Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 09:42

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Bereden politie tijdens een training. Foto: WendyBZ, Wendyfoto.nl

De politie in Den Haag heeft tot nu toe zes aangiften en 120 klachten binnen gekregen naar aanleiding van het optreden op het Malieveld. Daar werd afgelopen zondag gedemonstreerd tegen de coronaregels. Er zouden onder andere mensen zijn overlopen door politiepaarden. De politie verdedigt de inzet van de mobiele eenheid en zegt dat beelden die rondgaan op sociale media niet het hele verhaal vertellen.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Moderatoropmerking:
We verzoeken jullie om de discussie rondom Corona, de aanpak en de maatregelen te verplaatsen naar Corona Vragen, daar zijn meerdere topics waar deze discussie gevoerd kan worden. Dan kan de discussie hier on-topic blijven

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:46

Goh, misschien als er al uren wordt gevraagd of je je boeltje wilt pakken en weg wilt gaan dat je daadwerkelijk moet vertrekken.

purny

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:48

Tijd dat de politie word uitgerust met bodycams en de filmpjes ook plaatsen. Dan denken ze misschien 2 keer na.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:53

Politiestaat. Dag Vrije Nederlanders. Luisteren zullen jullie! Dit doet me denken aan een nummer “Killing in the name of” Rage Against the machine”.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:54

Judass schreef:
Goh, misschien als er al uren wordt gevraagd of je je boeltje wilt pakken en weg wilt gaan dat je daadwerkelijk moet vertrekken.

Precies dat... En als je daar geen gehoor aan geeft moet je niet over de gevolgen zeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:59

Rangeela schreef:
Politiestaat. Dag Vrije Nederlanders. Luisteren zullen jullie! Dit doet me denken aan een nummer “Killing in the name of” Rage Against the machine”.

Of gewoon luisteren als je gevraagd word om te vertrekken? En niet uit lopen dagen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:01

Zielig gejank van die mensen.
De demo wordt ontbonden door de burgemeester, dan nemen ze ruim de tijd om aan te geven dat het feestje over is en dat als je dan nog niet weg gaat er geweld gebruikt wordt.
Maar tuurlijk blijft iedereen lekker zitten en dan huilen als je geslagen wordt want ik doe toch niets..
Nee truus, dat is het hele probleem.
Je had een uur geleden al met je benen moeten gaan bewegen en wegwezen maar. Je had iets moeten doen.

Het hele probleem is dat mensen niet snappen dat je onderdeel bent van die demo of je dat nu leuk vindt of niet n dus niet kan zeggen, maar ik blijf zitten want ik doe niets.

Vroeger op school zeiden ze: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dat zouden ze dit soort lui ook eens moeten leren.

Ik heb echt 0 medelijden met dit soort mensen. Je hoeft daar niet te zijn en je weet dat niet luisteren klappen betekent, dat hadden bij velen de ouders vroeger eens moeten doen. Had nu veel tijd en geld gescheelt, want gewoon voor je werk met de trein naar Den Haag zat er weer eens niet in.

Vrijheid van demonstratierecht is belangrijk, maar als ik dan weer de figuren zie die het aantrekt denk ik laat maar..ik zal nooit naar een demo gaan ondanks dat ik het soms echt eens ben, alleen al om niet vergeleken te worden met die eeuwige zeikmensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:02

Rangeela schreef:
Je zit op het verkeerde medium, dit is niet Facebook of Twitter.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:02

Rangeela schreef:

Moeten ze lekker met hun vingers van die agenten afblijven. Ik zag filmpjes dat die agenten geslagen werden met hun eigen wapenstokken die afgepakt werden door dat tuig.
Ze mogen blij zijn dat dit geen politiestaat is, dan waren er een heleboel nu niet meer in leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:03

scooby09 schreef:
Judass schreef:

Precies dat... En als je daar geen gehoor aan geeft moet je niet over de gevolgen zeuren.

