Anky van Grunsven laat deur op een kier voor comeback

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Anky van Grunsven laat deur op een kier voor comeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 08:37

*Equnews
Sport

Afbeelding
Anky van Grunsven met Salinero op de Spelen van 2012. Foto: ellsea64 /Flickr

Dressuurruiter Anky van Grunsven deed een Instagram live met Horse & Country TV. Hierin geeft ze aan dat ze een comeback niet helemaal uitsluit.

Op dit moment beschikt Anky over een beloftevol paard, Bon Bravour. De Painted Black-zoon geniet zijn opleiding bij van Grunsven en haar partner Sjef Janssen. Janssen zelf ziet potentieel ook in het paard en spoort zijn partner dan ook aan om eventueel terug op concours deel te nemen.

'Enerzijds denk ik nee, maar dat zei ik ook in 2012 met de Olympische Spelen in Londen, en toch nam ik er deel', aldus van Grunsven.

Bekijk de hele uitzending hier.

troi

Re: Anky van Grunsven laat deur op een kier voor comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:41

De vrouw is een legende, heeft zo ontzettend veel gepresteerd dat ze zichzelf vrijwel niet kan verbeteren. Ik zou het risico niet willen lopen om lager te presteren en de ring lekker aan anderen overlaten!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:10

troi schreef:
De vrouw is een legende, heeft zo ontzettend veel gepresteerd dat ze zichzelf vrijwel niet kan verbeteren. Ik zou het risico niet willen lopen om lager te presteren en de ring lekker aan anderen overlaten!

Als zij er plezier in heeft, ook al eindigt ze als laatste, dan moet ze het vooral lekker doen. Niet alles draait om prestatie.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:11

Amandavd schreef:
troi schreef:

Als zij er plezier in heeft, ook al eindigt ze als laatste, dan moet ze het vooral lekker doen. Niet alles draait om prestatie.

Nope maar een flink deel van haar inkomen wel natuurlijk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:12

Tja dit zegt ze al jaren..ik denk wel dat het internationale niveau inmiddels een stuk hoger ligt dan toen Anky op haar hoogtij dagen was. Desondanks heeft ze enorm veel gevoel en ben ik wel heel benieuwd naar haar en Bon Bravour. Dus ze moet het lekker doen of laten, maar net waar ze zin in heeft.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:24

Vrees dat het niet gaat gebeuren. Dit wordt al jaren geroepen. Denk ook niet dat Anky meedoet om het meedoen...

Uiteraard zou ik het geweldig vinden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:24

Bon bravour loopt wel heel correct. Ik zou het leuk vinden haar weer in de ring te zien :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:25

Ik zou het wel tof vinden om haar terug te zien! Zolang ze het financieel allemaal rond kan maken maakt het ook niet zoveel uit als ze laag eindigt. :) Het gaat inderdaad niet altijd om prestatie.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:27

Denk dat als je zoveel en goed gepresteerd hebt, je geen comeback wilt maken met een proefje van 63 % .

Maar dat is natuurlijk gokken, ken haar niet persoonlijk

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:48

Ik zou het tof vinden om BB in de ring te zien, dan is hij in ieder geval niet voor niets gestopt met dekken. Want wat zou ik hem graag nog eens gebruiken, de BB die ik heb gefokt is een heel fijn gebruikspaard geworden die werkelijk voor alles in is.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:45

Ik denk niet dat het zal gebeuren, hoewel ik fan ben van de hengst en deze zeker niet zou misstaan in de hedendaagse internationale ring. Maar hij wordt ook al 16 jaar, dus dan zou het allemaal wel mogen beginnen en dat staat dus nog niet direct op de planning. De OS zullen er niet meer inzitten. Verder, en dat is mijn persoonlijke mening, denk ik dat ze hem eerder zal houden om clinics te geven als vervanging van Nelson. Ze heeft alles bereikt, teert nog op de successen en heeft verschillende combinaties op het allerhoogste niveau. Dus de lat ligt verschrikkelijk hoog en mss wel te hoog tov wat er tegenover staat? We shall see...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:14

Ze deelt wel regelmatig filmpjes met BB en dat ziet er wel heel goed uit hoor! Dan zie je ook meteen weer het gemak waarmee zij rijdt, ze doet gewoon niks :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:24

Zou toch hartstikke tof zijn!
Kan me wel voorstellen dat als je paard steeds beter word je echt weer zin krijgt deze uit te brengen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:07

Relaxed schreef:
Ze deelt wel regelmatig filmpjes met BB en dat ziet er wel heel goed uit hoor! Dan zie je ook meteen weer het gemak waarmee zij rijdt, ze doet gewoon niks :+

Ik wou net zeggen! Als je de filmpjes ziet ben ik van mening dat Anky helemaal niet bang hoeft te zijn om te misstaan en/of niet genoeg te presteren, ook met de huidige concurrentie.

