Denemarken: Dramatisch verkeersongeval wordt paard fataal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lagonda

Denemarken: Dramatisch verkeersongeval wordt paard fataal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 14:32

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: FEI

Er vond op woensdag 8 juli een dramatisch verkeersongeval plaats op Højrebyvej bij Søllested. Het paard in de trailer raakte in paniek, trapte de achterklep open en viel uit de 70 kilometer per uur rijdende trailer. Het paard rende vervolgens een nabijgelegen veld op, waar hij werd gevangen door de eigenaar en een passerende automobilist. Het paard moest wegens een open voorbeenbreuk worden ingeslapen.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Babootje

Re: Denemarken: Dramatisch verkeersongeval wordt paard fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:46

Och wat vreselijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:50

Jemig, dat is een nachtmerrie geweest zeg!
Je zult het maar voor je ogen zien gebeuren..

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:57

Sterkte voor de eigenaren

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:19

Vreselijk voor de eigenaren. Sterkte met dit verlies.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:43

Wat heftig, veel sterkte voor de eigenaren. Het is een nachtmerrie an iedereen...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:01

Oh gatsie,wat een vreselijk naar ongeval. |(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:09

Jeetje wat een nachtmerrie.... kan je wel na gaan waar een paard nog op door kan lopen. :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:10

Adrenaline... Ik heb ooit eens mijn enkelband volledig doorgescheurd en daar de hele avond op door gelopen (voelde toen ook bijna geen pijn).
De volgende dag kwam ik uit bed en ging ik direct out van de pijn.. Maar ja, toen was de adrenaline ook weg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 06:36

Ayasha schreef:
Jeetje wat een nachtmerrie.... kan je wel na gaan waar een paard nog op door kan lopen. :

Dat idd...

Super heftig ongeluk....

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:54

Ayasha schreef:
Jeetje wat een nachtmerrie.... kan je wel na gaan waar een paard nog op door kan lopen. :

Adrenaline.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:58

Je ergste nachtmerrie als je je paard vervoert. Afschuwelijk!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:10

Wat een gek ongeluk. Jammer dat het paard het niet overleefd heeft.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:41

Ja dit zie je gerefeld met de paardne die gestrest in de trailer worden geladen.een paard wat in paniek raakt.moet je niet op trailer zetten
Je moet ook niet 70 km per uur rijden met de trailer

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:42

Fellor schreef:
Je ergste nachtmerrie als je je paard vervoert. Afschuwelijk!

Is waarschijnlijk gestrest geweest.Een paard zal niet snel.trappen

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:44

Uh als je op een provinciale weg of snelweg rijdt moet je wel harder dan 70km per uur hoor Ponylove22...

Wat een naar ongeluk!

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:46

Ryder schreef:
Uh als je op een provinciale weg of snelweg rijdt moet je wel harder dan 70km per uur hoor Ponylove22...

Wat een naar ongeluk!
wij rijden altijd 50 km per uur met de trailer hoger dan 60 is te gevaarlijk.dit is geen ongeluk meer wand de klep had ook niet goed vast gezeten wand een paard dat schopt tegen de achter wand aan zal.niet snel.open kunnen krijgen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:55

Je weet dat je op de snelweg (iig in België) zelfs verplicht bent om 70 per uur te rijden? :?

Ik denk dat die mensen inderdaad gewoon van hun knol af wilden en gewoon de klep open gelaten hebben en zijn gaan rijden. :roll: Wat een idiote opmerking. :\

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:08

Ayasha schreef:
Je weet dat je op de snelweg (iig in België) zelfs verplicht bent om 70 per uur te rijden? :?

Ik denk dat die mensen inderdaad gewoon van hun knol af wilden en gewoon de klep open gelaten hebben en zijn gaan rijden. :roll: Wat een idiote opmerking. :

Wat een grap zeg ik zet geen voet in belgie omdat daar echt digen gaande is die niet door de beugel kunenn.Maar overal is een liemiet niet een verijste

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:12

Als jij 50 km per uur op de snelweg gaat rijden ben je pas gevaarlijk bezig.

