vonden. In totaal konden twee bezoekers geen geldig coronatoegangsbewijs tonen en mochten daarom het terrein niet op. De rest van de deelnemers en bezoekers heeft na het laten zien van een geldige QR-code een polsbandje gekregen. Op deze manier was het voor iedereen duidelijk wie er gecontroleerd was en hoefden ze bij het verlaten en opnieuw betreden van de accommodatie niet opnieuw gecontroleerd te worden.”, aldus Bert Schalkwijk.

Tijdens evenementen voor de persconferentie van dinsdag 2 november hebben de Voornruiters ook al verschillende coronamaatregelen gehanteerd tijdens hun evenementen. Zo hadden zij een menmarathon waarbij de kantine gesloten was. Bert zegt hierover: “Wij houden ons aan de geldende overheidsmaatregelen, die zijn er niet voor niets. Voor de komende evenementen zullen wij eventuele nieuwe maatregelen in de gaten houden. Het scannen van de QR-codes blijven wij doen zolang dat nodig is. Met het uitdelen van polsbandjes is het ook goed te doen en blijft het overzichtelijk.”

NadjaNadja @ [VN] QR-code scannen bij De Voornruiters
Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om de discussie omtrent corona en de genomen maatregelen voort te zetten op het subforum Corona Vragen [CV]. Uiteraard zijn inhoudelijke reacties op het artikel hier wel toegestaan.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 15-11-21 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

Jolliegirl

Re: QR-code scannen bij De Voornruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:46

En ondertussen alle mensen met QR code kunnen alsnog drager zijn en anderen besmetten.

Dan kan je haast beter iedereen testen...

Jemig waar gaat dit hee.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:54

Jolliegirl schreef:
En ondertussen alle mensen met QR code kunnen alsnog drager zijn en anderen besmetten.

Jemig waar gaat dit hee.

Ssst dat mag je niet zeggen. Dat neemt het draagvlak voor het vaccineren weg. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:08

Sunnda schreef:
Jolliegirl schreef:

Jemig waar gaat dit hee.

Ssst dat mag je niet zeggen. Dat neemt het draagvlak voor het vaccineren weg. ;)

-O-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:40

Jolliegirl schreef:

Jemig waar gaat dit hee.

Klopt, maar de kans dat je na vaccinatie op de ic beland is een flink stuk kleiner. Dus de druk op de zorg wordt door vaccineren toch echt een flink stuk lager. Daarnaast worden mensen dus veel minder ziek.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:42

Ik vind het een heel bijzonder bericht, er zijn al zoveel verenigingen die het op deze manier doen. Ik vind het echt stemmingmakerij om dit zo op de voorpagina te zetten. Die enorme tweedeling in de maatschappij wordt op deze manier steeds groter.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:43

Anoeska27 schreef:
Ik vind het een heel bijzonder bericht, er zijn al zoveel verenigingen die het op deze manier doen. Ik vind het echt stemmingmakerij om dit zo op de voorpagina te zetten. Die enorme tweedeling in de maatschappij wordt op deze manier steeds groter.

Dit dus.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:54

Goed aangepakt bij de Voornruitets.

Tweedeling in de samenleving:
de ongevaccineerden worden uitgenodigd om zich eindelijk te laten prikken ;
mensen die kwetsbaar zijn voor ziekten van de ademhalingswegen gun ik een leuke dag paardesport;
en verder ben ik solidair met mijn collega's op de IC die zich uit de naad werken
en ben ik begaan met alle mensen die minder kwaliteit van leven hebben omdat een operatie is uitgesteld.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:53

Uitgenodigd? Gedwongen bedoel je.
Er is geen keuze meer. Vrees dat dit nog veel erger gaat worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:54

gillian schreef:

Dat denk ik ook. Maar de wereld vergaat niet als je je laat vaccineren hoor.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:55

Suzanne F. schreef:
gillian schreef:

Dat denk ik ook. Maar de wereld vergaat niet als je je laat vaccineren hoor.

Heb ik al gedaan. Maar die qr code slaat nergens op op deze manier.
En mensen die niet gevaccineerd kunnen worden..mijn zusje bijvoorbeeld heeft factor 5 leiden. Een bloedstollingziekte. En laat nu de bijwerken bloedpropjes, leuk woord voor trombose, zijn..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:45

gillian schreef:

Er is een subtiel verschil: het is drang.
Geen dwang.

