Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Plop1997 schreef:Bij de boerderij waar ik in Italie een buitenrit heb gemaakt staan alle paarden ook snachts binnen ivm wolven. Ze was aan het vertellen dat ze de mini shetlanders die ze uit Nederland had geimporteerd extra beschermde met speciale afrastering. Natuurlijk zijn ze daar vanaf het begin al gewend aan dat ze maatregelen moeten nemen voor wolven en was het ook niet zo groot als dat ik hier in Nederland gewend ben qua weides maar alsnog lag het aan henzelf om hun eigen dieren te beschermen.
LvdO schreef:Plop1997 schreef:Bij de boerderij waar ik in Italie een buitenrit heb gemaakt staan alle paarden ook snachts binnen ivm wolven. Ze was aan het vertellen dat ze de mini shetlanders die ze uit Nederland had geimporteerd extra beschermde met speciale afrastering. Natuurlijk zijn ze daar vanaf het begin al gewend aan dat ze maatregelen moeten nemen voor wolven en was het ook niet zo groot als dat ik hier in Nederland gewend ben qua weides maar alsnog lag het aan henzelf om hun eigen dieren te beschermen.
Wellicht kunnen ervaringen mbt bescherming en wering uitgewisseld worden om hier ook de dieren beter te beschermen tegen de opkomende wolf. Ik denk dat we toch met zijn allen die kant op moeten kijken. Je kunt ze hier namelijk wel afschieten, maar het blijft een bedreigde diersoort die alles behalve een exoot is. Van oorsprong waren zij hier al en nu nemen zij terrein terug. Het is geen populaire mening, maar toch hoop ik dat we door aanpassingen in afrastering en beweiding vreedzaam met deze roofdieren om kunnen gaan in de toekomst
LvdO schreef:Wellicht kunnen ervaringen mbt bescherming en wering uitgewisseld worden om hier ook de dieren beter te beschermen tegen de opkomende wolf. Ik denk dat we toch met zijn allen die kant op moeten kijken. Je kunt ze hier namelijk wel afschieten, maar het blijft een bedreigde diersoort die alles behalve een exoot is. Van oorsprong waren zij hier al en nu nemen zij terrein terug. Het is geen populaire mening, maar toch hoop ik dat we door aanpassingen in afrastering en beweiding vreedzaam met deze roofdieren om kunnen gaan in de toekomst
Huertecilla schreef:Wolven zijn als vaccins tegen Covid19.
voor de overheden is het in een groter belang en als jij net die éne bent die aan trombose dood gaat of jouw paard wordt opgegeten is dat pech. In geval van een wolf is er tenminste een schaderegeling.