BigBen schreef:Sjef was gewoon voor de helft avonturier, en voor de helft mafioso. Hij had geen nagel om aan zijn gat te krabben, maar het geluk dat hij Anky aan de haak sloeg. Die kwam uit een rijke familie, en had genoeg talent om een kapstok naar GP te rijden. Eerst was er nog wel een vriendje, maar toen Sjef op het toneel verscheen werd dat vriendje al snel afgeserveerd. Daar was de oude van Grunsven echt niet gelukkig mee. Maar goed, dat is allemaal eeuwen geleden.
Sjef heeft de dressuursport weinig bijgebracht. Tenzij je natuurlijk Salinero met zijn neus tussen zijn voorbenen als positief bekijkt. Hij was wel een verdomd goed politicus. Hij wist altijd precies welke juryleden hij onder druk kon zetten en hoe. En aangezien hij half mafioso was kon die druk erg ver gaan. Hij heeft als bondscoach veel succes gehad, maar dat had hij vooral aan de kwaliteit van de ruiters en de paarden te danken. Toen hij bondscoach werd in België kwam er niets van terecht.
En zoals VanHuisUit al zei, Anky reed haar mooiste kür (in Den Haag) met Bonfire. Dat was geen super gelikte, professioneel afgewerkte kür, maar het was wel authentiek dressuur rijden. Hoe langer ze met Sjef werkte, hoe minder het werd.
En dan waren er nog de schandalen. Dressuurpaarden in de schoenen. Uren bijgezet op stal. Nooit bewezen natuurlijk, maar wel 100% Sjef, het doel heiligt de middelen. Nee, ik heb er niets op tegen dat Sjef van het toneel verdwenen is. En ik heb me wel eens afgevraagd wat voor carrière Anky had gereden zonder Sjef.
Wat een pretentieuze en bittere reactie zeg, nondeju!