Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 19:43

RTVUtrecht.nl
Ingezonden door meerdere bokkers
Algemeen

Afbeelding
Foto: Jim Hollander /FEI

De politie zoekt in Lage Vuursche naar een ruiter die met zijn paard een boa van de gemeente Baarn heeft verwond. De man kreeg een bekeuring omdat hij in het bos reed op een plek waar dat niet mag.

Tijdens het uitschrijven van de bon begon het paard te steigeren. Daardoor viel de handhaver en kreeg hij zijn motor over zich heen. De boa liep onder meer bloedende schaafwonden in zijn gezicht op.

Om het volledige artikel te lezen, kijk je op RTVUtrecht.nl

PowerPoef

Re: Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:46

Ik vraag me wel af of hij het paard opzettelijk heeft laten steigeren of dat het paard dat uit zichzelf deed en hij toen zijn kans zag om weg te komen.
Sowieso niet netjes dat meneer er vandoor is gegaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:53

Idd menig paard vertikt het om lang stil te staan mogelijk kwam paard omhoog en durfde de ruiter echt niet opnieuw stil te gaan staan en heeft de ruiter niet door gehad dat de boa zich had bezeerd.
Of ligt de waarheid ergens in het midden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:00

Titel en bericht strookt niet echt met elkaar ;)
Of hij moet het paard express tegen de Boa aan hebben laten steigeren?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:01

Als die mens onder zijn brommer terechtkwam denk ik dat je dat als ruiter wel door hebt :o

Maar opzettelijk laten steigeren... zijn maar weinig paarden die die skill beheersen. Veel die ongecontroleerd nerveus worden als ze moeten stil staan echter. Niet netjes dat hij is doorgereden idd. Al begrijp ik wel dat je met een zenuwachtig paard niet gaat omdraaien en opnieuw stil staan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:02

Echt knap staaltje verkeerd quoten en overnemen weer. Jeetje.

Ben wel erg benieuwd naar dit verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:03

PowerOfZoef schreef:
Ik vraag me wel af of hij het paard opzettelijk heeft laten steigeren of dat het paard dat uit zichzelf deed en hij toen zijn kans zag om weg te komen.
Sowieso niet netjes dat meneer er vandoor is gegaan.

Tis natuurlijk niet zeker dat hij daarin veel keuze had. Als het steigeren ongecontroleerd was dan het weg galopperen wellicht ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:04

zodiacje schreef:
Idd menig paard vertikt het om lang stil te staan mogelijk kwam paard omhoog en durfde de ruiter echt niet opnieuw stil te gaan staan en heeft de ruiter niet door gehad dat de boa zich had bezeerd.
Wat doe je buiten met een paard dat gaat steigeren en er vandoor peert als hij even stil moet staan? Lekker als je voor een stoplicht staat of überhaupt een weg moet oversteken. +:)+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:06

Mkango schreef:
zodiacje schreef:
Wat doe je buiten met een paard dat gaat steigeren en er vandoor peert als hij even stil moet staan? Lekker als je voor een stoplicht staat of überhaupt een weg moet oversteken. +:)+

Ze waren in een bos he?
Paard van mijn instructrice kan ook perfect de weg op/over/ingehaald worden, maar als die stil moet staan en wachten dan wordt die ook verschrikkelijk nerveus. Rondjes draaien helpt maar niet echt met een brommer en een boa naast je...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:13

In het bericht staat dat het over een motor gaat, niet om een brommer.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:31

Zo dan... Zenuwachtig paard of niet: ruiter had al lang zelf contact op kunnen nemen...

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:31

Ik geloof eigenlijk niets zo veel ervan dat het met opzet is gebeurt.
Denk dat het paard gewoon de motor te eng vond. (Ik bedoel maar, een motor die hoogstwaarschijnlijk ook aan stond, anders zou die niet over de boa heen gereden kunnen zijn, daar wil niet elk paard mooi stil naast staan) en ja dan valt die man en motor, paard kan er zo vandoor gaan hierdoor uit schrik. Wie weet schreeuwde de man diegene ook nog eens na. Geen idee. Vind gewoon niet dat dit op het nieuws hoeft als het zo onduidelijk is

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:37

Ik geloof ook niet dat dit met opzet gebeurt is. Denk eerder dat het paard onrustig is geworden en daarom is gaan steigeren. Ze had echter wel beter bij de BOA kunnen blijven.

