Jockey en trainer zitten op dode paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Jockey en trainer zitten op dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 11:52

AD.nl
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Cheltenham Hurdle. Foto: Carine06 /Wikipedia

De gevierde Ierse paardensporttrainer Gordon Elliott en amateurjockey Rob James zijn het mikpunt geworden van walging, woede en kritiek, nadat er smakeloze oude foto’s en videobeelden van hen opdoken. Beiden klommen op de rug van een dood paard.

Hij houdt met zijn ene hand een telefoon aan zijn oor en maakt met zijn andere hand een peace-teken. Terwijl hij op een overleden paard zit. De succesvolle Ierse paardensporttrainer Gordon Elliott (43) ziet zijn reputatie in één klap door de gootsteen spoelen, nadat afgelopen weekeinde een oude, uiterst pijnlijke foto van hem de ronde deed op internet.

Lees het hele artikel op AD.nl

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:53

Eeeeh wat?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:54

Wat een rare titel, maar niks blijkt minder waar. Ik vind het wel bizar dat ze dat hebben gedaan :n Maar ergens denk ik, het is dom, maar er zijn geen paarden mishandeld of iets dergelijks. Tus het is wel een zware straf van de tuchtcommissie. Maar ik ben er toch nog niet helemaal over uit...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:55

Het lijkt me nuttiger als er gedonder komt van het mishandelen van levende paarden dan van dode paarden. Smakeloos is het zeker maar verder kan ik er niet zo bijster wakker van liggen..

Apple

Re: Jockey en trainer zitten op dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:57

Geen slimme actie van Gordon Elliot. Ook al is het een aantal jaar geleden, in deze tijd met Social Media moet je erg opletten met wat je doet en wat er over je naar buiten komt.

En ja, op een gegeven moment besluit iemand eendergelijke foto te delen :\ .

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:58

Tja, als ze zo zonder respect omgaan met de dode dieren, wil ik precies niet weten hoe ze met de levende paarden omgaan...

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:01

Lizziewizzie schreef:
Tja, als ze zo zonder respect omgaan met de dode dieren, wil ik precies niet weten hoe ze met de levende paarden omgaan...

Dit ja. Walgelijk.

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:19

troi schreef:
Het lijkt me nuttiger als er gedonder komt van het mishandelen van levende paarden dan van dode paarden. Smakeloos is het zeker maar verder kan ik er niet zo bijster wakker van liggen..

Volledig met je eens niks mishandelt niks tot schade gekomen alleen een domme stunt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:24

Smakeloos.

Maar ik vind het tig keer belangrijker hoe ze met levende dieren omgaan.
Als dat oké is vind ik de schorsing onterecht.

Maar als je dit doet met dode dieren, dan begríjp ik wel dat er twijfels ontstaan over het gedrag naar levende dieren.
Dát zou naar mijn idee dan wél onder een vergrootglas gelegd mogen worden bij deze twee 'heren'.
Gaan ze daar ook de mist in, dan zeker wel schorsen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:49

Schorsing onbepaalde tijd, lijkt mij persoonlijk het beste.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:59

De Dieren zijn al dood dus het gaat wel ver sommige reacties overal online en de straf.

Ik ben het er wel mee eens dat je wel erg groffe humor hebt om erop te gaan zitten. Hij springt er op en er ook alweer af. Die andere is erger die poseert ook gewoon alsof het een bank is.

Gok dat 98% dit echt niet Doet

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:59

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat dit geschreven is door een schaduwaccount

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:00

Femke_Tweety schreef:
Smakeloos.

Maar ik vind het tig keer belangrijker hoe ze met levende dieren omgaan.
Als dat oké is vind ik de schorsing onterecht.

Maar als je dit doet met dode dieren, dan begríjp ik wel dat er twijfels ontstaan over het gedrag naar levende dieren.
Dát zou naar mijn idee dan wél onder een vergrootglas gelegd mogen worden bij deze twee 'heren'.
Gaan ze daar ook de mist in, dan zeker wel schorsen.
De paarden schijnen er prima bij te staan, maar dit geeft wel aan hoe deze twee heren ze zien: als goederen in plaats van levende dieren en dat is nou net het imago waar de sport vanaf wil. De schorsing vind ik dus ook wel degelijk terecht: ook al zorg je er goed voor, dit zegt wel veel over hoe je ertegenaan kijkt. Het is niet alsof dit dier overleden is door een stom ongeluk in de wei, het is onderaan de streep overleden voor ons entertainment en als je dat dusdanig prima vindt dat je er bovenop gaat zitten telefoneren, heb je imo niets te zoeken in de business.

Overigens zegt dit ook genoeg over zijn personeel dat er een foto van maakt en op Snapchat zet met de "grappige" caption 'New work rider'. Die hebben imo net zo weinig respect als hijzelf.

Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat dit geschreven is door een schaduwaccount

Dat heeft hij zelf toegegeven.

