Shadow0 schreef:De paarden in de aangrenzende weides moeten zich niet zo aanstellen, ze hebben 350 meter om weg te lopen van de herrie. Op die afstand zijn schreeuwende mensen, zelfs vervelend schreeuwende mensen, geen probleem meer. Ik kan me in kleine weitjes of paddocks bv wel voorstellen dat sommige paarden er zoveel stress van krijgen dat ze zich niet fijn voelen in de wei, maar dat is hier echt niet aan de orde.
Dat het uit de wei halen lastiger is kan ik me wel voorstellen. Maar toch niks onhaalbaars? Simpele optie 1 lijkt me om de paarden die daar niet mee om kunnen gaan niet op de achterste weilanden te zetten op momenten dat ze apart uit het weiland gehaald worden. Heel veel paarden zullen er na een paar keer mee te maken niet veel om geven.
Een tweede optie is een hek aan het staleind van het zandpad, en als een paard dan wegloopt vis je hem aan het einde wel weer op.
Als een paard helemaal niet in de buurt van het pad wil komen is het lastig - maar niet lastiger dan een paard dat op een wei van 350 meter staat en niet gevangen wil worden lijkt me. (Oftewel, er kunnen altijd redenen zijn waarom een paard niet zomaar meegaat, en daar kunnen stalhouders of paardeigenaren over het algemeen iets op bedenken, dus hier vast ook.)
Zo simpel werkt het niet met hoe de weides ingedeeld zijn en rouleren. Zeker omdat de paarden los naar de wei gaan kunnen er nare ongelukken gebeuren.
Alles achter de bomen is voor hooien en word dus niet gebruikt. Dus je plan kan gewoon niet.