Maarrrrr….de boa’s in Baarn hebben geen idee dat de ruiterpaden daar kortgeleden een stukje verlegd zijn. Ik heb daar nog niet zo lang geleden ook een discussie gehad met een boa die dacht dat ik ergens reed waar ik dat niet mocht. Dat was beslist niet zo. Maar ze zijn echt niet goed op de hoogte. Echt heel slecht vind ik dat.

Maar als ze opzettelijk de BOA omver gereden heeft is dat uiteraard echt een heel slecht verhaal. Zoiets doe je niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:38

In het AD was het een elektrische scooter.
Maar dat de ruiter het dier met opzet heeft laten steigeren vind ik erg sterk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:40

Ja de BOA kwam mij ook opzoeken met een scooter. (Groot model)Ramden dat ding zo door de struiken heen. Mijn paard schrok zich helemaal de tandjes.
Iets voorzichtiger te werk gaan zou wel handig zijn….ook voor de natuur.

Ik zal op stal een vragen of iemand iets weet. Ik was eind van de middag op stal en er was niemand meer op stal. Ben benieuwd of iemand iets gehoord heeft.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-05-21 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:44

Telpeva schreef:

Is dat niet hetzelfde?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:49

Poekkie schreef:
Telpeva schreef:

Is dat niet hetzelfde?

Nee.

Snorfiets/ snorscooter 25 km/h
Brommer 45 km/h
Motor euh ... hard :+
En dan heb je nog de onderverdeling van de CC's.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:50

Ah ok... ik had geen idee dat er een verschil was.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:51

Een motor in het bos hoort natuurlijk ook niet. Het kan ook zo maar zijn dat het paard ervan geschrokken is. Dus om het zo maar opzettelijk te noemen is ook niet helemaal eerlijk. Wel sneu voor de Boa.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:54

AnnemiekvM schreef:
Een motor in het bos hoort natuurlijk ook niet. Het kan ook zo maar zijn dat het paard ervan geschrokken is. Dus om het zo maar opzettelijk te noemen is ook niet helemaal eerlijk. Wel sneu voor de Boa.

Bedrijfsongevalletje :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:55

Mkango schreef:
zodiacje schreef:

Vraag je aan mij? Want ik was het niet *D
Dit was overigens in een bos en even stil staan kan een ander verhaal zijn dan 5 minuten stil staan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:05

Alja schreef:
AnnemiekvM schreef:

Bedrijfsongevalletje :+

Ik moest denken aan de Lama's maar kan het filmpje niet vinden :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:08

Ik ben twee jaar geleden aangehouden met mijn Shetlander. Hij moest revalideren en we hadden een hele periode gestapt maar meneer raakte nogal over de vlos want hij wou niet stappen. Toen een groep wandelaars wat onverwacht reageerde, stoof hij er vandoor. Ik heb hem even moeten laten gaan, een uitweg gekozen en hem weer stil kunnen zetten recht voor de voeten van de BOA. Deze had geen begrip voor mijn situatie. Hij zag dat mijn pony van slag was ( en ik ook) maar pakte de pony bij het hoofdstel vast. Pony stond behoorlijk te stuiteren en wou ook niet stilstaan maar toch moest ik mijn ID pakken en vragen beantwoorden. Ik was zo boos toen. Uiteindelijk heb ik een boete gekregen en deze voor laten komen en niet hoeven te betalen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:11

Hier een Belg en de enige boa die ik ken is een hele grote, gevaarlijke slang....
Wat is een boa juist?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:13

Buitengewoon opsporingsambtenaar. Een soort agent light.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 30-05-21 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt