OM wil Varssevelder weken de cel in na paardenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

OM wil Varssevelder weken de cel in na paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 22:24

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Marjo

Een 31-jarige man uit Varsseveld stond vorige week voor de rechter vanwege dierenmishandeling. Het OM eiste een celstraf van vijf weken (drie voorwaardelijk) en een verbod op het houden van paarden. De rechter ging daar niet in mee, die hield het op een taakstraf van 60 uur en een gevangenisstraf van 30 dagen (waarvan 29 voorwaardelijk). Een dag zat de man al in de cel, dus die ene dag knorren zit er al op.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om, op welke manier dan ook, te gaan speculeren over wie de verdachte is.

ApplePapple

Re: OM wil Varssevelder weken de cel in na paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:21

Hoe kan dit... |o

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:25

Pfffff bizar

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:48

Triest, zijn geen straffen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:56

En dan vragen mensen (in andere topics) zich soms af waarom grooms/stalknechten/mensen in de omgeving er niks van zeggen wanneer ze iemand een paard zien afranselen of onheuse dingen ermee doen. Ik ga dit topic opslaan om in de toekomst als antwoord te dienen.

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:20

Het is toch ONVOORSTELBAAR dat deze persoon met amper een straf er weer zo mee weg komt en dat er wordt gesproken over het mishandelen van slechts 1 paard, het waren ONTELBARE PAARDEN die zwaar mishandelt zijn door deze dierenbeul !!!

Een grote groep mensen, waaronder ik , zijn slachtoffer van deze dierenbeul met onze paarden.
Meerderen van onze groep kregen van een woedende persoon, waar de dierenbeul in kwestie zijn paarden had staan, vele filmpjes van het zonder enige reden in elkaar schoppen en slaan van een paard.
De filmpjes in kwestie krijg je braakneigingen van, zo walgelijk, onterecht en gemeen.
Deze persoon vertelde ons dat het zo ELKE dag ging, dat de paarden op het beton in ladingen pis en stront stonden en amper tot niets te eten kregen, oh ja en de stal uit komen was ook al zeldzaam. Persoon in kwestie vertelde dat sommige paarden zelfs meer dan een maand de stal niet waren uitgekomen.
Naar aanleiding van het zojuist genoemde was voor ons allen de maat vol. Wij zijn ons als groep gaan formeren om een halt toe te roepen aan de walgelijkheden die deze dierenbeul al jarenlang er op na houdt, dat is dus heel wat anders dan een klopjacht, prachtig verzonnen leugen om zich er weer uit te kletsen.

De groep slachtoffers van de dierenbeul werd groter en groter, hier een opsomming van wat wij allemaal zelf hebben ondervonden:

Brood en brood magere paarden
Paarden die op het beton in de plassen pis en stront stonden, amper te eten kregen.
Filmpjes gemaakt waar de paarden hun eigen stront van de honger stonden op te eten.
Paarden die soms meer dan een maand de stal niet uit kwamen, amper een paard kwam overigens de stal uit.
En als ze dan eindelijk de stal uitkwamen moesten ze bulten springen, om vervolgens weer op stal weg te rotten. Hoef ik niet uit te leggen wat dat voor een gevolgen heeft voor een paard.
Paarden die zonder enige reden in elkaar werden geslagen en geschopt, op stal, met het laden, tijdens het rijden enz.
Paarden die onder de schimmel zaten
Paarden met verwondingen
Paarden met mega stalbenen
Paarden die zijn gaan weven
Paarden die gedrogeerd werden
Paarden die de smid al 3/4 jaar niet hadden gezien
Paarden die nu jaren later nog steeds geestelijk en of lichamelijk kapot zijn !
Enz enz.

Als eigenaren werden wij constant belazerd, de dierenbeul in kwestie kan namelijk geweldig mooie verhalen ophangen, mega zielig doen, zeer geloofwaardig liegen, voor alles een excuus…….. zodat velen van ons er instonken.
De slachtoffers , mens en dier, dateren al van 2007……….. zo lang is deze dierenbeul als bezig , VEERTIEN JAAR LANG AL !!!! En waarschijnlijk nog langer, maar dat kunnen we niet bewijzen.

Pas in 2017 is de dierenbeul voor het eerst veroordeelt, beul in kwestie heeft in 2018 weer een bezoek gehad van de NVWA, 2020 zijn wij aan de gang gegaan.

HONDERDEN foto’s en ook filmpjes zijn ingediend bij de politie en de NVWA als bewijsmateriaal, alles konden wij bewijzen.

Onze missie was dat deze dierenbeul NOOIT meer een paard / dier ( ook zijn andere dieren waren dik het slachtoffer van hem), zou mogen hebben, deze beul heeft per slot van rekening kansen genoeg gehad.

En nu vragen wij ons af hoe het in in Godsnaam mogelijk is dat hier alleen maar gesproken wordt over de mishandeling van SLECHTS 1 PAARD ???!
Waarom heeft de rechter niks gedaan met alle andere zwaar mishandelde paarden?!
Kan iemand mij / ons hier een antwoord op geven ?!

En een ieder die deze dierenbeul nog een hand boven het hoofd houdt is wat ons betreft mede schuldig aan deze walgelijke praktijken.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:00

Nou lekker online gooien al deze gegevens en bewijs, dan kan ieder voor zich oordelen en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Aanpakken zulke lui.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:01

Heel bizar zo’n lage straf..

Hoe dan cvhvk?
Hoe kan dit 14 jaar doorgaan en krijgt die man nog steeds paarden onder zijn hoede? Waar had ie de paarden staan?

Nou shalimar inderdaad.. ik zou wel willen weten wie dat is..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:11

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:21

Kidde schreef:
Het OM heeft nu een enquête over onder andere dierenmishandeling online geplaatst. Aan de hand daarvan worden nieuwe strafrichtlijnen gemaakt. Iedereen invullen zou ik zeggen: https://www.om.nl/actueel/nieuws/2021/0 ... 9B0Jey0Wqs
[ [url=m/QdDG5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor het delen! Anders had ik dit nooit gezien.
Ik heb em ingevuld!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:33

Ingevuld

MZSN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:04

Zo denk je iemand te kennen... maar blijkbaar toch niet...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:22

Kidde schreef:
Het OM heeft nu een enquête over onder andere dierenmishandeling online geplaatst. Aan de hand daarvan worden nieuwe strafrichtlijnen gemaakt. Iedereen invullen zou ik zeggen: https://www.om.nl/actueel/nieuws/2021/0 ... 9B0Jey0Wqs
[ [url=m/QdDG5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor het delen! Ik tip de nieuwsredactie ook even.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:45

Ik vind het ook bizar dat dit al vanaf 2007 bezig was,toen was hij nog maar 17 !?
Ik begrijp het eigenlijk niet goed ; had hij nou een eigen plek /stal en had hij klanten of stond hij in pension met zijn paarden bij iemand anders ?
Was dit allemaal ook in Varsseveld?
Ik kom uit de buurt ( Woonde vroeger in Westendorp)en heb er nooit iets over gehoord...

MZSN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:47

KahluaB schreef:
Ik vind het ook bizar dat dit al vanaf 2007 bezig was,toen was hij nog maar 17 !?
Ik begrijp het eigenlijk niet goed ; had hij nou een eigen plek /stal en had hij klanten of stond hij in pension met zijn paarden bij iemand anders ?
Was dit allemaal ook in Varsseveld?
Ik kom uit de buurt ( Woonde vroeger in Westendorp)en heb er nooit iets over gehoord...

Hij verhuist telkens met z'n paarden. Vanwegen de problemen

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:33

Oh ok ,hij is dus geen Achterhoeker?
En zo jong ,al zo diep gezonken .. :(

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:32

Ik heb de enquête ook ingevuld en op mijn FB geplaatst. Hopelijk vullen veel mensen het in, al vind ik de tijd van de gevangenis straf wel erg weinig die je kon kiezen, het langst was (1-12 maanden)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:09

Ingevuld

Esmee1508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 23:26

Niet te geloven. Ik zeg het maar nog een keer: ik ken deze man heel goed. Ik ben erbij geweest bij meerdere incidenten met paarden die echt niet door de beugel konden en ben nog zeker niet klaar met hem.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 06:17

Maar wie is deze man en wat is zijn connectie met de paardenwereld?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:55

Maar normaal gesproken worden er toch initialen in een bericht gezet? Dacht ik tenminste....

Esmee1508

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:22

delvira schreef:
Maar normaal gesproken worden er toch initialen in een bericht gezet? Dacht ik tenminste....

Was het maar zo. Het zou natuurlijk echt een probleem zijn als hij klanten kwijtraakt hierdoor

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:26

Maar hij zal toch niet de enige Hengstenhouder in Varsseveld zijn? Vind het best bijzonder dat het zo anoniem blijft dat alleen insiders kunnen weten wie het is. Lekkere reclame voor je bedrijf uit Varsseveld als je er niets mee van doen hebt...

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:02

neetoch schreef:
Maar hij zal toch niet de enige Hengstenhouder in Varsseveld zijn? Vind het best bijzonder dat het zo anoniem blijft dat alleen insiders kunnen weten wie het is. Lekkere reclame voor je bedrijf uit Varsseveld als je er niets mee van doen hebt...

Dat bedoel ik

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:03

neetoch schreef:

Tja je kunt natuurlijk ook even een pb doen naar mensen die het wel weten. Ik heb nog nooit eerder gezien dat ze namen of initialen delen in dit soort zaken. De tamtam doet best z’n werk hoor hier in de buurt. Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het zouden willen weten en die niet weten over wie het gaat.