Interessant trouwens dat normaliter iedereen op de barricaden staat om de sport te verguizen als er een paard komt te overlijden in de National of op Cheltenham ("want het gaat iedereen alleen maar om het geld, de paarden zijn niks"), maar dat mensen dit dan weer oké vinden, terwijl dit nu juist is waar de hele industrie schande van spreekt en de schorsing ook niet meer dan terecht vindt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-21 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:02

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het geschreven is door een schaduwaccount

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:03

Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het geschreven is door een schaduwaccount

Die foto's zijn er wel, daardoor is dit naar buiten gekomen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:23

De foto’s geven wel aan vind ik dat er een gebrek aan respect en überhaupt gevoel voor de paarden is. Zowel de mannen die erop gingen zitten als de mensen die de foto’s maakten. Het ziet er een beetje hetzelfde uit als jagers die poseren bij doodgeschoten beren of herten...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:28

Er staat zelfs een filmpje dat ze het doen. Of is dat ondertussen weg?

Het is gewoon smakeloos.
En inderdaad als je dit doet vraag ik me inderdaad af of je een dier als ding ziet of toch echt als paard met ook gevoel als hij nog leeft.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:32

Wat dafuq heb ik net gelezen.
Waarom zou je dit doen?

Paard merkt er niks meer van maar dit is gewoon compleet respectloos. Bevestigd ook weer lekker het stereotype dat (sport)paarden er alleen zijn om geld op te leveren en verder niks.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:45

Smakeloos: ja, maar reden voor schorsing: nee.

Ben steeds blijer dat ik in 'n tijd opgroeide zonder social media.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:51

DuoPenotti schreef:
Er staat zelfs een filmpje dat ze het doen. Of is dat ondertussen weg?

Het is gewoon smakeloos.
En inderdaad als je dit doet vraag ik me inderdaad af of je een dier als ding ziet of toch echt als paard met ook gevoel als hij nog leeft.

Filmpje staat er gewoon bij, heb het net gezien. Onder gelach stapt er iemand op de rug van het liggende dode paard. Hoe walgelijk kan je zijn.
Ik snap echt he-le-maal niks meer van mensen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:52

Citaat:
Elliott, who is based in County Meath, has apologised "profoundly" for the photograph.

"I can categorically state that the welfare of each and every horse under my care is paramount and has been central to the success that we have enjoyed," he said.

"The photo in question was taken some time ago and occurred after a horse had died of an apparent heart attack on the gallops.

"At what was a sad time, which it is when any horse under my care passes away, my initial reaction was to get the body removed from where it was positioned.

"I was standing over the horse waiting to help with the removal of the body, in the course of which, to my memory I received a call and, without thinking, I sat down to take it. Hearing a shout from one of my team, I gestured to wait until I was finished.

"Such background information may seem trivial at this time and will not allay the concerns of many people both within and outside the world of horse racing."

Tsja, als je een telefoontje krijgt terwijl je staat te wachten totdat een dood paard wordt opgehaald kan gebeuren. Het is dan alleen wel wat onhandig dat je even op dat paard gaat zitten als je dat telefoontje beantwoord :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:54

Apple schreef:
Citaat:
Elliott, who is based in County Meath, has apologised "profoundly" for the photograph.

"I can categorically state that the welfare of each and every horse under my care is paramount and has been central to the success that we have enjoyed," he said.

"The photo in question was taken some time ago and occurred after a horse had died of an apparent heart attack on the gallops.

"At what was a sad time, which it is when any horse under my care passes away, my initial reaction was to get the body removed from where it was positioned.

"I was standing over the horse waiting to help with the removal of the body, in the course of which, to my memory I received a call and, without thinking, I sat down to take it. Hearing a shout from one of my team, I gestured to wait until I was finished.

"Such background information may seem trivial at this time and will not allay the concerns of many people both within and outside the world of horse racing."

Tsja, als je een telefoontje krijgt terwijl je staat te wachten totdat een dood paard wordt opgehaald kan gebeuren. Het is dan alleen wel wat onhandig dat je even op dat paard gaat zitten als je dat telefoontje beantwoord :+

Welke telefoon?
Hij springt er met 2 legen handen op.

Nu vind ik schorsing helemaal terecht, nog liegen ook ipv verantwoording nemen voor de daad.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:56

Het gaat om twee verschillende zaken :-)

Gordon Elliott, trainer, daar is een foto van dat hij op een dood paard is gaan zitten om zijn telefoon op te nemen.

Rob James is een amateur jockey waar een filmpje van is :-)

Anoniem

DuoPenotti: Dit gaat om Gordon Elliott (en zijn bullshit uitleg :o ), de trainer in de foto. Het filmpje is van een jockey, dus een andere chap.

BaileyMix

Fijne wereld hè, die wereld van de paardensport. Daar gaat niks mis en ze houden echt van dieren hoor, lekker wegkijken.