En een boel mensen die compleet schuldloos, om biologisch medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden zitten vaak al sinds maart '20 in quarantaine.
(Geen veertig dagen, de letterlijke quarantaine, maar meer dan anderhalf jaar en het gaat nog langer worden.)

Dus volgelingen van Willem Engel mogen van mij wel wat inleveren. Dat is tenslotte een keuze.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:47

Janneke2 schreef:
gillian schreef:

Er is een subtiel verschil: het is drang.
Geen dwang.

En een boel mensen die compleet schuldloos, om biologisch medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden zitten vaak al sinds maart '20 in quarantaine.
(Geen veertig dagen, de letterlijke quarantaine, maar meer dan anderhalf jaar en het gaat nog langer worden.)

Dus volgelingen van Willem Engel mogen van mij wel wat inleveren. Dat is tenslotte een keuze.

En moeten dat dan blijven als je het zo stelt. Want als jij denkt dat 100% vaccinatie het veilig maakt voor die mensen, heb je toch ergens wat onderzoeken gemist. :)

Dwang/drang: mensen hun levensonderhoud aka werk af dreigen te pakken is geen drang, maar dwang..

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:13

Citaat:
Dwang/drang: mensen hun levensonderhoud aka werk af dreigen te pakken is geen drang, maar dwang..

Helemaal waar wat je zegt! Die antivaxxers die hun belang vóór de veiligheid, gezondheid en welvaart van 87,9 procent van de Nederlanders stellen, da's dwang en het moest niet mogen!

Oh, en het gaat niet om het aantal besmettingen, want ja, ook met vaccin kun je besmet raken, het gaat om de belasting van de zorg. En de kans dat je in het ziekenhuis of zelfs op de IC komt, is met vaccinatie vele malen kleiner.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:33

Ik zie het ook als dwang.
Hier is besloten wegens mede erg veel DNA afwijkingen en dus rare reacties, dat het echt geen goed idee is.
Ze durven het niet te gokken, waarvan een neuroloog en nog 2 artsen.
Maar als straks de 2G regel in gaat ben ik écht de sjaak.
Ik heb geen normaal rijbewijs bijvoorbeeld en heb voor langere afstanden het ov nodig.
Ja vergeet het maar.
Antistoffen heb ik helaas niet en de overheid heeft gezorgd dat ik officieel niet eens meer naar stal mag.
Officieel mag ik van mijn normale dingen niks meer doen eigenlijk.
Het is dat men weet dat ik niet zomaar niet gevaccineerd ben, anders had ik nu niks meer over.
En dat vind ik veel te ver gaan.
Ik hoop eerlijk gezegd op een milde besmetting waar ik weinig last van krijg.
Dan is het even isoleren, en dan mag ik mijn leven normaal leiden voorlopig.
Vaccineren is gewoon geen optie.
Niemand gaat daar in mee zeker met wat er nu speelt niet.
Maar dat houdt wel in dat ik zonder dat dat nodig is nergens welkom ben.
Leuk als je altijd voor elke arts/fysio/gelegenheid netjes getest hebt, en je aan de regels hield.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:56

Citaat:
En Dwang/drang: mensen hun levensonderhoud aka werk af dreigen te pakken is geen drang, maar dwang..

On topic : mag je aanwezig zijn bij een wedstrijd.
Voor beroepsruiters kan dat ingrijpen in hun levensonderhoud, maar voor het publiek is het een uitje.

@Sundda:
"En moeten dat dan blijven als je het zo stelt. Want als jij denkt dat 100% vaccinatie het veilig maakt voor die mensen, heb je toch ergens wat onderzoeken gemist. "

Please calm down.
Het gaat hier niet over 100% van de besmettingen voorkomen.
Dus helaas, 'dat ik niet goed op de hoogte zou zijn' is niet aan de orde.

En ik vind het wel leuk dat ik met enige regelmaat een roze bril krijg toegedicht. (En soms een ander soort bril.)

Ik vind het de kunst om de ellende regelrecht in het gezicht te zien en dan te kijken wat mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-11-21 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:05

Janneke2 schreef:

mensen die kwetsbaar zijn voor ziekten van de ademhalingswegen gun ik een leuke dag paardesport;
en verder ben ik solidair met mijn collega's op de IC die zich uit de naad werken
en ben ik begaan met alle mensen die minder kwaliteit van leven hebben omdat een operatie is uitgesteld.