Daarbij is 16 een prima leeftijd en het kan gerust zijn dat ze hem voor korte tijd uit gaat brengen en daarna lekker met pensioen stuurt.

Who knows? Ik ben in ieder geval fan van de combinatie en geniet van hun zichtbare vooruitgang.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:38

Eerlijk is eerlijk, Anky blijft voor mij DE koningin van de Nederlandse dressuur.
Daar kan geen Edward Gal aan tippen.
Het lijkt me fantastisch om haar weer in de ring te zien!
Echter vind ik persoonlijk BB niet spectaculair genoeg om er mee de ring in te gaan, laat staan een OS.
Niets ten nadele van het paard overigens, maar het hedendaagse dressuurbeeld toont vooral paarden die (veel te overdreven) spectaculair bewegen (en daardoor sneller in de prijzen vallen dan een degelijk dier als BB).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:09

Ik denk dat de dressuurwereld dat spectaculaire langzaam kan missen als kiespijn, maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:13

Lara_Silver schreef:
Ik denk dat de dressuurwereld dat spectaculaire langzaam kan missen als kiespijn, maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.

Dat ben ik compleet met je eens :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:22

Lara_Silver schreef:
Relaxed schreef:

Ik wou net zeggen! Als je de filmpjes ziet ben ik van mening dat Anky helemaal niet bang hoeft te zijn om te misstaan en/of niet genoeg te presteren, ook met de huidige concurrentie.

Daarbij is 16 een prima leeftijd en het kan gerust zijn dat ze hem voor korte tijd uit gaat brengen en daarna lekker met pensioen stuurt.

Who knows? Ik ben in ieder geval fan van de combinatie en geniet van hun zichtbare vooruitgang.

Dat paard staat er al 7(!) jaar. Prima fokhengst waarvan zijn bestaan vergooid is. Hij dekt niet en hij start niet. En dat gaat niet gebeuren ook. Zonde.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 17-03-21 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:24

Is jouw bestaan ook vergooid wanneer je geen kinderen maakt en niet deelneemt aan topsportwedstrijden :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:39

Schemerdier schreef:
Is jouw bestaan ook vergooid wanneer je geen kinderen maakt en niet deelneemt aan topsportwedstrijden :+

Goeie vergelijking *\o/*

Misschien moet je weer teruggaan naar je labyrint.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:44

Hopelijk een come-back! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:48

Of ze nou wel of niet terugkomt in de ring, er wordt weer over haar gesproken.

Ik zou haar ook graag weer eens terug willen zien. Voor haar bestaansrecht heeft ze het niet nodig. Ze verdient haar geld prima op andere manieren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:16

janderegelaa schreef:
Lara_Silver schreef:

Dat paard staat er al 7(!) jaar. Prima fokhengst waarvan zijn bestaan vergooid is. Hij dekt niet en hij start niet. En dat gaat niet gebeuren ook. Zonde.

Vanuit het paard gezien niet natuurlijk. Maar ik kan het goed begrijpen dat mensen het zonde vinden, idem met bv. Totilas. Behalve de prachtige filmpjes ben ik niet genoeg op de hoogte van de situatie, is BB eigendom van Anky of is het een 'pensionklant'?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:30

Lara_Silver schreef:
Vanuit het paard gezien niet natuurlijk. Maar ik kan het goed begrijpen dat mensen het zonde vinden, idem met bv. Totilas. Behalve de prachtige filmpjes ben ik niet genoeg op de hoogte van de situatie, is BB eigendom van Anky of is het een 'pensionklant'?

Nee, ze is niet de eigenaar. Ik snap de keus van de eigenaar ook echt niet. Niets ten nadele van Anky, maar ik baal gewoon dat ik hem niet nogmaals kan gebruiken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:13

Anoeska27 schreef:
Lara_Silver schreef:

Nee, ze is niet de eigenaar. Ik snap de keus van de eigenaar ook echt niet. Niets ten nadele van Anky, maar ik baal gewoon dat ik hem niet nogmaals kan gebruiken.

En hij deed het bij Tom Franckx prima.