Wat een naar ongeluk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:16

Heb je zelf wel een rijbewijs? Dit geldt in NL namelijk hoor, dat je op bepaalde wegen ook een verplichte minimumsnelheid moet aanhouden. Zoals op de snelweg.

Wie zegt dat het paard stress had bij het laden? Mijne is doodkalm op de trailer maar als er een vrachtwagen tegen mijn trailerkont kleeft en dan lichten gaat flitsen of toeteren omdat iemand zich tussen mijn kont en zijn snuit wil wurmen... Dan is de mijne ook niet zo relax meer hoor.
Je staat ook niet zomaar stil op de zijkant van de autostrade of weg. Soms gaat zoiets in een split second, een paard in paniek heeft echt wel een hoop kracht.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:35

Ponylove22 schreef:
Ryder schreef:

Wat een naar ongeluk!
wij rijden altijd 50 km per uur met de trailer hoger dan 60 is te gevaarlijk.dit is geen ongeluk meer wand de klep had ook niet goed vast gezeten wand een paard dat schopt tegen de achter wand aan zal.niet snel.open kunnen krijgen

Niet op auto- en snelwegen mag ik hopen?
Een Shetlander zal die klep niet open krijgen nee. Maar een ferme trap van een beetje paard of grote pony heeft enorm veel kracht.

Wat een afschuwelijk ongeluk, arm dier en arme eigenaar :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:36

Ponylove22 schreef:
Ayasha schreef:

Ik denk dat die mensen inderdaad gewoon van hun knol af wilden en gewoon de klep open gelaten hebben en zijn gaan rijden. :roll: Wat een idiote opmerking. :

Wat een grap zeg ik zet geen voet in belgie omdat daar echt digen gaande is die niet door de beugel kunenn.Maar overal is een liemiet niet een verijste

Heeft België geloof ik niks aan verloren dus geen probleem. Op de autosnelweg is er wel degelijk een minimumsnelheid. De autosnelweg is wat dat betreft een uitzondering. Daarom dat bij de vereisten voor de auto voor je rijexamen in België nog steeds staat dat de auto waarmee je examen doet minimum 70 kilometer per uur moet kunnen... Hoe oud die regel al is gezien er volgens mij niet meer veel auto's op de baan zijn die dat niet kunnen, weet ik niet maar ze staat er nog steeds in.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:11

Varekaj schreef:
Heb je zelf wel een rijbewijs? Dit geldt in NL namelijk hoor, dat je op bepaalde wegen ook een verplichte minimumsnelheid moet aanhouden. Zoals op de snelweg.

Wie zegt dat het paard stress had bij het laden? Mijne is doodkalm op de trailer maar als er een vrachtwagen tegen mijn trailerkont kleeft en dan lichten gaat flitsen of toeteren omdat iemand zich tussen mijn kont en zijn snuit wil wurmen... Dan is de mijne ook niet zo relax meer hoor.
Je staat ook niet zomaar stil op de zijkant van de autostrade of weg. Soms gaat zoiets in een split second, een paard in paniek heeft echt wel een hoop kracht.

Bee heb geen rijbewijs maar ne broer wel en die rijd altijd 50 met de paardjes

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:14

Lisitano schreef:
Ryder schreef:

Wat een naar ongeluk!

Niet op auto- en snelwegen mag ik hopen?
Een Shetlander zal die klep niet open krijgen nee. Maar een ferme trap van een beetje paard of grote pony heeft enorm veel kracht.

Wat een afschuwelijk ongeluk, arm dier en arme eigenaar :([/quote] wij menen altijd de n wegen en waarom arme eigenaren een dichte klep ksn een paard echt niet zomaar open krijgen hoor
Wij hadden een tinker opstal die trapte de deur met hun volle gewicht en de deur kreeg ze niet open
Een mesnelijke fout dus dit