Volkomen mee eens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:14

Paarden moeten toch ook gevaccineerd zijn om aan wedstrijden te mogen deelnemen.Als je dat niet wilt voor je paard of voor jezelf dan blijf je gewoon thuis.Er is echt een medische noodsituatie en die vereist stevige maatregelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:30

Avalanche81 schreef:
Janneke2 schreef:

Volkomen mee eens.

Ik ook. Ik vind het zo'n gezeur allemaal. Nederland gaat zo vreselijk slecht dat ik er gewoon verdrietig van ben. Zelfs hier in dit kleine dorp kan ik niemand meer ontmoeten of ze beginnen over de nood!!! situatie in Nederland. Ze weten dat ik Nederlander ben. Tja, wat moet ik erover zeggen tegen de mensen -O-
En ja Frankrijk stijgt ook weer, maar nog lang onvergelijkbaar met Nederland. Ik vind het zo verdrietig dat teveel mensen in Nederland niet doordrongen zijn van de ernst van de situatie, weigeren de regels te volgen en boos zijn. Gisteren een huisarts (familie) aan de lijn gehad. Die vond het zo schaamtevol wat er nu aan de gang is in Nederland. We zijn er maar over opgehouden en hebben over leuke familie zaken gesproken.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:56

Wees er trots op, voor mij geen wedstrijden meer zolang dit door gaat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:59

gillian schreef:

Je hebt altijd een keuze, niet vaccineren is nog steeds een keuze. Dan moet je ook de bijbehorende maatregelen accepteren

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:05

Volgens mijn informatie mag je met een ongevaccineerde hond ook niet aan hondentrainingen deelnemen.Dat snapt dan wel iedereen....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:04

pien_2010 schreef:
Ik ook. Ik vind het zo'n gezeur allemaal. Nederland gaat zo vreselijk slecht dat ik er gewoon verdrietig van ben. Zelfs hier in dit kleine dorp kan ik niemand meer ontmoeten of ze beginnen over de nood!!! situatie in Nederland. Ze weten dat ik Nederlander ben. Tja, wat moet ik erover zeggen tegen de mensen -O-
En ja Frankrijk stijgt ook weer, maar nog lang onvergelijkbaar met Nederland. Ik vind het zo verdrietig dat teveel mensen in Nederland niet doordrongen zijn van de ernst van de situatie, weigeren de regels te volgen en boos zijn. Gisteren een huisarts (familie) aan de lijn gehad. Die vond het zo schaamtevol wat er nu aan de gang is in Nederland. We zijn er maar over opgehouden en hebben over leuke familie zaken gesproken.

Volgens mij gaat het hier niet veel anders dan in veel andere landen hoor. Relatief gezien in ieder geval qua mensen in het ziekenhuis beter dan in Frankrijk. Waarom wordt Nederland dan zo uitgelicht bij jullie (en niet België bijvoorbeeld)?

Afbeelding

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:27

veerledec schreef:
Volgens mij gaat het hier niet veel anders dan in veel andere landen hoor. Relatief gezien in ieder geval qua mensen in het ziekenhuis beter dan in Frankrijk. Waarom wordt Nederland dan zo uitgelicht bij jullie (en niet België bijvoorbeeld)?

[ [url=m/p3vedC.png]Afbeelding[/url] ]

Omdat België aanzienlijk meer IC-bedden heeft.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:49

eventueel schreef:
Citaat:

Helemaal waar wat je zegt! Die antivaxxers die hun belang vóór de veiligheid, gezondheid en welvaart van 87,9 procent van de Nederlanders stellen, da's dwang en het moest niet mogen!

Oh, en het gaat niet om het aantal besmettingen, want ja, ook met vaccin kun je besmet raken, het gaat om de belasting van de zorg. En de kans dat je in het ziekenhuis of zelfs op de IC komt, is met vaccinatie vele malen kleiner.

En je weet dat er in de ziekenhuizen veel gevaccineerde patiënten liggen ook op IC ?!
Die paar % die niet gevaccineerd is maakt het verschil niet in de idiote maatregelen die ze nu weer aan het opstarten zijn
Ze willen sowieso 2G en 3G gaan uitwerken.
Dat zeggen ze letterlijk, ze hebben die tijd nu nodig om dit plan wettelijk te kunnen toepassen...