Vind ik ook.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:09

Ik zat gewoon thuis en had nergens last van. O wacht....dat was natuurlijk gewoon de bedoeling. Als je je aan de regels houd dan krijg je dit ook niet. De politie krijgt ook totaal geen respect meer en die moeten daar ook heen ipv boeven vangen. Ik geef ze geen ongelijk dat ze zichzelf soms moeten verdedigen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:14

Rangeela schreef:

Misschien moet je gewoon luisteren als je wat gezegd wordt...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:17

Judass schreef:

Eens. Dit gebeurd niet zomaar en binnen een seconde. Hier gaat een procedure aan vooraf. Blijf je dan staan, moet je op de blaren zitten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:20

Rangeela schreef:

Helemaal mee eens.. Belachelijk en ziekmakend, wat er hier gaande is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:22

Dit gezeik is al maanden aan de gang. Laat ze lekker thuis blijven ipv zich druk maken om iets wat je toch niet kan veranderen. Die politie zal het ook wel een keer beu zijn elke zondag weer klaar te moeten staan. Is het niet het malieveld dan wel het museumplein.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:22

Napie schreef:
Ik zat gewoon thuis en had nergens last van. O wacht....dat was natuurlijk gewoon de bedoeling. Als je je aan de regels houd dan krijg je dit ook niet. De politie krijgt ook totaal geen respect meer en die moeten daar ook heen ipv boeven vangen. Ik geef ze geen ongelijk dat ze zichzelf soms moeten verdedigen.

Eens. Dit gebeurt mij nu ook nooit

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:32

Texas02 schreef:
Rangeela schreef:

Helemaal mee eens.. Belachelijk en ziekmakend, wat er hier gaande is.

Maar je vind het wel prima dat mensen bewust om te knokken daar heen gaan (want die zitten er zeker tussen), met vechthonden en wapens enzovoort. Om daar te vechten met mensen die gewoon hun werk doen? Die 's avonds ook nog heelhuids naar huis willen?

Terwijl er meermaals gewaarschuwd wordt dat je weg moet gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:34

De filmpjes die op SM rondgaan, zijn vaak gemanipuleerd of alleen een deel wordt maar geplaatst, niet wat vooraf ging of de aanleiding.

Alleen de demonstraties tegen Corona-maatregelen lopen iedere x uit de hand. Verschil in mensen die mee doen? :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:36

Ik ben ondertussen zelfs kwijt wie er waarvoor staan precies steeds..

Bij de extintion demo werd er niemand geslagen meen ik (die zaten aan de grond geplakt... idioten :') )

Als dit mensen waren die roepen "wij zijn nederland" dan weet ik precies hoe erg ik het vind (waarbij overdreven gebruik van geweld niet echt een goed ding is natuurlijk) maar ik zou ze soms zelf wel willen stompen want zij staan niet voor mij, dus dat 'wij zijn Nederland' ben ik echt he le maal spuugzat.. de arrogantie ook.. 8)7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:43

Er mogen 200 man demonstreren.. En wat doen ze? Met duizenden op een hoopje proberen zo veel mogelijk regels te negeren 8)7
En dan zielig doen als ze na tig keer vriendelijk vragen uiteindelijk hardhandig worden verwijderd. Echt totaal geen medelijden met dat soort figuren.
Zouden die mensen echt niet begrijpen dat we nog steeds binnen zitten juist door dát soort acties?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:44

Judass schreef:

Misschien je beter laten informeren?
Kwartier voordat de demonstratie afliep begonnen ze al geweld te gebruiken.
Zijn genoeg beelden van.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:47

8nnemiek schreef:
Er mogen 200 man demonstreren.. En wat doen ze? Met duizenden op een hoopje proberen zo veel mogelijk regels te negeren 8)7
En dan zielig doen als ze na tig keer vriendelijk vragen uiteindelijk hardhandig worden verwijderd. Echt totaal geen medelijden met dat soort figuren.
Zouden die mensen echt niet begrijpen dat we nog steeds binnen zitten juist door dát soort acties?

De ME heeft groepen mensen naar het malieveld gedreven.
Door dit soort acties zitten wij niet binnen hoor.Wat een onzin!!
Dat je dit soort misdadig geweld maar goed vindt !!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:47

Die hele demonstratie mocht niet eens plaatsvinden, klein detail.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:48

loriene schreef:
Judass schreef:

Misschien je beter laten informeren?
Kwartier voordat de demonstratie afliep begonnen ze al geweld te gebruiken.
Zijn genoeg beelden van.

Maar zijn er ook beelden van de andere kant? Van de politie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:49

loriene schreef:
8nnemiek schreef:

De ME heeft groepen mensen naar het malieveld gedreven.
Door dit soort acties zitten wij niet binnen hoor.Wat een onzin!!
Dat je dit soort misdadig geweld maar goed vindt !!
Het was een complot, ik weet het zeker. :j Ook net zo voor de verkiezingen, héél verdacht allemaal. :')