Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Indien het horecagedeelte duidelijk is afgescheiden mogen bezoekers binnen plaatsnemen om te kijken zonder coronatoegangsbewijs.

Cer schreef:Ik ken ook een sportzaal waar je eerst langs de bar / bali loopt voordat je in de sportzaal (met toilet) komt, mag je daar dan wel of niet zonder bewijs in?

kitobeer schreef:Om het lekker ingewikkeld te maken
pien_2010 schreef:Waar een wil is, is een weg waar onwil is een argument. (Godfried Bomans).
Of anders gezegd, ik kijk met verbazing naar de weerzin in Nederland.

pien_2010 schreef:kitobeer schreef:Om het lekker ingewikkeld te maken
Wat vind je dan zo ingewikkeld?
Waar een wil is, is een weg waar onwil is een argument. (Godfried Bomans).
Of anders gezegd, ik kijk met verbazing naar de weerzin in Nederland. Hier in Frankrijk is de pass sanitair al een hele tijd verplicht. Met extra maatregelen zoals in een bar of restaurant alleen geen mondkapje nodig als je aan je tafeltje zit. Op terassen is pass sanitair ook nodig.
Wij, bekend met echte strenge lockdowns vinden de vrijheid die het geeft heerlijk. Er is een groep die het niets vindt maar voor Franse begrippen is dat een hele kleine groep.

Ibbel schreef:Het is natuurlijk wél weerzin, de FNRS heeft gelobbyed dat lesklanten en hun aanhang geen check hoeven laten zien. Omdat ze bang zijn klanten kwijt te raken.
En VWS maakt dan vriendelijk op verzoek een gat in hun eigen regels. En dán wordt het ingewikkeld.
Als de regels simpel zijn: "coronacheck bij binnenactiviteiten, of dat nu sport, cultuur of eten is" is er ook geen twijfel.
Ibbel schreef:Het is natuurlijk wél weerzin, de FNRS heeft gelobbyed dat lesklanten en hun aanhang geen check hoeven laten zien. Omdat ze bang zijn klanten kwijt te raken.
En VWS maakt dan vriendelijk op verzoek een gat in hun eigen regels. En dán wordt het ingewikkeld.
Als de regels simpel zijn: "coronacheck bij binnenactiviteiten, of dat nu sport, cultuur of eten is" is er ook geen twijfel.
kom je ook niet meer binnen zonder de pass sanitair, zo ook in ziekenhuizen (of het moet spoed zijn). pien_2010 schreef:Wat vind je dan zo ingewikkeld?
Waar een wil is, is een weg waar onwil is een argument. (Godfried Bomans).
Of anders gezegd, ik kijk met verbazing naar de weerzin in Nederland. Hier in Frankrijk is de pass sanitair al een hele tijd verplicht. Met extra maatregelen zoals in een bar of restaurant alleen geen mondkapje nodig als je aan je tafeltje zit. Op terassen is pass sanitair ook nodig.
Wij, bekend met echte strenge lockdowns vinden de vrijheid die het geeft heerlijk. Er is een groep die het niets vindt maar voor Franse begrippen is dat een hele kleine groep.
Medisch geheim gewoon door het toilet heen. 
Spenk schreef:Tja maar die percentages was met de Alta variant en toen kwam de Delta. Daarvoor moet het veel hoger zijn anders overspoelt de zorg gewoon weer. Dat is niet zo gek dat je tijdens de duur de gang van zaken verandert voor nieuwe inzichten.